TOP
Každý pátekList toho nejlepšího z filmů a seriálů! Na každou epizodu pro vás vybíráme pět nejzajímavějších historek, pověr, mýtů, titulů či kuriozit. Řadíme je do vtipného formátu, ať už podle preferencí redakce, tak i samotných diváků.
6 nejvíce přeceňovaných filmů
Sponzorem dnešní epizody je imago.cz a jejich Kouzelné lektvary.
V dnešní době je snadné nechat se unést rozruchem, který vyvolává uvedení jakéhokoliv filmu, jenž si získal velkou pozornost díky slavným jménům nebo atraktivní propagaci. Někdy pak tyto tituly vytváří kolem sebe atmosféru výjimečnosti a strhnou publikum, i přestože jejich hodnocení by si bez emocí zasloužilo pár bodů ubrat. V našem dnešním řebříčku se objeví snímky, které považujeme za dosti kvalitní, ale jejich umělecké hodnoty nebo význam pro kinematografii se zlehka přeceňuje. Pojďme se proto podívat na 6 nejvíce přeceňovaných filmů.
OSVÍCENÍ
Skočme rovnou do vod nepopulárních názorů. Osvícení je často označováno za nejlepší a nejděsivější horor všech dob. A to díky několika opravdu dobře fungujícím kultovním momentům, vizuálnímu ztvárnění i hereckému výkonu Jacka Nicholsona. V době svého uvedení do kin mohl být film přelomový, ale dnešním měřítkům neodpovídá. Děj filmu je poměrně přímočarý a premisa není nijak zvlášť inovativní ani složitá. Ve skutečnosti byl tento příběh použit v nespočtu hororů. Pomalé tempo je sice záměrné, ale zprvu tíživá atmosféra vás v dvě a půl hodinové stopáži donutí několikrát hlasitě zívnout. Ano, Osvícení je opravdu klasika, ale možná ne až tak mistrovské dílo.
ZÁPISNÍK JEDNÉ LÁSKY
Biblí každého milovníka romantiky byl v roce 2004 Zápisník jedné lásky. Byl uveden v době, kdy romantické komedie procházely velkým přerodem a tento typ okouzlujících příběhů prožíval vrchol popularity. Rachel McAdamsová i Ryan Gosling byli nesmírně populární a přilákali k projektu velké množství diváků. Ve skutečnosti je však film dost šablonovitý a spoléhá se pouze na chemii mezi herci. Vztah jejich postav, které jsou jednorozměrné a postrádají hloubku, je ke všemu nefunkční i toxický. Zápisník jedné lásky tak nepřináší nic moc, co by dnes nebylo k vidění v každé druhé úspěšnější romantické komedii.
GRAVITACE
Gravitace se Sandrou Bullock je často chválena pro své ohromující vizuální a technické kvality. Aby taky ne. S rozpočtem 100 milionů dolarů máte tendenci se na speciálních efektech pořádně vyřádit. Gravitace v pokladnách kin utržila přes 700 milionů dolarů a získala 7 Oscarů. Co se však týče děje a vývoje postav, snímek pokulhává. Zápletka se točí kolem boje jedné postavy, která se snaží přežít ve vesmíru, ale rychle se stává repetitivní a předvídatelnou. Navíc nepřesnosti a dějové díry jsou jen těžko přehlédnutelné. Vizuál je sice opravdu působivý, ale stačí na to, aby vykompenzoval nedostatky udajně oscarového příběhu?
LEDOVÉ KRÁLOVSTVÍ
Nejvýdělečnější film roku 2013 byl Frozen neboli Ledové království a vytvořil silný precedens pro nadcházející animáky společnosti Disney. Nikdo nemůže namítat proti úspěchu hudebního čísla "Let It Go", ale tím bohužel velikost filmu končí. Titul byl silně komercionalizován a soundtrack se stal zimní stálicí. Ve srovnání s některými lepšími Disneyho animovanými filmy ovšem postrádá procítěný příběh a sympatické postavy, kterými se studio proslavilo. Nejde o žádný odpad, ale označovat ho za jednu z nejlepších Disneyovek je medvědí služba skutečným úspěchům, kterými se společnost zapsala do dějin animované filmové tvorby.
AVATAR
Avatar byl jedním z technologicky nejvyspělejších filmů své doby a ukázal světu, co dokáže skvělý VFX design. Režisér James Cameron tak připravil půdu pro mnoho dalších 3D filmů. Avatar je proslulý tím, že patří mezi nejvýdělečnější filmy všech dob, ale to často odvádí pozornost od skutečnosti, že jde vlastně o dost šablonovitý a předvídatelný příběh, který často upadá. Je to doslova Pocahontas, přičemž témata environmentalismu a imperialismu jsou těžkopádná a postrádají nuance. I když je zvyšování povědomí o těchto problémech důležité, poselství Avatara působí přehnaně kazatelsky a zjednodušeně. Vizuální efekty jsou ohromující a budování světa je působivé, ale samotný příběh není nic převratného.
TITANIC
Titanic, další kasovní trhák Jamese Camerona, se v roce 1997 stal ztělesněním romantiky a tragédie. Komerční úspěch filmu byl takového rozsahu, že byl prvním, který dosáhl hranice miliardy dolarů, pak ho v roce 2010 předstihl Avatar. Romance mezi Jackem a Rose má opravdu své momenty, ale ve výsledku působí nuceně a kýčovitě. Dialogy jsou často chabé a pomalé tempo se podepisuje pod to, že film se často doslova vleče. Na příběhu není nic zvlášť nového, inovativního a koneckonců ani zajímavého. V pravém stylu Jamese Camerona byla vizuální stránka fenomenální a publikum zaujala. A to je asi vše. Na rozdíl od Avatara je to pouze drahá a hezky vypadající velkonuda. Klidně se na nás zlobte, ale nejsme jediní, co to tak cítí.