V minulém roce se Netflix vypořádával s celou řadou problémů. Výrazným úbytkem předplatitelů, sdílením účtů s jinými domácnostmi, které si službu nepředplácí, a samozřejmě také narůstající konkurencí v podobě ostatních streamovacích platforem jako HBO Max, Disney+ a Amazon Prime Video. A teprve přednedávnem se Netflix uchýlil k poměrně překvapivému kroku, díky kterému doufá, že bude mít opět řádně navrch.

Server The Wall Street Journal uvedl, že Netflix ve více než 30 zemích výrazně snížil ceny za své služby, v některých krajích dokonce o více než polovinu. Má se ale údajně jednat pouze o určité úrovně předplatného. Podle serveru se tak bude sleva týkat některých zemí Jižní Ameriky, Blízkého východu, Asie a Evropy, zde by se mělo jednat Slovinsko, Chorvatsko, Bulharsko a patrně i Slovensko. Zdá se ale, že Česká republika mezi tyto šťastlivce nepatří, stejně tak ani třeba Spojené státy a Kanada

Tyto změny jsou zcela bezpochyby součástí oné nové strategie Netflixu, o které se hovořilo na čtvrtletní konferenci s investory před měsícem. Podle Grega Peterse, nového spoluředitele služby, který po dlouhých letech v pozici nahradil Reeda Hastingse, má tento krok platformu zpřístupnit konkrétním oblastem na základě specifických požadavků. Snížení cen se tak v jednotlivých zemích pohybuje od 20 % do téměř 60 %, údajně s okamžitou platností.

I tak se ale na Netflix jedná o poměrně dost nezvyklý krok, protože snižování cen zrovna u něj rozhodně není moc běžné. Minulý rok sice představil levnější tarif, ale u něho byla háčkem přítomnost reklam. Podle tehdejší konference se také zdálo, že Netflix konečně vystupuje z oné temné éry, protože se zároveň pochlubil dobrými finančními výsledky a nárůstem předplatitelů, tudíž krok se snížením cen může být pro některé pozorovatele trhu poněkud matoucí. Představitelé Netflixu to ale patrně považují za rozumný strategický krok ve streamovací válce, do které navíc na podzim minulého roku vstoupila také nově vzniklá služba SkyShowtime, jež nedávno zavítala i do našich krajů. 

Netflix tak doufá, že těmito změnami přiláká další předplatitele. Důvod, proč se tyto slevy netýkají USA a Kanady, je vcelku prostý. Zdejší trh je už podle expertů zkrátka dostatečně nasycen, tudíž služba začne tentokrát upírat své oči na jiné kraje a háje.

V posledním čtvrtletí se tak navýšil počet předplatitelů o 7,7 milionů, což je podstatně víc, než služba původně předpokládala. Časem se uvidí, zda se mu tato strategie vyplatí, ale je to vcelku pravděpodobné.