Včera nadešel pro Netflix „velký“ den. Ve Spojených státech a řadě dalších zemích totiž streamovací služba zavedla možnost pořídit si levnější předplatné, které však obsahuje reklamy. To však není jediný háček. Plán podporovaný reklamami také nebude zahrnovat veškerý stejný obsah, který by se vám zpřístupnil po zaplacení plné verze. V závislosti na zemi, ze které ladíte, nebude v onom plánu k dispozici 5–10 % titulů. A to kvůli licenčním omezením, nicméně Netflix uvedl, že na nich ještě pracuje.

A jelikož už je levnější předplatné dostupné, uživatelé si tak mohou konečně udělat menší představu o tom, jaký obsah jim vlastně bude k dispozici. A jak moc bude oproti normálnímu plánu osekán. Společnost tedy stále neposkytla úplný seznam, ale už teď můžeme jmenovat některé ze slavných filmů a seriálů, na které se s levnějším předplatným nepodíváte. 

Spousta lidí si pořídila Netflix především kvůli seriálům, tudíž bychom mohli začít u nich, kromě toho je zde seznam o něco delší. Levnější forma předplatného tudíž nebude zahrnovat následující seriály:

Arrested Development, Domek z karet, Gangy z Birminghamu (Peaky Blinders), Nová holka, V zajetí kouzel, Poslední království, Hříšnice, Hodný holky, Dobré místo a Světla páteční noci.

Zprvu to také vypadalo na to, že s reklamním plánem budou chybět i seriály jako Breaking Bad, Cobra Kai a Koruna, ale posléze vyšlo najevo, že to byl omyl. Tyto seriály by měly být s levnějším předplatným dostupné. Co se týče filmů, levnější plán nemá zahrnovat tituly jako:

Skyfall, 28 dní, Kód Enigmy a Zlouni.

Nutno ovšem připomenout, že hodně záleží také na zemi, ve které je předplatné dostupné, tudíž někde se určité tituly mohou lišit. Uživatelé by taktéž měli počítat s tím, že s plánem nepůjde stahovat filmy a seriály pro sledování offline. V České republice a na Slovensku zatím levnější forma předplatného není dostupná. 

Co se týče ceny, tak v USA bude například základní předplatné s reklamami stát 6,99 dolarů (asi 174 Kč), což je oproti základnímu balíčku bez reklam o tři dolary levnější.

Samotné reklamy budou trvat 15 nebo 30 sekund, tudíž na jednu hodinu v průměru připadne čtyři až pět minut. Podle Grega Peterse, provozního ředitele Netflixu, budou hrát před každým titulem a během něj, s výjimkou tedy nově vydaných filmů, u kterých se budou přehrávat pouze před samotným začátkem.

Seznam zatím nedostupných titulů se však patrně bude v budoucnu měnit na základe toho, jak Netflix vyřeší omezení s licencemi.