
Magazín · Novinky · v pondělí 28. 4. 2025 20:50
Amanita Design v podobě deskoherní adaptace?
Studio Amanita Design se proslavilo svými videoherními počiny jako Machinárium, Samorost, Happy Game, Botanicula nebo třeba Pilgrims. Všechny tyto videohry spojuje adventurní hratelnost, půvabná grafika a nemalé ohlasy u videoherní komunity. Všechny zmíněné tituly jsou krom adventurního pojetí velmi rozdílné jak do požadovaných řešení hádanek, tak do atmosféry. Přesto si ale zachovávají unikátní a fanoušky rozpoznatelný design. S ohledem na zdeskohernění kdejakého titulu bylo s podivem, že se videohrám tohoto studia zatím této péče nedostalo, nicméně to se v dohledné době změní.
Tímto privilegiem bude obšťastněn poslední jmenovaný titul, to znamená Pilgrims, pohádkově laděná videohra s jednoduchou hratelností, ale působivou znovuhratelností. Hráči se snaží zapůsobit na různé postavy v lese a dosáhnout svých cílů, ať již jde o loupežníka, babičku, medvěda, případně třeba ďábla, alespoň jak naznačuje trailer. Ač se jedná o příjemnou jednohubku, desková hra se rozhodla jít vlastní cestou a nekopírovat svou předlohu. Vznikne tak Pilgrims: Curious Adventures, rodinná deskovka na přibližně hodinu pro až čtyři hráče, kteří se budou potulovat po mapě složené z pět na pět karet mapu, na níž bude možné potkávat nejroztodivnější pocestné. Inspirace z videohry je tedy zřejmá.
Chytrá kombinace bonusů, nalezených předmětů a schopností poutníků budou cestou k vítězství. Je tedy vidět jasná inspirace zdrojovým materiálem, ale i snaha přinést vlastní soběstačný materiál, který zaujme i neznalce předlohy.
Za hrou i její podobou stojí Radim Jurda, kterého mohou fanoušci znát především díky práci na videohře Creaks pocházející také z portfolia Amanita Design. Svou motivaci k tomuto kroku popisuje autor sám:
„Po osmi letech práce na Creaks jsem měl chuť pustit se do menšího projektu – něčeho, co spojí můj zápal pro deskovky s rukodělnou estetikou Amanity,“ říká Jurda. „Původně z toho měla být jednoduchá karetní hra na odreagování, ale projekt si brzy začal žít vlastním životem. V deskovce se nám podařilo zachovat hravost a přístupnost počítačové předlohy, ale zároveň do ní dostat víc prostoru pro přemýšlení a taktizování.“
Deskoherní adaptace ponese jméno Pilgrims: Curious Adventures, dorazit by měla letos na podzim, kdy vyjde česky i anglicky. Prvně by se měla veřejnosti plně představit na deskoherním festivalu v německém Essenu na veletrhu Essen Spiel 2025. Zájemci si samozřejmě mohou prohlédnout aktuální profil hry na stánkách Boargamegeek. Český ekvivalent Zatrolené hry zatím obsahuje pouze kartu hry, ale zatím není nijak udržována. Lze očekávat, že česká stránka se zaplní informacemi ještě před představením Pilgrimu veřejnosti.
Zdroj: AppleApple Sports umí sdílet karty zápasů, funkce vyžaduje nový iOS
Aby se toto deskoherní ztvárnění Amanity Designu dostalo na stoly deskohráčů, postaralo se o všechny náležitosti vydavatelství Pink Troubadour. To mohou fanoušci znát především díky loňské Zběsilé jízdě, letošnímu Forestry a hlavně Galileo Galilei. Poslední jmenovaná hra je českým hráčům dodávána díky distribuci brněnských REXher. A zatím se zdá, že půjde o úspěšný titul přinášející jak rychlé, tak i zábavné mechanismy soustředící se na objevy v době rozmachu astrologie.
Portfolio Pink Troubadour zatím nevypadá rozsáhle, byť zejména Galileo Galilei působí jako silné jméno. Nicméně do budoucna se od tohoto studia dočkáme mnoha dalších titulů, jmenovitě například Pondscape od Tomáše Holka, karetní budování žabího jezírka pro menší hráče, případně Movie Fight od Michala Peichla představující karetní souboj o nejúspěšnějšího majitele kina.
Pilgrims: Curious Adventures tak působí jako ten větší z chystaných projektů. Jak si zrovna tento výběr z portfolia Amanity povede, budeme moci vidět až na podzim. Stejně tak uvidíme, kolik humoru a specifického kouzla předlohy se nakonec propíše i do výsledné podoby.
Mimochodem další počin studia Amanita Design s názvem Chuchel se do 1. května dá získat zdarma na Epic Store. Takže kdyby se snad někdo s tímto videoherním studiem dosud nesetkal, i toto je možnost, jak tuto chybu napravit.