Streamovací gigant Netflix rozhodně nezažívá tu nejlepší dobu. Od začátku roku ztratila známá platforma až 200 tisíc předplatitelů, přičemž se předpokládá, že v následujících měsících se to ještě zhorší. Mezi důvody úbytku údajně patří lepší nabídky konkurenčních streamovacích platforem, válka na Ukrajině a patrně i rozhodnutí Netflixu zavést speciální poplatek pro uživatele, kteří sdílejí své účty a hesla s osobami jiných domácností. V rámci toho se služba rozhodla mnohé své projekty z Netflix Animation nejenom pozastavit, ale v určitých případech i rovnou zrušit. To se týká především animovaných filmů a seriálů, kterých se diváci měli v následujících letech dočkat. To však není všechno. Uvnitř Netflixu taktéž došlo k několika vyhazovům. 

Podle webu The Wrap byl tento týden propuštěn netflixový ředitel kreativního vedení a vývoje původní animace Phil Rynda. Spolu s ním muselo odejít i několik jeho dalších zaměstnanců. Co se týče zrušených projektů, tak mnohé možná zabolí informace o tom, že animované seriálové adaptace slavné komiksové série Kůstek (Bone), za kterou je zodpovědný Jeff Smith, se nakonec nedočkáme. Původně byla tvorba adaptace oznámena už v roce 2019, její výrobu posléze pozastavila pandemie, ovšem následně začaly věci opět vypadat nadějně. V rámci onoho úpadku platformy se ale bohužel celý projekt ruší.

Podobný osud postihl i připravovanou seriálovou adaptaci knihy Prevítovi (The Twits) od Roalda Dahla, nicméně údajně by v budoucnu místo seriálu mohl vzniknout celovečerní film. To se však teprve uvidí. To samé platí i pro projekt Toil and Trouble, o který se měla postarat animátorka Lauren Faust. 

Tyto změny však narazily na jistou kritiku. Například Elizabeth Ito, tvůrkyně seriálu Město plné duchů a jedna z režisérek slavné série Čas na dobrodružství, si stěžovala na to, že Netflix záměrně používá „vykonstruovaná data“, aby ospravedlnil nedostatek financí, případně zrušení nějakého projektu. A to i navzdory tomu, že sklidil kritický ohlas.

Stejně frustrující jsou pro mnohé tvůrce marketingové protokoly Netflixu. Propagace obvykle nezačíná dříve než jeden měsíc před vydáním, což je většinou pro nějakou tu projektovou reklamu opravdu málo času. Trpí tím především právě animované projekty.

Jak to teda s dceřinou společností Netflix Animation dopadne? To je zatím ve hvězdách. Ale příliš nadějně to zatím nevypadá.