Starý vtip o podobnosti mníšky s Batmanom evidentne nespočíva len vo voľbe outfitu. Netflix sa nás snaží presvedčiť, že sestra v akcii síce môže skrývať zlato v hrdle, ale za chrbtom má určite brokovnicu.

Streamovací gigant si vzal na paškál komiks umelca Bena Dunna, ktorému vtlačil seriálovú podobu. Prvá séria Warrior Nun nás zasvätí do existencie tajného rádu mníšok, ktoré bojujú proti Satanovým légiám. Nejedná sa však o žiadnu metaforu. Rád Krížového meča je militantná cirkevná odnož, ktorá vyháňa démonov späť do pekla, takpovediac ručne stručne. Vyššia moc, zdanlivo, nenecháva nič na náhodu a preto sa spomedzi Kristových neviest vždy jedna stáva nositeľkou svätožiary. Tajomného artefaktu, ktorý svojej hostiteľke prepožičiava výnimočné superschopnosti a zároveň jej vešia na chrbát terč pre CGI démonov.

Netflix urobil v porovnaní s predlohou hneď niekoľko zmien, počínajúc hlavnou protagonistkou. Pôvodná nositeľka svätožiary sestra Shannon totiž zomrie ešte v prvej epizóde a jej miesto zaujme celkom náhodou mladučká Ava. Dievčina, ktorá je takmer celý život pripútaná na lôžko sirotinca končí v márnici, kde dostane druhú šancu. Zatiaľ ale netuší, že jej vysnívaná sloboda je v skutočnosti veľké bremeno

Aj keď je hlavnou postavou tínedžerka, obľúbené young adult motívy milostných pletiek tínedžerov tu nenájdete. Ava je priťahovaná všetkými lákadlami novonadobudnutého života, no romantické dobrodružstvá zohrávajú skôr okrajovú rolu. Jej vzťah s atraktívnym cudzincom JCim a skupinkou revoltujúcich mladých nomádov v podstate slúži na vytvorenie klasického vnútorného konfliktu. Ava je tak na pomedzí túžby po hedonistickom dospievaní a povinnosti vyvolenej záchrankyne sveta.

V istom zmysle je tu podobnosť s populárnym televíznym seriálom Buffy, přemožitelka upírů, kde sa archetypálna hrdinka usiluje zastaviť sily zla za pomoci svojich priateľov. Skôr než sa stretne s najmocnejším antagonistom v záverečnom boji zvádza vnútorný zápas a rieši medziľudské vzťahy popretkávané fantasy prvkami.

Na rozdiel od Buffy, epizódy Warrior Nun nie sú uzavreté do samostatného deja v štýle „zloducha týždňa“. Prím hrá, ako u väčšiny dnešných obdobných projektov serialita, spoliehajúca sa na princíp binge watchingu. Z tohto dôvodu sa môže zdať, že seriál má pomalší rozjazd a k skutočne zaujímavým momentom sa dostáva len postupne.

Spočiatku to vyzerá na klasický a priamočiary súboj dobra zo zlom, no zápletka krok za krokom odhaľuje omnoho komplikovanejšie súvislosti. V závere sa napokon odohrávajú trošku pokrivkávajúce, ale viac-menej fungujúce zvraty, ktoré posúvajú celý príbeh do väčšej nejednoznačnosti. V tomto svetle je ťažkopádnejší rozbeh pochopiteľný, keďže si tvorcovia nechávajú priestor na to, aby sa divák dozvedel všetko potrebné. K slovu sa potom samozrejme okrem nadprirodzena dostanú i svetské intrigy a boj o moc, vo vnútri samotnej cirkvi. Do toho sa ešte zamieša veda a fantasy žáner pozvoľna prechádza až k sience fiction.

Je potrebné oceniť predovšetkým herecké obsadenie na čele s veľmi sympatickou Albou Baptista, ktorá je vždy jednou nohou v prúšvihu, no predsa odľahčuje dianie svojim vtipkovaním a rozpačitým komentovaním. Na druhej strane je však iritujúcim faktorom nerozhodnosť hlavnej protagonistky, ktorá zbytočne naťahuje čas. Seriál sa nevyhol pomerne ohranej pesničke hrdinu, ktorý nechce byť hrdinom, aj keď je to jeho osud. Ostatné postavy alebo okolnosti ho tak musia presvedčiť aby urobil to, čo už od začiatku všetci vieme, že urobí.

Mimo to by niekomu mohol vadiť otvorený koniec, ktorý si rovno vytvára pôdu pre druhú sériu. Vysvetlenie alebo uzavretie niektorých liniek posúva do budúcej sezóny, pričom finále sa uchyľuje dokonca k masívnemu cliffhangeru.

Musíme konštatovať, že od Warrior Nun sme nemali veľké očakávania, ale aj napriek všetkému dokázal seriál príjemne prekvapiť. Odhliadnuc od nie príliš podarených CGI démonov má aj zopár vcelku slušných akčných scén a spadá tak do kategórie solídnej oddychovky