DC je zpátky! A to doslova. Nejenže se po Flashovi vrací vlastně na úplný začátek, ale zároveň tu máme poměrně dost solidní film. Blue Beetle je tak jakýsi Iron Man DCU. Nejenže jde o samotný start, který vznikal ještě před přijetím Jamese Gunna do pozice vedoucího tohoto projektu, ale také má k Iron Manovi blízko příběhově. Je to trochu zvláštní, protože Blue Beetle není mezi fanoušky komiksů velké jméno. Vlastně nikdo téměř nic neví o tomto hrdinovi, který byl před předěláním jen velkou napodobeninou Batmana. Ale v tom tkví síla filmu jako takového. Bere neznámého hrdinu a staví ho do klišé příběhu, jen aby mohl klást větší důraz na rodinné prvky a příjemnou atmosféru. Díky tomu tady tak máme něžný restart série s menším rozsahem.

Jaime Reyes dokončil vysokou školu v Gothamu a vrací se do Palmera City, na jehož okraji bydlí spolu s rodinou. Řekl bych vám i název ty čtvrti, ale úplně jsem to zapomněl. Palmera je technologicky vyspělé a úchvatné město, které těží z levné práce obyvatel bydlících na okraji v chudinských čtvrtích. Takže z Mexičanů. V těch žijí právě i Reyesovi, kterým je ve finále věnováno v příběhu více prostoru, než by se mohlo zdát. Jednoho dne se Jaimeho cesty propletou s Jenny Kord, jejíž dědeček založil obrovitánskou technologickou společnost Kord Industries, které momentálně šéfuje úhlavní záporák děje – Victoria Kord. A právě od Jenny získá Jamie vesmírného modrého skaraba, čímž získá unikátní bojové brnění.

Příběh je jedno velké klišé. Obyčejný kluk získá neskutečnou sílu, se kterou se musí naučit fungovat, aby ochránil svou rodinu a porazil šílenou megalomanku, jejíž pravá ruka má identické schopnosti jako Blue Beetle, jen má jinou barvu. Můžete tak očekávat hlášky typu „má rodina mě činí silným“ nebo „tvá pravá síla se skrývá uvnitř“. Blue Beetle tak působí jako typický Marvel film z druhé či třetí fáze. Ale ve finále na tom není nic špatného. Film je sice jedno velké klišé, ale moc dobře si to uvědomuje. Zaměřuje se hlavně na budování rodinného vztahu a osobnosti, což funguje výborně. Snímek je vtipný, svižný a má dobrou akci, což je to hlavní. Díky tomu nejde jen o průměrný hrdinský film, ale o něco mnohem lepšího s unikátní osobností.

Jak jsem již avizoval, poměrně dost prostoru je věnováno rodině. Kritickým je hlavně strýček Rudy, kterého hraje George Lopez. Pokud jste obdobně staří jako já, tak si ho můžete pamatovat z Dobrodružství Žraločáka a Lávovky a podobných zvláštních dětských komedií. Spolu s Belissou Escopedo, která hraje Jaimeho sestru, prodají i ty dětinštější a horší vtipy. Jde poznat, že všichni herci si role užívali a okouzlí vás právě i horšími vtipy. Mnohé z nich vychází z mexické kultury. I když ale nevíte o popkultuře Mexičanů naprosto nic, tak se chytíte či zasmějete právě díky výkonu herců.

O něco méně prostoru je věnováno Jenny Kord, do které se Jaime zakouká. Jde o první větší anglickou roli herečky Bruno Marqueziny. Hraje silnou ženskou postavu, kterou sice nejednou Jaime zachrání, ale díky jejímu rodinnému původu není úplně neschopná. Ve filmu tak není jen kvůli uměle vytvořené romantické dějové linii, ale spíše slouží jakožto spojka mezi Jaimeho rodinou a jeho nově nabytými schopnostmi. Herecký ansámbl tak funguje skvěle a dokáže prodat i slabší scénář svým unikátním kouzlem okořeněným o hispánské kulturní prvky.

Pojďme si ale něco říct i o akci, které je zde ve finále více, než jsem čekal. Jaimeho pohyby mnohdy vychází z útoků ze hry Injustice. Do toho využívá meče, kladiva, křídla, děla či dodatečné nožičky. Akční scény jsou tak velmi originální, hlavně když Jaime ještě vede vnitřní souboj s umělou inteligencí v obleku. Jenže mnohdy si je neužijete kvůli chaotické kameře. Ta buďto ukazuje krásně celou akci, nebo téměř nic. Což je škoda.

I ty horší scény naštěstí zachraňuje slušný soundtrack Bobbyho Krlica, který dělal na filmech Slunovrat nebo On se bojí. Divná kombinace, já vím. Zde to ale krásně funguje. Kombinuje totiž popkulturní písničky s hlavní znělkou Blue Beetla. Spokojeni tedy budou jak fanoušci originálních znělek, tak i ti, kteří u akčních scén musí slyšet Kickstart My Heart a další známé hity.

Blue Beetle nejvíce naráží po stránce příběhu. Je to jedno velké klišé. Od začátku do konce je tak jasné, co se stane. Na druhou stranu vtipy, hispánské prvky, herci a většinou i akce dokáží z nudné předvídatelné jízdy udělat příjemný superhrdinský film, který dělá dobře to, co chce. Film si od redakce NerdFix odnáší 7 bodů z 10. Tento jednodušší start bude dobře fungovat jako odrazový můstek DCU, ale zároveň i jako dobrý superhrdinský film pro celou rodinu.