Štvrtá fáza MCU je stále v prípravnom procese a mali by sme sa v nej dočkať ako filmových, tak aj seriálových adaptácii. Predstaviteľ Falcona/Sama Wilson Anthony Mackie však prednedávnom kritizoval nedostatok diverzity v Marvel filmoch. Vo svetle aktuálnej spoločenskej situácie herec uviedol, že ako jeden z hlavných hrdinov v nadchádzajúcom seriáli The Falcon and the Winter Soldier má moc klásť otázky rasovej rozmanitosti. Mackie totiž nie je celkom spokojný s tým, že v siedmych Marvel filmoch, na ktorých participoval bol každý režisér, producent, kaskadér či kostýmový dizajnér bielej pleti

Na druhej strane sa herec posťažoval aj na inú stránku veci.

Mali sme jedného čierneho producenta. Jeho meno bolo Nate Moore,“ozrejmil Mackie. „Ale potom, keď robíte Čierneho Panthera, máte čierneho režiséra, čierneho producenta, čierneho kostyméra, čierneho choreografa kaskadérskych kúskov. A mne sa zdá, že je to viac rasistické než čokoľvek iné. Pretože keď najímate len čiernych ľudí pre čierny film, akoby ste vraveli, že nie sú dosť dobrí, keď máte väčšinu bieleho obsadenia?

Jeho želaním v princípe je, aby sa do filmového priemyslu dostávali ľudia podľa svojich schopností a nie podľa rasy alebo pohlavia.

Herečka Tessa Thompson, ktorá stvárnila postavu Valkýry si však myslí, že práve štvrtá fáza požadovanú rozmanitosť prinesie. Thompson, ktorá si svoju rolu zopakuje v chystanom filme Thor: Love and Thunder, sa domnieva, že práve MCU filmy vďaka globálnemu dosahu môžu reprezentovať ľudí rôznych farieb, telesných predispozícii či sexuálnej orientácie a pod.

Sú milióny a milióny ľudí, obzvlášť mladých ľudí, ktorí sa ukážu v kine. A ja si myslím, že ak im ukážeme niečo, čo sa im podobá, budú sa cítiť ocenení. Predovšetkým vo vnútri týchto príbehov z komiksov, to je to, o čom to celé je. Ide o to, že naše odlišnosti nás robia špeciálnymi. Som veľmi vzrušená, že môžeme pokračovať v posúvaní týchto hraníc a že som schopná to robiť s Valkýrou, pretože existuje tak veľa skvelých queer postáv v komiksoch a tie by mali zaujať miesto na plátne,“ vyznala sa herečka.

Podľa posledných informácií Valkýra patrí tiež ku komunite LGBT, keďže sa zrejme potvrdia špekulácie o jej sexuálnej orientácií a zdá sa, že s titulom vládkyne Asgardu tu budú dve kráľovné