Existují deskové hry, kde si stačí přečíst pravidla a pustit se do hraní. Poté takové, kde je příběhová kampaň, přičemž hráči skrze ni prochází. Pochmurný kraj stojí někde na pokraji. Pravidla jsou rozdělena do několika kapitol, která mají hráčům pomoci plně proniknout do tajů, ale i příběhového pozadí hry. Co je ale neobvyklé, je měnící se počet hráčů, kteří se k tomuto konceptu vážou. Deskovka je tak chválena jako výborná dvojkovka a i velmi zábavná hra pro tři hráče. A díky vydavatelství Fox in the Box budou mít hráči k dispozici i frakci, která byla původně jen součástí kickstarterové kampaně, takže hráči již mohou prozkoumat Pochmurný kraj, jenž vychází z komiksu od Cullena Bunna z roku 2018, v celé jeho kráse.

Před dávnými časy byla v malém městečku popravena čarodějnice, přičemž na místě jejího skonu rostl dub. O mnoho let později bylo v jeho kotlině nalezeno dítě. Pochopitelně měli vesničané podezření na reinkarnaci duše té, jež zde byla pochována. Proto se vesničané dívky stranili.

To je základní premisa příběhu. Právě nalezené dítě jménem Ema představuje první stranu konfliktu. Jejím posláním je chránit vesničany. Proti ní stojí rodina, pokrevní příbuzní popravené Hester. Ti se naopak snaží rozpoutat magické bouře a zničit celý kraj.

Takto vypadá první seznámení s hrou. Hráči rozmístí své figurky legend v podobě Emy za ochránce a Leviho jakožto zástupce rodiny. Hexadecimální plán rozdělený na různé krajiny dává oběma asymetrickým frakcím vyrovnané šance, kdy se Ema a Levi spolu s magickými běsi snaží dosáhnout svých cílů rovnoměrně rozmístěných po herním plánu. Rodina šíří bouře, kterými chtějí zničit zdejší stavení, a ochránci snažící se odvést vesničany do bezpečí.

Hráči mají k dispozici celkem čtyři akce, přičemž v jednom kole použijí tři. Jde o použití vlastních schopností (schopnosti), akce složená ze základních herních akcí zvyšující svou účinnost s každým použitím (divočení), aktivace svých jedinečných frakčních dovedností (legenda) a nakonec akce útoku (útok). Hráč ale není omezen jen na jeden útok, protože jakoukoli z akcí lze později za samotný útok zaměnit. Kupříkladu pohyb je možné provést jako součást téměř každé ze zmíněných akcí. Jelikož se hráči během hry střídají a poté se vymění začínající hráč, tak je dobré promyslet poslední použitou schopnost druhého hráče, protože je hned následována druhou akcí. Později se do hry přidají i Hester a Říše víl, které víše popsané čtyři akce nepoužívají.

Samotný boj je velmi zajímavý, jedná se o jednu z poznávacích mechanik Pochmurného kraje, kterou mohou znát hráči legendárního Shoguna. Hráči vezmou dřevěné kostičky reprezentující sílu bojujících stran a vhodí je do věže. Vypadnuvší kostičky reprezentují bojovou sílu. Takže vhodit do věže hromadu kostek a prohrát je velmi nepříjemné pro soupeře, protože ten ví, že další souboj bude pravděpodobně velmi obtížný.

Výhodou je, že ona věž není externí komponenta, ale přímo součást krabice a reprezentuje onen vykotlaný dub, kde byl Hesteřin osud zpečetěn.

Jak budou hráči postupovat hrou, odemknou si nejprve další legendy pro již zmíněné frakce, ale postupně se přidají další.

Kami představuje frakci mající na své straně druhé dítě z vykotlaného dubu. Tato ale nebyla vychována se starostí o vesnici, ale ve velkoměstě. A škodolibí skřetíkové jsou jí v boji oporou. Jejím cílem je obnovit sílu, kterou považuje za své právo. A tak jí je jedno, jestli půjde proti rodině, případně proti ochráncům. Tato frakce má hned dvě legendy, temnější sestru Emy a poté některého z škodolibých duchů. Soupeř ale neví, kdo je kdo.

Další frakcí je samotná čarodějnice Hester. Ta se používá jen ve hře tří hráčů, protože interaguje jak s ochránci, tak s rodinou. Jelikož se svou pokrevní linií neudržuje úplně nejlepší vztahy, tak se nepodporují. Čarodějnice může posedávat běsy obou stran pomocí strkání hadů do jejich figurek.

Poslední frakcí, která ve světě není běžně dostupná, je Říše víl. Hráč se za ně bude muset diplomaticky rozhodovat ve snaze dosažení vítězství. Sice je šarvátky smrtelníků tolik nepřitahují, ale jejích cílem je najít královnin meč, korunu a nakonec i samotnou královnu.

Jde o další pořádně nacpanou krabici, kterou budete moct hrát opravdu dlouho. A to je na mysli pouze hra pro dva hráče. Větší množství hráčů případnou znovuhratelnost ještě rozšiřuje.

Pro případné hráče i nehráče je samozřejmě k dispozici i původní komiksová série, která již jen výčtem herních frakcí nabízí opravdu bohatý příběh, přičemž celá série je k sehnání i v českém překladu díky vydavatelství Comics Centrum.