Očakávaná animovaná miniséria Resident Evil: Infinite Darkness pred nejakým časom konečne dorazila na streamovaciu platformu Netflix. Do sveta zombie, biozbraní a zločinných korporácií sa vraciame s obľúbenou dvojicou hrdinov Leonom Kennedym a Claire Redfieldovou. Hneď na začiatok je treba zmieniť, že dielo pôsobí o čosi menej ako seriál a viac ako klasický animovaný Rezident Evil film rozdelený na štyri časti. Tomu by odpovedala aj zhruba pol hodinová stopáž jednotlivých epizód.

Dej je chronologicky zasadený medzi udalosti štvrtej a piatej hry, no v princípe nie je nutné poznať príbehové detaily herných titulov. Stačí mať na pamäti predovšetkým incident v Racoon city, kedy sa celé mesto nakazilo vírusom, uniknutým z laboratórií farmaceutickej spoločnosti Umbrella Corporation, ktorý všetkých obyvateľov vystavil zombie nákaze. Americká vláda sa preto rozhodla zrovnať mesto so zemou ničivým výbuchom, pričom sa však z tohto pekla podarilo vyviaznuť práve neohrozenej dvojke Leonovi a Claire. Kto však čaká, že miniséria na tieto udalosti priamo nadväzuje, bude sklamaný.

Príbeh Resident Evil: Infinite Darkness nás zavedie do podobne traumatizujúceho prostredia. Minimálne pre bývalého amerického kapitána vojenskej jednotky Jasona, ktorý sa stal hrdinom občianskej vojny vo fiktívnej juhoazíjskej krajine Penamstan. Veci tam totiž nabrali prudký spád po tom, čo bol jeden z amerických vojenských vrtuľníkov zostrený a Jasonova jednotka Mad Dogs sa vrhla na záchranu svojich spolubojovníkov. Ako sa však dalo čakať, vojaci narazili na isté zombie problémy.

O šesť rokov neskôr v Bielom dome sa Jason, už ako federálny agent, stretáva s ďalšími členmi FBI, ku ktorým patrí Shen May a Leon Kennedy, aby spoločne vyšetrili záhadný hackerský útok na prezidentove sídlo. Zhodou okolností sa však počas mítingu útok zopakuje a do Bieleho domu preniknú nemŕtvi záškodníci

Medzičasom Claire Redfieldová, členka humanitárnej organizácie Terra Save, rozbieha svoje vlastné vyšetrovanie nejasností a záhad okolo vojny v Penamstane. Tieto zdanlivo nesúvisiace udalosti sú navzájom prepojené a zápletka sa snaží vytvoriť dojem prepracovanej hlbokej konšpirácie

Seriál vznikal technikou motion capture, pričom sa tvorcovia snažili, čo najviac pripodobniť live-action dielam vyššou mierou realistickosti. A to nie len, čo sa týka postáv a prostredia, ale dokonca aj kamery, ktorá simuluje pohyb skutočného kameramana. V konečnom dôsledku tak musíme vizuálnu stránku zaradiť medzi pozitíva, napriek tomu, že pokiaľ máte pozorné oko, môžete si všimnúť určitú obrazovú nekonzistenciu pri pohybe. Zopár múch sa tu však dá odpustiť a oceniť treba najmä výkony jednotlivých hercov.

Pri sledovaní Resident Evil: Infinite Darkness sa neubránite pocitu, že ste to celé už niekde videli. A v podstate je toto tušenie viac-menej správne. Ide totiž stále o to isté - ikonickí hrdinovia stojaci proti zločinným korporáciám, biologické zbrane, tajný experiment, zlovestná konšpirácia, v ktorej majú prsty vysoko postavení vládni pohlavári a pekný absolútne neprekvapivý uzavretý koniec. Nechápte ma zle, mnohé z toho samozrejme patrí k charakteristickým aspektom Resident Evil franšízy, no pokiaľ ani v štvrtom kinematografickom počine neprídu tvorcovia s niečím novým, stráca to svoje čaro.

V mnohých scénach navyše atmosféra funguje dobre a pekne nadväzuje na žáner survival hororu. Bohužiaľ je v tomto seriál nevyvážený a objavia sa tiež momenty, ktoré vyložene nudia. V každom diely si však užijeme aspoň trošku akcie

Na druhej strane celkom solídny vizuál nedokáže vyvážiť slabý scenár a sympatické obsadenie podkopávajú ťažkopádne plytké dialógy či do očí bijúca nelogickosť niektorých postáv. Napríklad sa nemôžeme prestať diviť, ako sa vždy nájdu postavy z univerza Resident Evil, ktoré sú zakaždým prekvapené existenciou zombie alebo biologických zbraní.

Hráčom videohier a fanúšikom Resident Evil séria neprináša nič, čo by nadchlo alebo bolo aspoň trochu zaujímavé oproti tomu, čo sme už videli. Nové postavy vám neutkvejú v pamäti tak dlho, aby vám na nich záležalo a Leon ani Claire nedostanú žiadnu príležitosť na prehĺbenie charakterizácie.

Pre divákov absolútne neznalých loru zase Infinite Drakness neposkytuje tak strhujúci zážitok, aby si Resident Evil alebo jeho známych hrdinov dokázali zamilovať.

V neposlednom rade je problémom samotná zápletka o sprisahaní, ktorá je v skutočnosti naivná, plochá a povrchná, čo je o to horšie, že sa snaží pôsobiť ako seriózny hlboký komentár geopolitickej situácie či kritická referencia na zahraničnú politiku USA. Jednotlivé epizódy a ich nízky počet neposkytujú dostatočný priestor na vyrozprávanie tak rozvetveného a ambiciózneho nápadu, o aký sa tvorcovia pôvodne pokúšali.