Od prvého oznámenia sme netrpezlivo očakávali nový film patriaci pod značku Mortal Kombat. Titul s názvom Mortal Komabt Legends: Scorpion’s Revenge je tu a prináša novú verziu príbehu so zameraním na pred tým dejovo opomínanú postavu. Smutný príbeh nepriateľského Scorpiona bol totiž známy predovšetkým hráčom videohier a možno divákom webseriálu Mortal Kombat: Legacy. Teraz sa na túto postavu zameriava celý film, aj keď nie tak celkom.

V úvode sa dozvedáme o smutnom osude Hanza Hasashiho, šéfa klanu Shirai Ryu. Po tom, čo je celý jeho klan vrátane jeho rodiny pozabíjaný členmi klanu Lin Kuei pod vedením ľad ovládajúceho Sub Zera, prisahá mu pomstu, ktorá siaha až za jeho smrteľný život. Hanzo totiž umrie, nekromancer Quan Chi má však s mocným bojovníkom vlastné plány, a tak vzniká Scorpion, ako ho poznáme z videohier a predchádzajúcich adaptácií.

Medzičasom sa dozvedáme aj o troch pozemských hrdinoch, mníchovi Liu Kangovi, ktorý sa celý život pripravuje na smrteľný turnaj Mortal Kombat, aby mohol výhrou v ňom ochrániť Zem pred inváziouMimosveta. Vojačka Sonya Blades má vlastné plány a do turnaja vstupuje z osobných pohnútok a béčkový akčný herec Johnny Cage s príšernou sebakázňou a poriadnymi dlhmi vstupuje na mystickú loď mysliac si, že ide o natáčanie nového filmu. Trojica pod vedením boha blesku Raydena odpláva na ostrov medzi svetmi, kde sa turnaj odohráva.

Prvá polovica filmu je skvelá. Tvorcom sa podarilo predstaviť všetky dôležité postavy na pomerne malom priestore dostatočne na to, aby všetko pochopili aj diváci doposiaľ do univerza Mortal Kombatu nezainteresovaní. Jednoznačne sú ukázané ich motivácie, charakterové vlastnosti a aj vzťahy k ostatným postavám a svetu. Samotný Mortal Kombat je tiež vysvetlený rýchlo a jasne a do tohto bodu je všetko skvelé. Horšia je však druhá polovica filmu, ktorá z hľadiska príbehu pôsobí veľmi unáhlene. Predsa len, natlačiť celý veľký turnaj a štyri hlavné postavy do hodiny dvadsať je skrátka problém. Mnohé vedľajšie postavy sa tak objavia len na pár sekúnd, niekedy sa ani len nepredstavia a ak sa nevyznáte vo svete Mortal Kombatu, môžete byť na viacerých miestach značne zmätení, čiže presný opak toho, čo nám film ponúkol v prvej časti.

Film však obsahuje poriadne brutálne a skvele vyzerajúce súboje. Mortal Kombat je krvavá hra s hyperbolizovanou brutalitou. Presne toho sa drží aj tento snímok, ktorý sa nebojí krvi, zlomených kostí, rozsekaných tiel a mozgomiechového moku rozmazaného po stenách. Po vzore posledných hier je tu konečne filmový titul, ktorý sa drží hlavného znaku celej série a navyše všetky súboje uzatvára do, tentoraz vcelku dobre napísaného, príbehu.

Ďalším problematickým bodom je však soundtrack, ktorý je taký nejaký nemastný, neslaný a nezapamätateľný. A síce pôsobil v súbojoch aj mimo nich dostatočne epicky, po skončení filmu som si žiadnu tému či hudbu skrátka nepamätal, teda až na krátku retro osemdesiatkovú synťákovú tému Johnnyho Cagea. Ten bol mimochodom skvelou postavou, pretože svojim konštantným presvedčením, že ide iba o natáčanie filmu, nevedomky búral štvrtú stenu a robil si zo značnej časti filmu srandu.

Tak si to zhrňme. Mortal Kombat Legends: Scorpions Revenge je nadpriepriemerný animák a dobrý Mortal Kombat film, ktorému by nezaškodilo ešte ďalších 30 minút času. Keby ich dostal, možno by sa scenáristi vyhli prílišnému stláčaniu deja a my by sme nemali pocit, ako keby dobrá polovica filmu chýbala, pretože teraz ten pocit film vyvoláva. Zároveň však oceňujeme zameranie na inú postavu ako klasické kladné hrdinské trio a skvelé 18+ súboje.

Ak ste fanúšikom hernej série, film sa vám rozhodne páčiť bude, pretože vstupujete do známeho sveta. Ak ste niekto z vonku, stále ide o dobrý vstup do tohto sveta, len vás budú neskoršie časti možno trochu iritovať. Animácia je skvelá, až na dva-tri trojrozmerné momenty, ktoré pôsobia divne a dabing je tiež na úrovni. Keby mal film ešte aj o niečo pamätnejšiu hudbu, dali by sme aj vyššie hodnotenie.