Jak už nějaký čas víme, Netflix chystá pro své uživatele zavést možnost levnějšího předplatného s reklamou. Ještě v roce 2015 generální ředitel Reed Hastings prohlašoval, že reklama se na jejich streamovací platformě nikdy neobjeví. Ale jak se zdá, časy se mění, protože přesně k tomu by mělo dojít ještě letos. Nicméně nedávno jsme se o této chystané novince dozvěděli další informace. Verze Netflixu podporovaná reklamami patrně nemusí zahrnovat veškerý obsah streamovací služby, tudíž pro předplatitele s touto verzí nebudou určité filmy a seriály dostupné. V rámci rozhovoru o výdělcích Netflixu za 2. čtvrtletí roku 2022 byl Ted Sarandos, jeden z šéfů společnosti a ředitel pro obsah, dotázán na problémy s licencemi, které vznikají, když dojde na zpeněžení obsahu prostřednictvím reklam. 

Sarandos tak během rozhovoru prohlásil následující:

,,Dnes už můžeme valnou většinu toho, co lidé sledují na Netflixu, zahrnout do vrstvy podporované reklamami. Existují ale určité výjimky, které do toho zahrnuty nebudou, přičemž právě o nich jednáme se společnostmi. Ale pokud bychom onen produkt spustili dnes, členové v reklamní skupině by měli skvělé zkušenosti.“

The Wall Street Journal minulý týden informoval o tom, že Netflix jedná se společnosti jako Warner Bros., Universal a Sony Pictures Television o zajištění seriálů jako You, Russian Doll, The Crown a Cobra Kai pro vrstvu obsahu podporovanou reklamou. To znamená, že originální obsah sice bude k dispozici, ale s projekty, které nepocházejí přímo od Netflixu, by mohl být problém, protože podléhají dřívějším licenčním smlouvám. Netflix tak musí s výše zmíněnými společnostmi vyjednat změny těchto smluv, aby se určitý obsah mohl dostat právě k lidem, kteří budou mít předplatné s reklamou. A to se samozřejmě může klidně protáhnout na celé měsíce. 

Zatím také ani není známo, kolik přesně by zájemce předplatné s reklamou na Netflixu stálo. Představitelé streamovacího giganta ale veřejnost ujišťují, že absence určitých filmů a seriálů by neměla být příliš velká. Netflix momentálně nabízí různé typy předplatného, přičemž v USA je nejpopulárnější služba s tarifem 15,49 dolarů. Nadcházející nové předplatné s reklamou ale samozřejmě bude stát o něco méně.