Co si budeme povídat, rok 2023 je pro filmové DC univerzum vyloženě příšerný. Tržby druhého Shazama a Flashe jsou katastrofální, Blue Beetle pravděpodobně dopadne ještě hůře a smutnou tečku tomu všemu asi dá i pokračování Aquamana, kterého se dočkáme na konci roku. Aquaman 2 navíc podle všeho nedávno podstoupil třetí kolo přetáček, aby se mohla připravit půda pro nadcházející DCU Jamese Gunna a Petera Safrana, kteří celé filmové DC rebootují. Jedním z lákadel filmu byla i přítomnost Bena Afflecka, který si měl opět zahrát svou verzi Batmana.

Nyní se ale zdá, že netopýřího ochránce Gothamu ve filmu nakonec neuvidíme. Server The Hollywood Reporter oznámil, že James Gunn údajně nařídil nechat všechny scény s Affleckem jakožto Batmanem vystřihnout. Důvod? Opět DCU. Zdá se totiž, že scény, ve kterých Batman působí, měly především lákat na další filmová dobrodružství. Ty ale samozřejmě už nemohou vzniknout, protože filmový DC svět čeká zmíněný reboot.

Gunn a Safran se také tímto krokem údajně snaží snímek tak trochu „izolovat“ od ostatních DCEU titulů, aby více působil jako samostatný film, jenž se odehrává ve svém vlastním světě. To samé už na začátku měsíce potvrdil serveru ComicBook také James Wan, který se po prvním díle opět vrátil do režisérského křesla. Jeden ze zdrojů zmíněného serveru ale uvedl, že celá situace ohledně výroby filmu je „vcelku chaotická“.

Už teď se tudíž obáváme, že ze dvojky bude další pořádný malér, ale holt se necháme překvapit. Zajímavé je, že ještě v dobách, kdy na filmové DC univerzum dohlížel Walter Hamada, jenž ze své pozice odešel v polovině loňského podzimu, bylo v plánu do druhého Aquamana dostat Michaela Keatona jakožto Batmana z éry Tima Burtona. Ten měl zcela původně vykonávat funkci, kterou měl například i Nick Fury (Samuel L. Jackson) v MCU. Posléze byl ale nahrazen Affleckem, o jehož účasti jsme se dozvěděli minulý rok v létě.

The Hollywood Reporter taktéž informoval o tom, že ve filmu podle všeho není jediná scéna, která by neobsahovala speciální efekty. To se patrně značně podepsalo na samotném rozpočtu, který zprvu podle všeho činil 205 milionů dolarů, ale nyní je prý ono číslo značně vyšší.

Jistě, první díl z roku 2018 byl vyloženě masivním úspěchem. Jelikož se mu podařilo utržit až 1,14 miliard dolarů, stal se tak komerčně nejúspěšnějším DC snímkem všech dob. Časy se ale mění. A superhrdinské filmy už tolik netáhnou. A to, že se snímek svými přetáčkami pokusí oprostit od zbytku DCEU, které pomalu končí, mu se vší pravděpodobností moc nepomůže. Samozřejmě se můžeme plést, ale i tak to zatím vypadá, že Aquaman and the Lost Kingdom bude dalším velkým malérem, z něhož budou Warneři protáčet oči v sloup.

Do pokračování Aquamana se opět vrátil Jason Momoa jako Arthur Curry. Ten bude muset se vší pravděpodobností spojit síly se svým bratrem Ormem (Patrick Wilson), který působil jako hlavní padouch v prvním díle. Oba dva se tak budou muset postavit nepříteli, který vyloženě prahne po Arthurově smrti. Tím je nebezpečný padouch Black Manta (Yahya Abdul-Mateen II), který od dob prvního dílu výrazně zesílil, přičemž se už nemůže dočkat, až se Aquamanovi řádně pomstí.

James Wan se tak vrátil do pozice režiséra, přičemž o scénář se zas postaral jeho dlouholetý kamarád a spolupracovník David Leslie Johnson-McGoldrick.

Oficiální premiéra je stanovená na 21. 12. 2023.