Už je to nějaký ten pátek, co akcionáři ze společnosti Discovery odsouhlasili fúzi s WarnerMedia, v rámci čehož tak vznikla společnost Warner Bros. Discovery. Obě dvě původní společnosti měly také své vlastní streamovací platformy. Pro WarnerMedia to bylo samozřejmě HBO Max, přičemž pro Discovery zas Discovery+. I nadále je tak v plánu spojit obě služby do jedné streamovací platformy, která svým předplatitelům nabídne obsah jak z HBO Max, tak i z Discovery+.

Původně se předpokládalo, že ke spojení dojde během léta roku 2023, ale nyní se zdá, že se plány urychlují. Nová streamovací služba by tak měla být dostupná už během jara příštího roku. A jelikož by měla nabídnout podstatně více obsahu, předplatitelé by měli počítat i se znatelným navýšením cen.

Společnost Warner Bros. Discovery taktéž oznámila, že v posledním čtvrtletí zaznamenala čistou ztrátu 2,8 miliardy dolarů. Generální ředitel David Zaslav v posledních dnech taktéž obhajoval hluboké škrty uvnitř společnosti, což mělo například za následek drastické omezení animované tvorby a nyní již nechvalně známé zrušení premiéry filmu Batgirl. Zaslav tyto škrty obhajoval slovy „zjistili jsme, co funguje a nefunguje“, ovšem i tak generální ředitel nadále sklízí kritiku za restrukturalizaci celé společnosti, což také vyústilo v odchody několika významných představitelů.

Co se týče chystaného spojení výše zmíněných streamovacích platforem, HBO Max svým uživatelům nabízí obsah z filmových archívů Warner Bros., DC, HBO, CNN, The CW, Cartoon Network, TBS a mnohých dalších. Jakmile však dojde ke spojení s Discovery, v nabídce by měla být i dokumentární tvorba z dílen Animal Planet, Travel Channel, Food Network, Discovery a dalších. Dostupný by mohl být i levnější obsah, který však bude podporovaný reklamou.

Zaslav tak věří, že ono spojení je logické už jen z toho důvodu, že spojená služba stmelí dohromady také dva odlišné tábory předplatitelů. 

Otázkou ovšem je, kdy rozšířenější služba dorazí k nám. Žádné pevné datum zatím neznáme, ale ještě v létě se šuškalo o tom, že nová platforma by se na evropský trh mohla dostat až někdy na začátku roku 2024. V rámci toho tak samozřejmě nevíme, o kolik se ceny navýší. Ale dobrý obrázek nám o tom mohou poskytnout ceny v zemích, kde se služba objeví už příští rok.

Nová platforma by tak díky onomu spojení mohla lépe konkurovat Disney+, jehož služba také kromě filmů a seriálů obsahuje celou řadu dokumentárních pořadů. Zatím také nevíme, zda si služba zachová název „HBO Max“, nebo se po spojení bude jmenovat jinak.