Magazín · Novinky · ve středu 20. 4. 2022 09:00
Netflix za první letošní čtvrtletí ztratil 200 tisíc předplatitelů. A má být hůř
Vypadá to, že známý streamovací gigant zažívá temné časy, které by se v budoucnu možná měly ještě zhoršit. Netflix totiž vůbec poprvé za deset let hlásí méně předplatitelů. Během posledních několika měsíců od začátku roku ztratila platforma údajně předplatitelů až 200 tisíc. Jistě, vzhledem k tomu, že momentálně jich Netflix má přes 221 milionů, se to může zdát jako zanedbatelné číslo. Vyhlídky do budoucna ale nejsou nejlepší. Předpokládá se, že v následujících měsících by měla platforma ztratit až 2 miliony dalších uživatelů. Samotná hodnota firmy tak klesá o 40 miliard dolarů, přičemž podíly se snížily o 26%.
A co všechno je na vině? Faktorů může být mnoho. V první řadě za tím může z určité části stát válka na Ukrajině, kvůli které se Netflix zcela stáhl z agresorského Ruska. V rámci toho byly v některých zemích navýšeny za službu ceny. Velkou roli v tom hraje i konkurence. Streamovací platformy jako HBO Max a Disney+ se i nadále rozšiřují, přičemž jejich obsah a nabídky novým předplatitelům, kteří začnou službu využívat, se mnohým mohou zdát lákavějšími. Velkou roli v tom může hrát i samotná cena předplatného. A nesmíme také zapomenout, že minulý měsíc Netflix naštval mnoho lidí poté, když ohlásil, že hodlá zavést speciální poplatek pro uživatele, kteří sdílejí své účty a hesla s osobami jiných domácností. V rámci informace o tomto úpadku také začaly klesat akcie firmy. A to více než o čtvrtinu.
Zdroj: Warner Bros. DiscoverySlužba Max u nás odstartuje za dva měsíce, nahradí tak dosavadní HBO Max
Co s tím hodlá služba dělat? Inu, v první řadě vůbec poprvé ve své historii zvažuje možnost zavést levnější předplatné s reklamou. Reed Hastings, který je generálním ředitelem celé společnosti, věří, že tímto způsobem bude firma lépe držet krok s rivaly jako výše zmíněné služby HBO Max a Disney+. Hastings tak prohlásil následující:
,,Ti, kdo sledují Netflix, ví, že jsem proti složitosti reklamy, a naopak velkým fanouškem jednoduchosti předplatného. Ale jakkoli tomu fandím, ještě více fandím širokému výběru pro spotřebitele.“
Optimistické vyhlídky má Spence Newman, finanční ředitel Netflixu, který věří, že služba se zas pevně postaví na nohy někdy během druhé půlky letošního roku. Stále však platí onen plán, že si firma posvítí na kontrolu sdílených účtů.
Jak jste s Netflixem spokojení vy?