Mezi videohrami je pojem Tycoon dobře známý. Jde o různé budovatelské hry, kde se hráči snaží vybudovat něco, co následně bude schopno na sebe vydělávat. Ve hře Game Dev Tycoon se jedná o snahu vytvořit videoherní studio. Ve hře Rollercoaster Tycoon se hráči snaží vybudovat lunapark. A ve hře Zoo Tycoon je zase hlavní motivací vybudovat zoo. Ač počátky videoherní série sahají ještě do minulého tisíciletí, poslední jmenovaný titul spatřil světlo světa roku 2001. O tři roky později vyšel druhý díl a dvanáct let po prvním vyšel první díl znovu, tentokrát v remasterované podobě. Nově se tato herní série chce rozrůst i o deskoherní adaptaci.

Hra je určena pro dva až čtyři hráče, kteří se každý budou snažit postavit svou zoo. Ten, komu se to podaří nejlépe, se samozřejmě stane vítězem. První věc, kterou hra zaujme, je počet přes dvou set třiceti míplíků, které může hráč ve hře očekávat. Ač se slovem míplík většinou myslí humanoidní dřevěná figurka, v tomto případě se jedná o nejrůznější zvířátka. Ty jsou rozděleny na dvaadvacet různých zvířecích druhů. Krom chování zvěře mohou hráči ve hře stavět i stánky s jídlem a různé atrakce, které mají financování zoo podpořit.

Na začátku hry každý z hráčů bude mít jen trochu peněz a během osmi kol se budou snažit získat co nejvíc bodů. Každé z herních kol je rozděleno na čtyři fáze. Jedná se o jaro (potomstvo), léto (obchodování na trhu zoo), podzim (stavba) a zima (bodování).

Ve hře budou dva důležité ukazatele, popularita a udržitelnost. Popularita zvyšuje věhlas zoo a přináší hráči příjmy. Přináší tak výhody během hry. Udržitelnost přináší během hry jen malé výhody. Na konci hry se bude bodovat nižší z obou stupnic a je tak třeba během hry dobře plánovat své kroky.

Každý z hráčů má desku své zoo, na kterou bude postupně skládat různé atrakce, stánky s jídlem, ale také biomy. Na destičky biomů je možné dávat míplíky zvířat a tím vytvářet různé výběhy. Některé z umístitelných destiček nejsou biomy, ale rovnou zvířátka. Díky možnostem tak budou na různých hráčských deskách vznikat variabilní podoby zoo.

Zvířata bude možné získávat z tržní nabídky. Díky tomu bude hra jiná při každé partii, ale bude se měnit i ve svém průběhu. Ukočírovat požadavky zvířat nebude snadné, protože je třeba u každého vnímat rovnou čtyři požadavky. Potřebu zkušeností, volného prostoru, počet úkrytů i velikost skupiny. Každé zvíře na některé z dlaždic má jiné požadavky na biom, případně má nějakou toleranci vůči jiným druhům či chování samců.

Krom toho lze přínos zvířat zvyšovat například za pomocí edukativních stánků, spolupráce s některým z parků, případně navrácením zvířat do jejich přirozeného prostředí.

Hra toho nabízí opravdu hodně a má vysoké ambice. Co však v současnosti nenabízí, je mód pro jednoho hráče. Tvůrce hry Marc Dür nemá s tímto stylem hraní žádné zkušenosti, A ač si myslí, že by hře slušela, neodvážil se jej předem do počtu hráčů zahrnout. Přesto již nyní pracuje s některými tvůrci na vytvoření takového módu, dokonce také nabízí případným zájemcům, že jej mohou kontaktovat a s vytvořením módu pro sólové hráče pomoci.

Pro podporovatele kickstarterové kampaně je přichystána i možnost získání Deluxe edice hry. Ta by krom pand obsahovala i vylepšené zvířecí míplíky, které jsou doplněny o dokreslené detaily. Díky tomu může hra na stole skutečně vyniknout a pro každého milovníka zvířátek se jedná minimálně o zvážení. U zvířátkových dřevěných figurek se lze těšit na bengálské tygry, losy, nosorožce, zebry, malpy, orangutany, pštrosy a mnoho dalších. Samozřejmě si nepřijdou na své fanoušci všech zvířecích druhů, ale třeba bude budoucnost shovívavá i k takovým milovníkům tučňáků.

Dokonce je možné si hru vyzkoušet s pomocí Table Top Simulátoru, mají-li jej fanoušci k dispozici.

Hra založená na slavné herní značce si neklade malé ambice a na první pohled se nejedná o úplně jednoduchou hru, ale jak líbivé téma, tak edukativní i herní hodnota hry si již našla své zájemce. Kampaň započala 25. října a bude končit 23. listopadu. Minimální požadovaná částka nastavená na necelých 76 000 dolarů byla již pokořena více než dvojnásobně. V kampani je možné získat hru v retailové edici za 80 dolarů a 105 dolarů za deluxe edici. K tomu je třeba připočíst i poštovné 20 dolarů za jednu hru, případně 30 dolarů za dvě hry, podle toho, jak kdo hru podpoří.

Autor je sice na poli deskových her poměrně nový a má za sebou pouze hru Darwin's Choice z roku 2019, ale ta není vůbec špatně hodnocená. Tak uvidíme, jak si hra i autor povedou v budoucnu.