Magazín · Novinky · ve čtvrtek 29. 10. 2020 12:00
The World of Critical Role - Od skromných počátků až k obrovské současnosti
Fantastický svět Exandrie - místo, které se stalo dějištěm příběhů dobrodruhů z Vox Machina, Mighty Nein a Věčných duší (i když o těch se ještě moc nemluví) - byl stvořen před mnoha lety Původními Mocnostmi a Bohy-zrádci (z angl. Prime Deities a Betrayer Gods, pozn. redakce). Oproti tomu mají Critical role o něco skromnější počátky.
Začátkem se stal one-shot, (jednorázové herní sezení, které se v jeden den začne i ukončí, pozn. redakce) který hráli na oslavu narozenin hlasového herce a režiséra Liama O’Briena, který se nakonec zvrhl v týdenní pořad se stovkami episod, zástupy fanoušků, rekordní kampaň na Kickstarteru, plánovaný animovaný seriál a nic, co by připomínalo blížící se konec. A přesně o tom, co se dělo během celé doby existence, mluví nově vydaná kniha The World of Critical Role, která se snaží divákům přiblížit život skutečných lidí stojících za příběhem, který milujeme.
Autorem knihy o Critical Role je Liz Marsham, dlouhodobá fanynka celého projektu. Velmi často se v knize objevují případy, kdy se skutečné události ze života herců stávají součástí příběhů jejich postav. Celé dílo je protkané rozhovory se všemi hráči i Pánem Jeskyně Matthew Mercerem a ilustracemi a fotografiemi postupného vývoje hry, studia a potažmo i společnosti, která po čase vznikla.
Zdroj: Apple StudiosPressure: Brendan Fraser si zahraje Dwighta D. Eisenhowera ve filmu o přípravě na Den D
Kromě průletu počátky Critical Role (byť neúplným, protože popsat vše kompletně a do detailů by samo o sobě dalo na tři knihy… nebo čtyři filmy), The World of Critical Role nabízí vhled do svědomí hráčů i jejich postav, proč jejich postavy udělaly některá rozhodnutí a jak zkušenosti a život hráčů ovlivnily tvorbu jejich postav. Sama Liz Marsham, která má svůj malý vstup v knize na fotografii z prvního živého hraní Critical Role, říká: „Pokud vás zajímá, proč jednotliví herci hrají své postavy tak, jak je hrají, stojí za to se podívat na to, čeho si váží a jak si toho začali vážit. Věří nám i sobě navzájem dostatečně na to, aby s sebou do hry přinesli i některé slabiny, a tahle důvěra si zaslouží uznání.”
Nutno podotknout, že kniha samotná, slovy herečky a producentky Marishy Ray: „Není kompletní historie Critical Role v jedné malé knize, protože přijde ještě spousta historie k napsání.” Druhá kampaň se zatím ani neblíží ke konci a čeká nás také animovaný seriál na Amazonu.
Pro Marsham tohle byla velká výzva, která s sebou přinesla mnoho úprav na poslední chvíli, protože se během vysílání staly důležité události. Navíc po tom, co šla kniha do tisku, musela Marsham doufat, že se hned další čtvrtek před vydáním Matt nerozhodne celou skupinu pozabíjet.
I přes veškeré obtíže a komplikace je The World of Critical Role knižní ekvivalent fakt dobrého hodu na vhled do soukromí lidí, kteří nás už několik let dohání k slzám, ať dojetí nebo smíchu, a kdyby nic jiného, tak podle O’Briena je to: „Dobrý úvod pro nezasvěcené a těším se, až si to přečte můj otec, aby konečně plně pochopil, co že to děláme.”
Knihu je možné koupit i v audio verzi, ze které poskytujeme malou ukázku.