Kickstarterová kampaň na deskovku The Witcher: Old World by měla na zmiňovanou platformu dorazit již během následujícího měsíce. Čím blíže jsme k začátku kampaně, tím více informací o hře samotné se dostává na povrch. Společnost Go on Board na nás hází jedno nové monstrum za druhým a nedávno dokonce došlo na odhalení herního plánu, který dosti připomíná mapu ze Zaklínače 3: Divoký hon. Nejsou to ale jen monstra a herní deska, na které se dnes podíváme, jelikož díky videím od Go on Board víme něco málo o herních mechanikách, díky čemuž si konečně můžeme představit, jak se bude The Witcher: Old World hrát.

KONEČNĚ POŘÁDNĚ PROPRACOVANÁ DESKA HRÁČE

V jednom z videí se Go on Board věnovali zaklínačům jednotlivých škol, jejichž role se v připravované deskovce chopíme. V souladu s tímto tématem došla samozřejmě řeč na desku hráče, která představuje vámi vybraného zaklínače. Na té narazíte na obrázek svého zaklínače, speciální schopnost unikátní pro vámi vybranou školu, ukazatel levelu, štítů a jednotlivých vlastností.

Kromě toho také deska disponuje místem pro vámi nasbírané mince, trofeje monster a váš balíček karet. Při vymýšlení této hráčské desky se opravdu myslelo na všechno, jelikož na ní najdete vše, co ke hraní budete potřebovat. Mimo to je deska dvojvrstvá, takže vám nebudou žetony a ukazatele při sebemenším drknutím létat po celém stole.

Přečtěte si také: Deskovka The Witcher: Old World bude v češtině

Co se jednotlivých vlastností týče, tak první z nich s ikonkou meče značí vaši připravenost v souboji, od čehož se následně odvozuje kolik karet v něm lížete. Druhá s ikonkou štítu je vlastnost značící vaši obranu, která vám určuje, kolik můžete mít maximálně štítů. Další je ikonka s obrázkem lektvaru vyobrazující vaši znalost alchymie, která vám ukazuje, kolik lektvarů můžete vypít v rámci jednoho souboje. Poslední vlastnost je specifická pro každou školu a vždy se váže na speciální schopnost dané školy.

KARTY JSOU VAŠÍM ŽIVOTEM 

Jelikož je The Witcher: Old World deskovou hrou, jejíž hlavní mechanikou je deckbuilding, není divu, že téměř vše se bude točit okolo vašeho balíčku karet. Ten se bude v průběhu hry rozšiřovat a plnit silnějšími útoky, kterými následně zvládnete skolit jakékoliv monstrum. Než k tomu ale dojde, budete si muset vystačit se základním balíčkem čítajícím deset karet specifických pro vámi vybranou zaklínačskou školu.

V deskovce The Witcher: Old World budete využívat karty téměř na všechno. Váš balíček karet reprezentuje, kolik máte životů a karty, které v něm naleznete, se využívají jak v souboji s monstry, tak i při cestování po herní mapě. V rohu každé karty je totiž symbol terénu, který vám určuje, jakou cestou se můžete při svém putování světem vydat.

Přečtěte si také: V deskovce The Witcher: Old World budete bojovat za svou školu

Tím nejdůležitějším, na co budete své karty potřebovat, je souboj. Tomu se podíváme na zoubek až za chvilku, jelikož abyste porozuměli souboji, je třeba vědět, na jaké karty ve svém balíčku narazíte a co s nimi jde dělat. Karty jsou v deskovce The Witcher: Old World rozděleny do pěti různých sekcí. Máme tu červené karty představující silné útoky, modré karty představující rychlé útoky, zelené karty značící úskoky, žluté karty pro obranná znamení a fialové karty pro útočná znamení.

Samostatně se jednotlivé karty mohou zdát slabé, ale jejich síla vyjde na povrch, až když je zvládnete poskládat do silného komba. V rámci souboje totiž můžete vyložit více karet najednou, pokud na sebe správně barevně navazují. V některých případech takto můžete spustit bonusové efekty, díky nimž například udělíte bonusové poškození, doplníte si štíty nebo si líznete kartu.

