Zdroj: Bethesda Softworks
Magazín · Novinky · v úterý 9. 12. 2025 15:30
Todd Howard už není proti seriálu ze světa The Elder Scrolls
Seriálový Fallout, jehož druhá sezóna startuje na Prime Video už 17. 12. 2025, lze považovat za velký kritický i komerční úspěch, který navíc sympatickým a v rámci možností věrným způsobem rozvíjí původní videoherní svět. Nabízí se tedy možnost, že by mohlo být obdobným způsobem rozšířeno také druhé velké herní univerzum, které spravuje vývojářské studio Bethesda Game Studios. Tedy The Elder Scrolls. Šéf studia Todd Howard se v minulosti proti této myšlence stavěl celkem negativně, ale něco se nejspíš změnilo.
Zdroj: Bethesda SoftworksWolfenstein se má konečně vrátit. Jako televizní seriál od Amazonu
V rozhovoru pro britský Eurogamer Howard připustil, že momentálně nemůže možnost vzniku televizního seriálu The Elder Scrolls vyloučit. Jestli na něj ale skutečně dojde, pravděpodobně si na něj počkáme. „Řeknu to takhle. Cesta k Falloutu trvala 10 let. Hned po Falloutu 3 se lidi ptali na film nebo seriál Falloutu a my jsme si vážně dali na čas. Do budoucna nemůžu vyloučit ani potvrdit něco k The Elder Scrolls. Ale myslím, že Fallout byl vhodnější. Myslím, že ve svém žánru toho má v tuto chvíli víc co říct,“ věří tvář Bethesdy Game Studios a producent vynikající akční adventury Indiana Jones and the Great Circle od studia MachineGames.
„Ale nikdy nevíte. Dopad seriálu na Fallout jako frančízu byl větší, než jsem čekal. Což vás nutí přemýšlet, jestli je tu nějaká cesta, ale teď nemůžu nic říct. Jsem ochotný dalších 10 let říkat ne,“ dodává Todd Howard. Navzdory kvalitám seriálového Falloutu mě ale osobně zaráží víra, že Fallout je pro originální příběh zasazený do existujícího herního světa vhodnější.
Téměř každý díl má koneckonců jasně daný narativ, na nějž musejí seriáloví tvůrci brát ohledy, zatímco hry ze série The Elder Scrolls bývají z hlediska příběhu volnější a otevřenější. Nemluvě o tom, že lore The Elder Scrolls obsahuje určité protichůdné informace a více možných verzí některých událostí a prvků, s čímž obvykle fanoušci nemají problém. Zatímco v případě Falloutu stačilo nepatrně přemístit městečko Shady Sands a někdy po událostech her ho srovnat se zemí a už veteráni prvních herních dílů ve velkém křičeli, že seriál pošlapává a přepisuje existující lore.
Na druhou stranu, práva na Fallout se do držení Bethesdy dostala až časem, konkrétně v roce 2004, zatímco The Elder Scrolls je její původní značka. Třeba si ji tedy chtějí tvůrci v čele s Toddem Howardem lépe hlídat. Ovšem jestli na seriál dojde, bude rozhodně na co navazovat a z čeho čerpat. Aktuálně existuje pět hlavních dílů (Arena, Daggerfall, Morrowind, Oblivion a Skyrim) s tím, že šestý je na cestě, pak tu máme dva počítačové spin-offy (Battlespire a Redguard), obří MMORPG The Elder Scrolls Online a hned několik mobilních pokusů.
Z éry Java her pochází Stormhold a Dawnstar, v nabídce her pro obskurní mobilní telefon Nokia N-Gage ságu The Elder Scrolls zastupoval Shadowkey a na iOS či Androidu si můžete stále zahrát Blades a Castles (Blades najdete také na Switchi). Zapomenout bychom neměli ani na digitální karetní hru Legends, ačkoliv už není v provozu, nebo na romány Pekelné město a Pán duší, které vyšly i u nás. Takže by bylo opravdu zvláštní, kdyby se někomu nechtělo na tom všem postavit pořádný fantasy seriál. Zvlášť když Fallout není jedinou značkou patřící vydavateli Bethesda Softworks, která se dočká seriálového zpracování. V přípravě je také Wolfenstein, jehož pro změnu spravuje už zmíněné švédské studio MachineGames.




