Keď sa do niečoho pustí Warren Ellis, zvyčajne to dopadne skvele. Isteže, obsahuje to kopec krvi, násilia, sexu a nemiestnych vtipov a žiadna z postáv nie je tak celkom kladná, ale príbeh jednoducho stojí za to. Neinak je tomu v tretej sérií Netflixovskej Castlevanie, ktorej príbeh opäť písal práve tento komiksový scenárista.

Seriálová Castlevania začala ako experiment ešte v roku 2017. Mala štyri časti po dvadsať minút a sotva stihla prerozprávať ucelený dej. Predstavila nám postavu šialeného Draculu ničiaceho celé Valašsko v spravodlivom hneve. Následne sme stretli Trevora Belmonta, posledného potomka kedysi slávneho rodu lovcov netvorov a ku koncu aj krásnu čarodejnicu Syphu, ktorá po jeho boku odrazila útok nočných beštií na mesto Grešit a potom objavila Alucarda v jeho podzemí.

Po krátkej prvej sérií sme sa dočkali podstatne dlhšej a ešte lepšej druhej. Spoznali sme nové postavy, naivného forgemastera Hectora a večne depresívneho Isaaca, ako aj upírku Carmilu, ktorá prišla na Draculov dvor s vlastnými plánmi. Vzťahy medzi postavami sa prehĺbili, charaktery viac odhalili a všetko skončilo dokonalým vyvrcholením s poriadne dlhou bojovou pasážou.

Akčné pasáže boli niekedy tak dokonalé, až som si hovoril: Z tohto by bola skvelá videohra! Čo vlastne dáva zmysel, pretože Castlevania pôvodne JE videohra. Vlastne je to celé séria videohier. Najviac seriál čerpá z tretieho dielu Dracula’s Curse. Všetko však robí po svojom, vysvetľuje čo treba takže sa v deji nestratí ani divák, ktorý sa s hernou sériou doposiaľ vôbec nestretol.

Tretia séria začína krátko po udalostiach druhej série. Trevor a Sypha sú na cestách, počas ktorých sa do seba zamilujú a nadviažu romantický vzťah. Alucard žije na Draculovom zámku a stráži staré sídlo Belmontovcov, pričom samota mu začína značne liezť na mozog. Isaac putuje po svete s cieľom pomstiť sa všetkým, ktorí zradili Draculu a Hectora väzní Carmila na svojom zámku a celkovo sa k nemu správa podľa očakávania ako k prašivému psovi.

Stretneme sa aj s novými postavami. Prísny, no zdanlivo spravodlivý sudca Lindenfeldu, tajomný gróf Saint Germain či šialený prior miestneho kláštora Saala sú hýbateľmi deja v Trevorovej a Syphinej príbehovej vetve. Alucard zase získa dvoch nových nečakaných a spočiatku nevítaných spoločníkov. Carmila predstaví svoje tri sestry a celý svoj hrad. Jednoducho, svet seriálovej Castlevanie rastie a to je dobre.

Animácia je na úrovni predchádzajúcich dielov a hoci sa nie každému môže páčiť jej občasná neplynulosť, pôsobí skvele. A pretože technická stránka seriálu je rovnaká, ako v predchádzajúcich sériách a hudba Trevora Morrisa opäť skvele dotvára atmosféru, môžeme vlastne hodnotiť iba dej a samotné postavy.

Dialógy sú skvelé, obsahujú správnu mieru čierneho humoru, ktorý je prekladaný temnými pasážami, presne tak, ako sme u Ellisa zvyknutí. Dabing je opäť na úrovni, akurát niektoré dejové oblúky sú trochu, nazvime to, nevyvinuté. Trevor, Sypha aj Alucard prejdú počas tejto série nejakým tým charakterovým vývojom, dokonca aj Saint Germain ako úplne nová postava sa v priebehu epizód viac odhalí. No a potom je tu Isaac, ktorý je večný emák a nechápe, prečo sa s ním ostatné deti na pieskovisku nechcú hrať, aj keď je na nich podľa jeho názoru milý. A Hector, naivný blbec a ublížené šteniatko bez štipky vlastnej osobnosti, ktorý si za všetky problémy vo svojom spackanom živote aj tak môže sám a keď sa mu niečo stane, ani vám ho nepríde ľúto. Kým Isaacova línia je aspoň zaujímavá vďaka ľuďom, ktorých cestou stretáva a mnohým akčným pasážam, Hectora skrátka občas musíte iba pretrpieť.

Okrem toho, že je tretia séria o dve epizódy bohatšia a o desať minút na epizódu dlhšia sme sa v nej dočkali aj väčšieho množstva krvi, góru a konečne prišlo aj na sex v plnom význame tohto slova.

Akčných pasáží je síce viac, ale vzhľadom na dlhšie epizódy budete mať dojem, ako keby bolo akcie v seriáli menej. Ak vás teda nebaví pitvanie sa duševnými pochodmi zúčastnených postáv, budete sa tu nudiť trochu viac, ako v predchádzajúcich sériách. V tom prípade ale asi pozeráte nesprávny seriál.

Napriek všetkému vás však budú posledné dve epizódy držať na kraji stoličky, gauča alebo záchodovej misy, podľa toho, kde budete seriál sledovať. A malý spoiler, v priebehu série vystane niekoľko nových otázok, ktoré ostanú nezodpovedané. Takže tu máme slušný nábeh na ďalšiu sériu a ja už teraz dúfam, že sa jej dočkáme. Castlevania je totiž skvelý seriál, ktorý zabaví ako fanúšikov videohernej predlohy, tak ľudí ňou nezasiahnutých. Za nedostatočnú prácu s niektorými postavami a pre niekoho zdĺhavejšie hĺbavé pasáže strhávame jeden bod. Až tak dobré pokračovanie to je.