Zlatá éra Netflixu je u konce. Alespoň tedy prozatím. Jak už mnozí vědí, od začátku roku ztratila slavná platforma až 200 tisíc předplatitelů, což by se údajně v budoucnu mělo ještě zhoršit. Mezi důvody úbytku údajně patří lepší nabídky konkurenčních streamovacích platforem, válka na Ukrajině a se vší pravděpodobností i rozhodnutí zavést speciální poplatek pro uživatele, kteří sdílejí své účty a hesla s osobami jiných domácností. Akcie platformy po oznámení kvartálních výsledků také prudce oslabily, přičemž smazaly přibližně 70 miliard dolarů tržní kapitalizace společnosti. Došlo také i k několika vyhazovům. Minulý měsíc byl například propuštěn netflixový ředitel kreativního vedení a vývoje původní animace Phil Rynda. Spolu s ním muselo odejít i několik jeho dalších podřízených. To však byla jen první várka. Web Deadline nedávno oznámil, že Netflix propustil až 150 svých zaměstnanců. 

Oficiální prohlášení představitelů streamovacího giganta zní následovně:

„Jak už jsme vysvětlovali ohledně výdělků, náš zpomalující růst příjmů znamená, že musíme jako společnost zpomalit také růst nákladů. Tudíž dnes bohužel propouštíme asi 150 zaměstnanců, většinou z USA. Tyto změny jsou spíše primárně řízeny obchodními potřebami než individuální výkonností, což je nečinní vůbec jednoduchými, protože nikdo z nás se nechce rozloučit s tak skvělými kolegy. Usilovně pracujeme na tom, abychom je v tomto velmi obtížném přechodu podpořili.“

Mezi propuštěnými zaměstnanci patří například ředitelé Sebastian Gibbs, Brooke Kessler a Negin Salmasi. Už minulý měsíc navíc Netflix oznámil, že ruší některé ze svých animovaných projektů. Mezi ně patří například adaptace slavné komiksové série Kůstek (Bone), seriálová adaptace knihy Prevítovi (The Twits) a projekt Toil and Trouble.

I přestože Netflix má stále ze všech streamovacích platforem nejvíce odběratelů, rychle ho dohánějí i ostatní platformy. Především z Disney+ se klube opravdu velký konkurent. Netflix také hodlá ještě letos zavést levnější předplatné s reklamou, aby mohl své služby zpřístupnit většímu počtu lidí. Stále ale také má v plánu posvítit si na uživatele, kteří sdílejí svá hesla a účty s lidmi z jiných domácností.