Roleplay se občas může stát až zbytečně složitou vědou. Více než často se totiž hrdinové dostávají do situací, které je těžké nasimulovat, natož věrohodně odehrát, ať už mluvíme o těžkých zraněních, trvalých následcích nebo dokonce smrti. Codex Corporis je kickstarterový projekt, jehož cílem je poskytnout hráčům nástroje pro řešení právě takovýchto scénářů.

Autorem tohoto projektu je jistý William Gallagher z USA, který se sám rozhodl předat své osobní zkušenosti s hraním podobných situací široké veřejnosti. A co že to tenhle kodex vlastně obsahuje? V aktuálním stádiu projektu má 2 časti: Zranění a Body horror.

V části Zranění nám kodex nabízí diskuzi nad charaktery, pokládá otázky, které nám umožní lépe poznat naše postavy a tím i určit, jak se zachovají v těch nejbolestivějších situacích. Základní myšlenkou je, že každý hrdina má svůj limit - hranici, za kterou nepůjde ani s vidinou dosáhnutí svého cíle. Tím může být psychické trauma, kdy hrdina propadne touze po pomstě, když uvidí svého společníka naposledy vydechnou během přepadení, kterému šlo předejít, ale i zranění s následky, kdy postava může přemýšlet nad hodnotou dračího pokladu, když za něj zaplatí schopností cítit dotek, protože byla takřka spálena na uhel.

Druhá část, tedy Body horror (doslova Tělesná hrůza, žánr hororu založený na poškozování těla a znepokojujících tělesných modifikacích, pozn. redakce), by mohla svým názvem svádět k tomu, že je to všechno o bolesti a záměrném sebepoškozování, a byť je to částečně pravda, mnohem důležitější část je opět stanovení hranice nebo spíš ceny, kterou hrdinové naopak jsou ochotni ještě zaplatit, aby dosáhli svého.

Kodex nabízí seznam nejrůznějších vylepšení a nových schopností, které postavy mohou získat za cenu vlastní lidskosti, nebo jakkoliv se tomu říká u různých ras, včetně způsobů a rituálů, jak se k těmto schopnostem dostat. Navíc se ne vždy jedná o modifikace tělesné, pasáž totiž rozebírá i pakty s ďábly, anděly a jinými bytostmi. Příklady nově získaných schopností jsou žabí žaludek se schopností uchovávat předměty, oči správce hrobky ,díky kterým lze vidět duše mrtvých, archandělova spravedlnost pro vynášení rozsudku nad slabšími smrtelníky a mnoho dalších!

Codex Corporis má být zároveň i velmi snadný na implementaci do herních systémů i nejrůznějších světů. Část o zraněních se hodí prakticky do každého typu světa, oproti tomu Body horror vyžaduje pro své efektivní využití střední až vysoké fantasy, v závislosti na vzácnosti modifikací v daném světě. Ve finále ale platí, že pokud hrajete systém s K20, který má prvky souboje a/nebo magie, Codex Corporis vám bude fungovat skvěle.

Do konce tohoto projektu zbývá posledních pár dní, přesto se ale dosáhlo základního cíle, takže určitě dostanete to, co si předplatíte. Máte-li tedy zájem o tento doplněk vašich roleplayových dovedností a chcete svou věrohodností oslnit ostatní hráče, teď máte tu příležitost!