Keď nám do redakcie prišiel predbežný prístup k seriálu Arcane, trochu som zbledol. Nikto z nás poriadne nehral League of Legends, snáď okrem Cerba Gelu trochu Wild Rift. A tak sa toho každý bál. Nakoniec som si teda recenziu a krátke preview, ktoré nájdete na kanáli Indiana, zobral na seba ja. Však som šéfredaktor. A povime vám, som za to rád. Bola to jazda a už teraz sa neviem dočkať druhej série. Lebo áno, tutovo bude. Už to máme potvrdené. Vítajte pri recenzii na šialenú jazdu menom Arcane.

Adaptácie videohier sa v posledných rokoch podstatne zlepšili, stále však trpia v snahe zobraziť to, čo v hre už existuje a hráči to zažili. Arcane tento problém nemá, pretože príbeh hry neadaptuje, ale vlastne rozširuje. V roku 2014 totiž príbeh tejto online MOBA hry prešiel veľkou zmenou, ktorá spôsobila, že osobné príbehy a motivácie prakticky všetkých postáv museli byť nanovo napísané. A viacerí šampióni sa dodnes nedočkali poriadneho príbehu. Arcane je jedným zo spôsobov, akým spoločnosť Riot tento problém rieši. A je to teda rozhodne luxusné riešenie.

Nemusíte sa však báť, pokiaľ hru vôbec nepoznáte. Práve pre uvedené dôvody totiž Arcane funguje, aj keď herný lore vôbec nepoznáte a s hrou nemáte absolútne žiadne skúsenosti. Seriál vám ukáže všetky dôležité postavy, vysvetlí vám, čo treba, predstaví vám originálny svet miest Piltover Zaun, ako aj unikátny vzťah medzi týmito dvoma mestami a ich obyvateľmi. Predovšetkým vám ale predstaví Jinx Vi, hrdinky, ktoré stoja na opačných stranách konfliktu v hre. A tento seriál vysvetľuje, čo všetko k tomu videlo.

Taktiež tu vidíme vedca Jayca a jeho asistenta Viktora, ktorí sa snažia spojiť mágiu s technológiou a za pomoci hextechu, alebo teda magitechniky, ako túto technológiu nazývajú, zlepšiť životy všetkým obyvateľom dvoch miest. A udržať status Piltoveru ako mesta pokroku. Že cesta do pekla býva dláždená dobrými úmyslami sa opäť raz potvrdí aj tu.

V mierne vedľajších, avšak stále veľmi dôležitých roliach, sa tu objavujú starý a roztomilý profesor Heimerdinger, ktorého príbeh bol doposiaľ na oficiálnych stránkach hry pomerne chabý, takže jeho zaradenie do Arcane považujem za skvelý krok. Okrem neho je tu mafiánsky boss Silco, neoficiálny vodca Zaunu Vander, ale aj z hier známe postavy šerifky Piltoveru Caytlin a geniálneho vynálezcu Ekka, ktorého vynálezy fungujú najlepšie, keď nefungujú tak, ako to zamýšľal.

Všetky tieto postavy samozrejme uvidíme ešte než sa dostali na súčasné miesta v príbehu hry, takže Arcane je v podstate prequelom aktuálneho herného príbehu, ktorý ale zároveň niektoré doteraz ukotvené veci mení. Týka sa to však skôr detailov a pretože ide o oficiálny seriál, funguje to ako nový kánon. Ako som hovoril skôr, nie je to proste adaptácia už existujúceho herného príbehu, ale jeho významné rozšírenie doplnenie. Predovšetkým však všetkým postavám dáva motivácie a dôvody ich konania a prehlbuje ich vzájomné vzťahy.

To všetko by vám mohlo byť jedno, ak vás hra vôbec nezaujíma. A napriek tomu si seriál dokonale užijete. Originálny vizuálny štýl si vás okamžite získa, sympatické postavy, s ktorými sa dá stotožniť, taktiež. Príbeh nikde nezadrháva, je krásne plynulý. V celej prvej sérií s deviatimi takmer hodinovými epizódami som neobjavil jediné hluché miesto. Tvorcovia sa hrajú so strihom, netradičnými uhlami kamery, aktívne pracujú s hudbou, či už vytvorenou špecificky pre seriál, alebo rôznymi modernými pesničkami a skladbami od Woodkid, Bones UK, Bea Miller a mnohých ďalších. Animácia je prakticky bezchybná, štylizovaná, napriek tomu však pôsobí tak akosi realisticky a absolútne vás pohltí.

Skvele spracované sú nie len akčné sekvencie, ale aj pokojnejšie pasáže, ktoré sa spoliehajú predovšetkým na mimiku postáv a výrazy tváre. Tie dokážu presvedčivo prenášať emócie a významy aj bez použitia slov, čo si viackrát všimnete predovšetkým vo vypätejších situáciách. A v neposlednom rade je tu samotný príbeh, skvelý anglický voiceover, a dokonca aj vydarený kompletne český. Samotné prehovory postáv sú tiež napísané skvele a v konečnom dôsledku sa skrátka absolútne nemám na čo sťažovať.

Na konci série sa síce viaceré príbehové linky uzavrú, no svet samotný má rozhodne ešte čo ponúknuť a tieto postavy, zdá sa, tiež. Je ale možné, že druhá séria nám ukáže aj iné časti sveta League of Legends. Nakoniec, hra má cez 140 šampiónov a každý z nich má potenciál na zaujímavé príbehy.

Preview seriálu, kde sa dozviete aj niečo o pôvodnej hre

V konečnom dôsledku vám teda môžem Arcane iba odporučiť. Je úplne jedno, či hráte hru, alebo ju vôbec nepoznáte. Arcane proste funguje. Bude vás baviť od prvého okamihu až po posledný. Je to emocionálna horská dráha, na ktorú na začiatku nasadnete a nebudete chcieť vystúpiť. A keď sa všetko skončí, budete chcieť viac! Proste, nenachádzam na ňom chyby, dávam zaslúženú desiatku a neviem sa dočkať druhej série. Pokiaľ ste Arcane stále nevideli, alebo sa bojíte, že mu nebudete rozumieť, lebo nehráte hru, nečakajte a nájdite si naň čas. Ale aj tak si myslím, že väčšina z vás už to videla a prišla si sem len pokecať o svojich názoroch a zážitkoch. K tomu zakladám SPOILER vlákno, takže všetky prípadné spoilery tam!