V oblasti filmových či seriálových adaptací videoher se nejčastěji setkáváme se spíše nepovedenými snahami o zpracování příběhu nebo alespoň hlavních postav herní předlohy. Stačí si vzpomenout na nedávno uvedený seriál Halo, jenž vzal už existující dějové momenty a postavy a udělal s nimi něco, z čeho mají mnozí fanoušci proslulé sci-fi ságy dodnes noční můry.

Některé projekty na to ale jdou jinak. Třeba film Assassin's Creed z roku 2016. Sice byl přijatý dost vlažně, vypráví ale zcela vlastní příběh, jenž je zasazený do stejného světa, v němž se odehrávají i hry. Na podobný model by měl sázet také seriál vycházející z hitů Horizon Zero Dawn a Horizon Forbiden West a nově bylo potvrzeno, že jinak tomu nebude ani v případě seriálového Falloutu od Amazon Studios.

Todd Howard, kreativní ředitel studia Bethesda Game Studios, v němž vznikla většina novějších herních Falloutů, v podcastu Lexe Fridmena potvrdil, že seriál nebude adaptací některého z už existujících herních příběhů. „Nejde o převyprávění herního příběhu. Je to v podstatě oblast mapy, pojďme na ní odvyprávět příběh, jenž pasuje do světa, který jsme vybudovali. Neporušuje žádná pravidla, může odkazovat na věci z her, ale není to převyprávění her. Existuje ve stejném světě, ale je to vlastní unikátní záležitost.“

Volbě tohoto pojetí nasvědčovaly už první fotografie z natáčení a rané propagační materiály, na nichž je vidět třeba dosud neviděný protiatomový bunkr Vault 33. Přičemž věříme, že jde o správný přístup, minimálně o přístup, u něhož existuje nejmenší riziko, že budou mít fanoušci po premiéře nutkání naštvaně oblékat Power Armor, protože jim někdo pošlapal jejich milovaný příběh nepovedenou adaptací do jiného média. Samozřejmě za předpokladu, že se opravdu podaří vyhnout jakémukoliv přepisování nebo popírání už známých reálií světa Falloutu.

Todd Howard také prozradil, že už po úspěchu RPG Fallout 3 z roku 2008 došlo na setkání s různými producenty a studiovými hlavouny, kteří měli zájem o filmovou adaptaci hry. Howardovi se ale nelíbila myšlenka pouhého převyprávění herního příběhu na prostoru dvou hodin. Aktuálně připravovaný seriál je proto výsledkem další řady setkání, avšak v době, kdy již studia měla zájem o větší seriály s větším rozpočtem.

Známý vývojář se v podcastu lehce rozpovídal i o očekávaném RPG Starfield nebo o chystané hře s Indianou Jonesem v hlavní roli, kterou produkuje a kterou chystají primárně tvůrci novějších dílů série Wolfenstein ze studia MachineGames. Povětšinou bohužel zmínil už známé informace, také ale prozradil, že s ohledem na odlišná prostředí různých planet, jež Starfield nabídne, hra nabídne velké množství odlišných ochranných obleků. A v závislosti na tom, jaký budete mít na sobě, bude vaše postava jinak reagovat na toxicitu, plyny nebo teplotu. Něco takového je samozřejmě poměrně logické, ale je dobré vědět, že Bethesda Game Studios myslí i na tohle.