Magazín · Novinky · ve čtvrtek 12. 5. 2022 08:47
Netflix hodlá zavést levnější předplatné s reklamou ještě letos
Ještě v roce 2015 šéf Netflixu Reed Hastings prohlašoval, že reklama se na jejich streamovací platformě nikdy neobjeví. Ale jak se zdá, časy se mění, protože přesně k tomu by mělo dojít ještě letos. Může za to především momentální temná doba, kterou streamovací gigant prochází. Od začátku roku totiž ztratil až 200 tisíc předplatitelů, přičemž se předpokládá, že v následujících měsících se to ještě zhorší. Mezi důvody úbytku údajně patří lepší nabídky konkurenčních streamovacích platforem, válka na Ukrajině a i rozhodnutí Netflixu zavést speciální poplatek pro uživatele, kteří sdílejí své účty a hesla s osobami jiných domácností. Levnější předplatné s reklamou plánoval Netflix původně uskutečnit asi až za dva roky, ale nyní to vypadá, že se rozhodl své plány urychlit.
Levnější předplatné s reklamami chce Netflix údajně zavést v posledních třech měsících letošního roku, informoval o tom deník The New York Times. Stejně tak i nadále platí, že si Netflix došlápne na uživatele, kteří sdílejí svá hesla a účty s lidmi z jiných domácností. A to někdy ve stejnou dobu. Netflix momentálně nabízí různé typy předplatného, přičemž v USA je nejpopulárnější služba s tarifem 15,49 dolarů, tedy asi 367 Kč. Nadcházející nové předplatné s reklamou ale samozřejmě bude stát o něco méně.
Zdroj: Apple TV+Režisérská verze Napoleona překvapivě dorazila na Apple TV+, pusťte si nový trailer
Ven taktéž uniklo část prohlášení od vedení Netflixu, které bylo posláno firemním zaměstnancům. To například tvrdí následující:
,,Ano, je to rychlé a ambiciózní a bude to vyžadovat určité kompromisy. Každá velká streamovací společnost kromě Applu má nebo oznámila službu podporovanou reklamou. Z dobrého důvodu lidé chtějí levnější možnosti.“
Je rozhodně pravda, že Netflix není jediná služba, která se uchýlila k tomuto kroku. Podobně je na tom i platforma HBO Max, která si za službu s reklamami účtuje 10 dolarů měsíčně. Netflix proto doufá, že se tímto krokem její momentálně stav o něco zlepší, jeho akcie totiž po oznámení kvartálních výsledků prudce oslabily, přičemž smazaly přibližně 70 miliard dolarů tržní kapitalizace společnosti. Ale je samozřejmě jasné, že toto rozhodnutí vyvolává mezi lidmi spíše smíšené pocity.