Do amerických kin minulý týden po dlouhých letech čekání konečně dorazila filmová adaptace hororové indie hry Five Nights at Freddy's (Pět nocí u Freddyho). A pokud se někdo domníval, že nepříliš drahý horůrek kinosály jen tak prosviští skoro bez povšimnutí, tak se opravdu šeredně mýlil.

Po svém zahajovacím víkendu totiž adaptace slavné hry od Scotta Cawthona utržila pro domácí box office parádních 78 milionů dolarů, čímž si v žebříčku snadno zajistila první místo. Jen v USA se tak jedná jak o třetí nejlepší start hororového snímku v historii, tak i o druhý nejlepší start filmové adaptace videohry. Zároveň se také jedná o vůbec nejúspěšnější premiéru společnosti Blumhouse. Když k tomu připočteme ještě mezinárodní tržby, tak celosvětově má snímek na kontě již 130,6 milionů dolarů. A to je na rozpočet 20 mega vyloženě fantastický výkon.

Je také třeba dodat, že snímek premiéroval simultánně v kinech a na streamovací službě Peacock, o to více je působivé, že snímek se již chlubí takto parádními tržbami. Onen úspěch ale není příliš překvapující, kolem původní herní série se před lety vytvořila masivní fanouškovská základna, která na filmové ztvárnění čekala léta.

Kritici sice ze snímku příliš nadšení nejsou, ale divácké reakce jsou mnohem příznivější. Už teď je v podstatě jasné, že se v budoucnu dočkáme i nějakého toho pokračování. 

Na vzdálené druhé místo spadl koncertní film Taylor Swift: The Eras Tour, který pro domácí box office po minulém víkendu utržil 14,7 milionů dolarů. Jelikož na snímek v prvních týdnech zašli do kina asi především oddaní fanoušci slavné zpěvačky, není moc překvapující, že tržby jdou nyní zase rychle dolů. Celkově ale může být Swift z úspěchu své koncertní podívané spokojená, celosvětově už film utržil pěkných 203 milionů dolarů.

Na třetí místo spadla chválená Scorseseho novinka Zabijáci rozkvetlého měsíce, která po svém druhém víkendu utržila v amerických kinech 9 milionů dolarů, což je oproti minulém týdnu propad o více než 61%. Je to poměrně smutné, protože film má jinak skvělé reakce jak od kritiků, tak i od diváků. Celosvětově má snímek na kontě 84,6 milionů, rozpočet ovšem činil 200 mega. Apple však podle všeho snímek vnímá především jako určitou formu reklamy pro jejich služby, tudíž snímek za neúspěch nepovažuje.

Na čtvrtém místě máme dokumentární novinku After Death od distribuční společnosti Angel Studios, která se zaměřuje především na snímky pro křesťany. Jak už může být podle názvu zřejmé, dokument pojednává o tom, co na nás vlastně čeká po smrti. Film po svém zahajovacím víkendu utržil 5 milionů dolarů, ještě se necháme překvapit, zda se v box office TOP 5 udrží i příští týden.

A na páté místo spadl horor Vymítač ďábla: Znamení víry, který utržil 3,1 milionů dolarů, celosvětově to dělá již 120,4 mega. Klasicky připomínáme, že i přestože rozpočet činil jen 30 milionů, studio Universal muselo práva na Vymítače ďábla odkoupit za 400 milionů. Tudíž výsledek prvního filmu z plánované trilogie zas až tak působivý není. 

A na co do kina tento týden? Inu, můžete na výše zmíněnou podívanou Five Nights at Freddy's. Filmová adaptace totiž dorazí do našich kin až v listopadu. Takže pokud chcete snímku pomoci s jeho již velice pěknými tržbami, případně jste zkrátka a dobře jen velcí fanoušci hororů, tak na Freddyho do kina rozhodně zajděte.

Film u nás bude premiérovat ve čtvrtek, tedy 2. 11. 2023. Níže se můžete podívat na oficiální trailer.