Tretia séria Cobra Kai udrela na Netflix hneď začiatkom roka a okamžite sa prebila na prvé priečky sledovanosti. Niet sa čomu diviť, išlo o jedno z najočakávanejších pokračovaní seriálu po tom, čo Netflix kúpil túto sériu od YouTube. Tvorcovia aj tentoraz ukázali, že vedia čo robia a nachystali nám ideálnu kombináciu dobrého príbehu a strhujúcej akcie.

Pokiaľ ste o Cobra Kai doposiaľ nepočuli, ide o oficiálne pokračovanie prvých troch Karate Kid filmov. V seriáli sa objavujú všetky dôležité postavy z tejto osemdesiatkovej klasiky, predovšetkým však ústredná rivalská dvojica Daniel LaRusso opäť hraný Ralphom MachiomJohnny Lawerence, ktorého hrá William Zabaka. Kým Danny má skvelý život, krásnu manželku a dve deti, Johnnyho život šiel od desiatich k piatim. To sa však začne otáčať, keď sa rozhodne znova otvoriť svoje bývalé karate dojo Cobra Kai. S prvými úspechmi však prídu aj problémy, stará rivalita sa opäť prebúdza a do života hlavných protagonistov sa vracajú démoni z minulosti, ktorí tentoraz neušetria ani ich deti.

Tretia séria nadväzuje presne tam, kde druhá skončila. Miguel leží v nemocnici po dramatických udalostiach druhej série, Robbie má problém so zákonom z dôvodu rovnakých dramatických udalostí, Dannyho dcéra Sam trpí záchvatmi paniky s ktorými si nevie poradiť, Johnny prišiel o Cobra Kai a Danielovi hrozí, že príde o celý rodinný podnik. Veci vyzerajú bledo, to je ale dobrá vec, pretože sa dej aspoň má kam posunúť. A že sa aj posunie. Môžete sa tešiť na ďalšie spoločné momenty medzi Miguelom a Johnnym, kde sa hranica medzi tým, kto vlastne učí koho, vždy vtipným spôsobom stiera.

Daniel sa musí z pracovných dôvodov vrátiť do Japonska, preto vám výrazne odporúčam pozrieť si pred treťou sériou druhý Karate Kid film. Vidíme totiž návrat postáv ChozenaKumiko. Seriál vám síce pripomenie všetky dôležité momenty z toho filmu v rýchlych prestrihoch, ale tú pravú vlnu nostalgie chytíte, iba ak si sami pamätáte celý film a pochopíte, prečo sú obe tieto postavy také dôležité.

Karate Kid II - Daniel-san dostáva na búdku od Chozena a jeho kamošov

Vzťahy medzi postavami sa opäť poriadne zamotajú. Staré spojenectvá sa rozpadávajú, nové vznikajú, čo je ale najdôležitejšie, všetky zmeny vzťahov dávajú zmysel. Či už ide tínedžerské romance, kamarátstva a rivality, alebo vzťahy dospelých protagonistov, situácie, do ktorých sa dostávajú, logicky vyplývajú z ich rozhodnutí. Nikto nie je čisto klaďas či záporák, každý robí chyby, niekedy menšie, inokedy väčšie. Niekedy sa tie chyby nabaľujú a spôsobia poriadny problém. Konečne sa tiež pozrieme na príbeh nenávideného Kreesea, jeho mladé roky, pôsobenie vo Vietame a situácie, ktoré z neho urobili chladnú vypočítavú kobru, ktorou je dnes. A tešiť sa môžete aj na pár momentov, v ktorých Danny s Johnnym konečne spolupracujú a nakopú pár zadkov.

Cool faktor seriálu je pomerne vysoký. Dlhotrvajúce konflikty vrcholia v nadpriemerných bojových choreografiách, ktoré síce majú svoje chyby, predovšetkým v hromadných bitkách nakrúcaných na jeden záber, to im však radi odpustíte. Herci aj kaskadéri si totiž všetky tieto sekvencie poctivo odmakali a je to vidno. Všetko navyše podporuje dokonalá hudba. Nejde len o známe osemdesiatkové hity, ktoré pumpujú neustály tok nostalgie, ale aj úplne nové kompozície La BirenbergaZacha Robinsona. Skvele kombinujú klasické osemdesiatkové synťáky, no dávajú im moderný nádych, čím spájajú starú a novú generácie karate a prepájajú dva zdanlivo odlišené svety.

Ukážka zo soundtracku k tretej sérií - The Good, the Bad, and the Badass

Aj vďaka ich originálnym skladbám prepáčite občasné chybičky v bojových pasážach, keď zazriete tvár kaskadéra z profilu, alebo sa zameriate na pozadie boja a všimnete si, že herci sa vôbec netriafajú. Cool faktor to proste celé prebije, pretože je podporený postupným budovaním deja do kritického bodu, v ktorom už iba čakáte na nejaké to násilie. Vo väčšine prípadov však kamera pracuje skvele ako s prostredím, tak aj s hercami. Aby ste si všimli problémy, musíte sa na to proste zamerať. Ak však pristúpite na hru tvorcov seriálu, skvele si ho užijete.

Cobra Kai je seriál, do produkcie ktorého dali všetci zúčastnení poriadny kus srdiečka a je to vidno. Isteže, možno nemal najvyšší rozpočet, možno má pár technických chybičiek, ale to všetko mu radi odpustíte. Poskytne vám totiž zábavné dialógy, zaujímavé, nečiernobiele postavy a poriadnu dávku nostalgie pretkanú nečakanou originalitou.