Není žádnou novinkou, že Spider-Man: Bez domova patří nejenom k nejlépe hodnoceným, ale také ke komerčně nejúspěšnějším marvelovkám všech dob. Onen komerční úspěch byl vlastně fenomenální, protože Spidey celosvětově vydělal až 1,89 miliard dolarů, díky čemuž je momentálně na šestém místě v žebříčku nejvýdělečnějších filmů v historii. Mnozí doufali, že třetí díl Spider-Mana by mohl eventuálně se svými tržbami překonat i snímek Avengers: Infinity War, který se může chlubit dvěma miliardy, ale k tomu nakonec se vší pravděpodobností už nedojde. Onen Spider-Manův úspěch je působivý hned ze dvou důvodů. V první řadě snímek vyšel v době, kdy filmový průmysl kvůli pandemii koronaviru stále trpěl nízkou návštěvností kin. A v druhé řadě film ani nevyšel v Číně, která byla pro Hollywood vždy spolehlivým zlatým dolem. Ale proč se vlastně třetí Spidey do Číny nedostal? 

Pokud jste film viděli, tak moc dobře víte, že velkolepá finálová bitka probíhá na rekonstruované soše Svobody. A přesně s tou měla Čína problém. Je jasné, že socha Svobody patří mezi nejslavnější a nejvíce ikonické symboly Spojených států, který v mnohých Američanech vyvolává pocit hrdého patriotismu. Nemluvě o tom, že socha představuje i svobodu celé země.

Čína, pro kterou svoboda slova a dodržování lidských práv rozhodně nepatří mezi prioritní hodnoty, proto studiu Sony oznámila, že Spider-Mana ve svých kinech uvede pouze v případě odstranění veškerých scén se sochou Svobody. To však studio razantně odmítlo. Čína tak následně ze svých požadavků krapet ustoupila, přičemž místo toho požadovala řadu menších změn. Ty se především týkaly úprav záběrů na sochu Svobody, které byly považovány za příliš „vlastenecké“. Sony o tom nějakou dobu uvažovalo, ale nakonec se rozhodlo, že Číně nevyhoví ani v tomto požadavku. 

Spider-Man: Bez domova se tak díky tomu do Číny nepodíval, ovšem Sony toho může jen těžko litovat, protože i tak měl snímek naprosto fantastické tržby. Zároveň je ale zajímavé uvažovat o tom, kolik by nakonec Spidey vydělal, kdyby se nakonec opravdu v čínských kinech objevil. Protože kdyby k tomu opravdu došlo, film by měl určitou šanci komerčně překonat nejenom Avengers: Endgame, ale i Avatara, který je se svými 2,8 miliardy nejvýdělečnějším filmem všech dob. O tom si už ale Spider-Man může nechat jen snít.