Seriálový Fallout, který vznikl za spolupráce Amazon MGM Studios, produkční společnosti Kilter Films, vydavatele Bethesda Softworks a její mateřské společnosti ZeniMax Media, lze považovat za úspěch. Takže bylo jen otázkou času, kdy se v Amazonu začnou zajímat o to, jakou klasickou videoherní značku může Bethesda nabídnout. A podle serveru Variety přišla řada na Wolfensteina. Prý protože zabíjení nácků nevyjde nikdy z módy.

Dle informací Variety je seriálový Wolfenstein od Amazonu v rané fázi vývoje, takže zatím nevíme nic o příběhu, obsazení ani datu premiéry. Za projektem ale opět stojí Kilter Films, konkrétně tým výkonných producentů ve složení Jonah Nolan, Lisa Joy a Athena Wickham.

Mezi výkonnými producenty najdeme také Jamese Altmana ze společnosti Keyframe Films a Jerka Gustafssona ze švédského studia MachineGames. To spadá pod Bethesdu a stojí za posledními pěti herními tituly ze série Wolfenstein. Konkrétně za singleplayerovými střílečkami Wolfenstein: The New Order (2014), Wolfenstein: The Old Blood (2015) a Wolfenstein 2: The New Colossus (2017), dále za primárně kooperativním paskvilem Wolfenstein: Youngblood (2019) a taktéž nepříliš povedeným VR spin-offem Wolfenstein: Cyberpilot (2019). Ovšem Youngblood a Cyberpilot vznikly ve spolupráci MachineGames a Arkane Studios, i když se tomu s ohledem na zbytek portfolia studia Arkane možná těžko věří.

Showrunnerem, hlavním tvůrcem, scenáristou i výkonným producentem je v každém případě Patrick Somerville. Ten stojí například za seriálem Pozůstalí nebo za sériemi Maniak a Stanice 11, které najdete na Netflixu, potažmo HBO Max. A co je hlavní, podle Variety je Somerville už od dětství fanouškem série Wolfenstein. Takže je na místě předstírané rozhořčení nad faktem, že někdo už jako malý kluk střílel virtuální esesáčky. Protože to nikdo z nás určitě nedělal, každému správnému hráči vždy záleželo na doporučeném věkovém ratingu, že ano?

Nutno podotknout, že zcela oficiálně dosud seriálový Wolfenstein od Amazonu oznámen nebyl. Nicméně emotikon očí s odkazem na článek Variety, který se objevil na oficiálním twitterovém účtu série Wolfenstein, mluví za vše. Důležitější ale je, že fakt, že má být seriál v rané fázi vývoje, ještě nezaručuje, že dojde k jeho dokončení. S ohledem na už zmíněný úspěch Falloutu lze však předpokládat, že se nic rušit nebude a že Wolf jednoho dne rozšíří nabídku streamovací služby Prime Video. Koneckonců seriál z oblíbeného postapokalyptického světa se vrátí ve druhé sezóně na konci letošního roku a už se počítá i s třetí řadou.

Značka Wolfenstein mimochodem sahá mnohem dál do minulosti než Fallout, který se poprvé objevil na trhu v roce 1997. Sérii už v roce 1981 odstartoval kdysi vlivný programátor Silas Warner s titulem Castle Wolfenstein, na nějž navázal o tři roky později s pokračováním Beyond Castle Wolfenstein. Na začátku 90. let ale práva na Wolfensteina koupilo studio id Software, díky čemuž se v roce 1992 zrodil dědeček žánru first-person stříleček alias Wolfenstein 3D. Samotné id Software pak spolu s právy na Wolfensteina koupila Bethesda v roce 2009 a Bethesdu a ZeniMax dnes zase vlastní Microsoft.

V id Software vznikl také samostatně hratelný prequel Spear of Destiny a zapomenout bychom neměli ani na kultovní Return to Castle Wolfenstein z roku 2001, pod nímž je podepsané dnes už neexistující studio Gray Matter, na zdarma dostupnou multiplayerovou legendu Wolfenstein: Enemy Territory (2003) od Splash Damage ani střílečku z roku 2009 s prostým názvem Wolfenstein. Za ní pro změnu stojí studio Raven Software a moderní sága od MachineGames na ni dějově velmi volně navazuje. Sám sobě bych pak musel nafackovat, kdybych opomenul vynikající Wolfenstein RPG pro Javu a iOS. Jestli se tedy seriálového Wolfensteina nakonec dočkáme, bude muset pokračovat v odkazu herní série, která existuje více než 40 let. Co by se mohlo pokazit?

Můžeme se také ptát, jestli se ještě někdy dočkáme herního pokračování. O třetím plnohodnotném Wolfensteinovi od MachineGames se v minulosti mluvilo několikrát, po akvizici Bethesdy Microsoftem ale veškeré náznaky v tomto směru utichly. Nejnovějším počinem švédského tvůrčího celku je loňská - a úspěšná - akční adventura Indiana Jones and the Great Circle, kterou na začátku letošního září rozšíří placené DLC The Order of Giants. Nelze tudíž vyloučit ani možnost, že seriál poslouží jako náhrada nového herního Wolfensteina, i když studio má podle nejnovějších informací připravovat více projektů.