Deskové hry poskytují majitelům celou paletu různých zážitků. Od výzvy a humoru, případně jiné emoce, až po estetické cítění. Paleta zážitků i jejich kombinací je nepřeberné množství. Hra Canvas je zajímavou kombinací jednoduchého karetního eura a čistě meditačního, případně až uměleckého zážitku. Jedná se totiž o hru, v níž hráči získávají inspiraci a následně malují obrazy. To je dáno poměrně jednoduchým, ale chytrým mechanismem, který se nese v podobě průhledných karet.

Hra Canvas se na českém trhu objevila minulý rok díky vydavatelství Blackfire, ovšem poměrně rychle zmizela z obchodů. Kombinace jednoduchých, ale chytrých mechanismů a jedinečného uměleckého zpracování, si získala pozornost mnoha deskohráčů.

Příprava hry je jednoduchá. Před začátkem hry se vyberou podmínky, podle nichž se budou jednotlivé obrazy bodovat. Následně se vyloží základní nabídka karet a hráči mohou začít jednotlivé karty nakupovat a nabídku doplňovat. Jelikož hra operuje s průhlednými kartami, tak je nabídka kryta v samostatném pouzdru, aby hráči nevěděli, co čeká mimo aktuální nabídku. Posledním krokem je dát každému z hráčů barevné pozadí jednotlivých obrazů.

Každá průhledná karta má na sobě nějakou ilustraci a název. Ty jsou z herního hlediska bezpředměté, ale stejnak nutí hráče často přemýšlet, jak ty karty poskládat pro ideální umělecký zážitek, přestože jsou bodově třeba zcela totožné. Na spodku karty jsou herní symboly, které s ohledem na zadané podmínky umožňují získat hráčům body vhodnou kombinací. Za každou splněnou podmínku získá hráč příslušné stužky. Také existují karty, které mají speciální typ stužek, aby se hráč nemusel soustředit jen na zadané úkoly.

Každá z podmínek poskytuje hráči na konci hry určitý počet bodů s ohledem na množství získaných stužek. Čím vícekrát je tedy některý z úkolů splněn, tím více bodů hráč dostane, s ohledem na obtížnost konkrétního úkolu.

Hráči tak musí volit, chtějí-li přímý zisk bodů, budou-li se snažit plnit některé z bodovacích podmínek, případně se budou snažit najít nějakou rovnováhu. Roli sice hraje i štěstí, ale nikoli v zásadní míře.

Jelikož je maximální počet karet na ruce je pět a hráči za hru namalují celkem tři obrazy skládající se ze tří karet, je jedna partie velice svižnou záležitostí.

Zmíněná pozadí sice mají na hru pouze estetický účinek, ale to bohatě stačí. Jejich množství je výrazně vyšší než kolik jich zužitkuje plný počet hráčů a každé je jiné. Díky obalům, které jsou součástí hry, je možná snadno zkoušet výsledný obraz na různých pozadích pro hezčí umělecký prožitek. Přestože je to pro bodové hodnocení irelevantní, mnoho hráčů se klidně zasekne právě u tohoto výběru.

Aby byl umělecký záměr hry cítit co nejlépe, dokonce chybí i název na krabici. Ta je stylizována do podoby obrazu a poskytuje tak hráčům nerušený pohled na pěknou a barevnou ilustraci. Ale pro hráče, kteří si chtějí hru nějak označit názvem, je na obalu nálepka. Nápis na krabici je tak dobrovolná volba. A aby byl umělecký záměr co nejlépe podpořen, na zadní straně krabice je otvor na hřebík, tedy hru lze doslova pověsit na stěnu jako obraz.

To je základní myšlenka hry Canvas. Nicméně teprve rozšíření hru skutečně povznáší.

Jméno Canvas: Zrcadlení je zde především proto, že nové karty jsou oboustranné. A to jak mechanicky s ohledem na znaky na spodní straně karty, tak i umělecky. Vyobrazená ilustrace má sice stejnou siluetu, ale liší se buďto barvy, nebo přímo význam ilustrace.

Krom oboustranných karet přináší rozšíření v podstatě to, co původní hra. Jsou zde další pozadí, nový druh stužky, tedy bodové odměny za pěkný obraz, nové úkoly a v podstatě vše, co by majitel základní hry od rozšíření očekával.

Co se krabice týká, tak rozšíření přímo doplňuje základní hru.

Co je však změněno je herní plán. V původní hře se jednalo o látkový plán, nyní byl zvětšen o pár nových možností a z toho důvodu se změnil na kartonový.

Hra Canvas by určitě měla zaujmout jakoukoliv uměleckou duši, případně hráče, co strávili pěkné chvíle u her jako Dixit, Mystérium či podobných. Ale po čistě herní stránce je schopna zaujmout hráče jakékoliv náročnosti, kterým nevadí kratší herní zážitek.