Hra Blood Rage si po svém vydání v roce 2015 získala oblibu u mnoha hráčů. Rok poté vyšla dokonce i v české edici, přičemž se rychle zařadila mezi ty oblíbenější a úspěšnější deskové hry. Po vyprodání však nebylo jasné, zdali se k nám znovu přeložená dostane. Před pár dny vydavatelství REXhry oznámilo, že se jim povedlo vyjednat přijatelné podmínky pro znovuvydání. Zatím není jisté, kdy hra vyjde, ale data již byla zaslána do tiskárny, tak snad brzy.

Hra si získala svou oblibu jednak zpracováním severské mytologie a velmi dobrými herními mechanismy. Vikingové, za které se zde hraje, jsou známí jako výborní bojovníci a obávaní plenitelé. Každý alespoň okrajový znalec tohoto folkloru ví, že pouze udatný bojovník, který padne v bitvě, se může dostat do Valhally. A na tom tato hra mimo jiné staví. Zatímco jeden z hráčů se bude snažit bitvy vyhrávat, jeho protivník může mít v plánu je naopak prohrávat.

Hra je velmi bohatá na různé zvraty i změny strategií, přestože se hraje pouze na tři kola, přičemž každé je rozděleno na tři pomyslné části. První je příprava v podobě draftu akčních karet, druhá je pohyb jednotek a poslední je pouze dokončení administrativní dokončení kola, kdy se jedno z území na mapě zničí, přičemž poté se všechny zabité jednotky navrátí z Valhally, aby mohly znovu získat svou slávu na bojišti.

Draftované akční karty mohou být vylepšení klanu, bojové karty, případně úkoly. Ty mohou být jednoduché, například mít v některém z území nejvyšší sílu, nebo třeba mít na konci kola určitý počet mrtvých jednotek. Za splnění jsou nějaké body, plus i zvednutí statistik klanu. Karty vylepšení pak buďto zlepšují některé ze základních jednotek, nebo umožňují najmout až dvě z různých monster, čímž si hráč obohatí armádu, přičemž získá přístup k silným dovednostem těchto jednotek. Bojové karty pak přidávají sílu v případě střetu. Je také zajímavé, že v případě souboje zahazuje své karty pouze vítěz. Jistě, vikingům jde pouze o slávu, tedy o to být nejlepší, v případě remízy tudíž nevyhrává nikdo. Karty je třeba volit o to obezřetněji, že hráči z původního výběru osmi vybírají tak dlouho, dokud každý nezíská šest.

V případě hry čtyř hráčů je jedno území zničené, následně každé další kolo je zničeno jedno další. Pokud je méně hráčů, za každého chybějícího je zničeno jedno další území před začátkem hry. Tím se snižuje manévrovací plocha, hra je tak díky tomu více variabilní.

Každý z hráčů má omezené množství energie, ze které může dělat své akce. Pokud o energii přijde, jeho kolo končí. Ale kolo také končí, pokud se hráčům povede všechna území vyrabovat. Což je něco, co hráči dělat chtějí, protože za to získávají odměny v podobě vylepšení statistik vlastního klanu, například právě zvednutí dostupné energie.

Každé území pojme jen omezené množství jednotek. Nicméně v případě plenění se mohou postupně přidávat jednotky všech hráčů ze sousedních území a svést o něj bitvu. Výjimku má samozřejmě střed mapy s Ygdrassilem. Toto území pojme neomezený počet jednotek, přičemž sousedí se vším, takže jeho vyplenění je o něco větší výzvou.

Závěr kola je zničení jednoho z území. Ta se vylosují před začátkem hry, takže hráči s touto informací mohou operovat. Za každou jednotku v právě zničeném území získá hráč určitý počet bodů. A hned poté následuje vrácení jednotek z Valhally zpět do hráčovi zásoby.

Z tohoto krátkého výčtu pravidel je vidět, že hra poskytuje značnou variabilitu. Hráči se mohou snažit vyhrávat bitvy pro zisk bodů, mohou posílat své jednotky vstříc epické smrti během Ragnaröku, mohou plnit úkoly, plus dokonce mohou i umírat v boji, pokud si to jejich strategie žádá. Pokud některý hráč získá velkou výhodu, je možné se snažit rychle ukončit kolo, případně zvolit vhodnou protistrategii, když to karty dovolí. Pokud navíc hráč ztratí dech během prvních dvou kol, teprve to třetí může vše rozhodnout.

Všechny jednotky ve hře jsou navíc reprezentovány velmi pěkně zpracovanými figurkami, takže se na stole hra bude vyjímat.