JAK SPRÁVNĚ ULOVIT TOPIVCE A JINÉ STVŮRY

Zatímco se se svým zaklínačem potulujete po světě a prozkoumáváte jeho záhady, můžete narazit na zaklínačskou zakázku, která vám dá za úkol skolit některé ze tří monster, jež se právě pohybují po herní mapě. Než se pustíte do souboje, ve kterém se pokusíte získat trofej z monstra, můžete ho stopovat a získat o něm nějaké informace. To vás následně odmění žetonem Stezky (Trail token), který vám dá v nadcházejícím souboji výhodu.

Ještě před začátkem souboje se vždy připraví balíček útoku monstra, který je složen z tolika karet, kolik má dané monstrum životů. Ten se následně zamíchá a položí vedle karty monstra, na které je kromě životů také vidět jeho speciální schopnost. Mimo to si také vezmete veškeré vaše karty z odhazovacího balíčku a zamícháte je zpět do balíčku dobíracího. Jakmile je vše připraveno, souboj může začít.

Pokud vlastníte žeton Stezky, začínáte souboj vy, ale v případě, že jste se na monstrum vrhli bez pořádné přípravy, jako první bude útočit ono. Váš tah se skládá ze čtyř částí. Nejdříve se můžete rozhodnout, zda využijete nějaký lektvar, například Vlaštovku, která vám obnoví jeden štít, ale na konci kola si budete lízat o jednu kartu méně, nebo aktivujete schopnost některé z trofejí. Následně zahrajete kombinaci karet z ruky, vyhodnotíte je, a pokud udělíte stvůře nějaké poškození, odebere tolik karet z jejího balíčku útoku. V neposlední řadě si pak líznete karty podle hodnoty na stupnici soubojové připravenosti.

Pokud není váš protivník mrtev, je čas na jeho útok. Role monstra se chopí hráč po vaší pravici a ten rozhodne, jestli potvora udělá Výpad (Charge) nebo Kousnutí (Bite). Následně se otočí karta útoku monstra a podle zvoleného typu útoky se vyhodnotí příslušná polovina karty. Takto pokračuje souboj dál, dokud není poraženo monstrum nebo hráč. S tím, že u vybírání útoku monstra se postupně střídají neaktivní hráči.

V případě, že se vám monstrum povede úspěšně skolit, získáte z něj trofej, která vás přivede o kousek blíže k vítězství, a navíc vám zpřístupní speciální schopnost, kterou můžete využít v následujících soubojích. V průběhu souboje jste se ale unavili, což znamená, že si musíte vybrat jednu kartu z vašeho balíčku, kterou následně odstraníte ze hry.

Přečtěte si také: Steamforged Games chystají deskovky na motivy Sonica a Sea of Thieves

V rámci hraní The Witcher: Old World nebude bojovat pouze s monstry, jelikož se může stát, že stanete tváří v tvář zaklínači z jiné školy. Když se tomu tak stane, je čistě na vás, jestli se rozhodnete pustit se s ním do bitky. Pokud na rvačku nakonec dojde, vše postupuje stejně jako při souboji s nestvůrou, akorát v tomto případě se střídají dvě hráčské fáze. Navíc mohou ostatní hráči sázet na to, kdo vyhraje, což jim může přinést nějaké ty peníze navíc. Tedy v případě, že vsadí na správného zaklínače.

Z této deskovky se začíná líhnout opravdu zajímavý kousek. Hra má pěkný vizuál, skvěle zpracované miniatury, a dokonce i dost dobře vymyšlené herní mechaniky. Jak to celé dopadne, se ale dozvíme až v průběhu kampaně na Kickstarteru, kde budeme konečně moci nahlédnout do pravidel a uvidíme i zbytek hry. The Witcher: Old World dorazí na Kickstarter v průběhu května/mája a než tomu tak bude, můžete se ještě podívat na několik nových monster, která najdete o kousek níže.