Komerční úspěch filmové série John Wick, ve které se Keanu Reeves ujal role titulního zabijáka, zajistil, že ono univerzum nájemných vrahů se bude rozšiřovat i na jiných frontách. Před pár lety byl tudíž oznámen prequel v podobě minisérie s názvem Hotel Continental, v němž se však Reeves v roli Wicka vůbec objevit neměl. Pro mnohé to tím pádem bylo okamžité „nou nou“. ,,Minisérie ze světa Johna Wicka… bez Johna Wicka? Pff, tak na dlabu,“ řekli si asi někteří. Nyní je však celá minisérie dostupná na službě Amazon Prime Video. A otázka je jasná. Stojí to vůbec za zhlédnutí?

Příběh minisérie Hotel Continental se odehrává v New Yorku 70. let a zaměřuje se na mladší verzi Winstona Scotta, jednu ze zásadních postav původní filmové série, kde ji ztvárňuje Ian McShane. Zde však Winston v podání sympatického a skvěle vybraného Colina Woodella ještě není oním mocným hoteliérem, který Continental vede, nýbrž vychytralým zbohatlíkem, jenž s mocnou organizací jménem Vysoký stůl nemá nic společného. Proti své vůli je následně přiveden do hotelu Continental, známého místa z filmové série, které je útočištěm pro všelijaké zabijáky. Ten momentálně vede nelítostný Cormac O´Connor v podání Mela Gibsona, který dá Winstonovi naléhavý úkol. Musí najít svého staršího bratra Frankieho, který z hotelu ukradl jakousi vzácnou a důležitou věc. Pokud tak neučiní, propadne hrdlem. Winston však hodlá svého bratra vypátrat ne proto, aby ho Cormacovi vydal, ale aby ho ochránil.

Takto by se dal shrnout příběh, který je rozvíjen v rámci pouhých tří dílů se stopáží kolem hodiny a půl. A výsledkem… je překvapivě poměrně dost povedená podívaná, která má svůj vlastní osobitý styl a kouzlo. Její kvalitu navíc tvoří aspekty, které by možná mnozí jiní považovali za zápory, ale já je ve výsledku vlastně dost uvítal.

Nalijme si čistého vína. John Wick série nikdy nebyla o nějakém skvělém, propracovaném příběhu a úchvatně napsaných trojdimenzionálních postavách s nějakou mega hloubkou. Vždy šlo především o nadělení co nejpůsobivější a nejúchvatnější akce, ze které padá brada na zem, přičemž příběh a postavy byly spíše vedlejšími aspekty. A není na tom vůbec nic špatného, John Wick to zvládá moc hezky a rozhodně si za to zaslouží poklonu.

A tím se dostáváme k tomu, co na Hotelu Continentalu tak oceňuji. Ta minisérie sice vychází z filmového světa Johna Wicka, ale zároveň ji zas až tolik nekopíruje a jde si vlastní cestou. Akce tu sice je, ale není jí tolik, kolik by možná člověk od spin-offu John Wicka očekával. Minisérie je z podstatné části také konverzačkou, během které nejenom poznáváme veškeré postavy, ale zároveň jsme svědky toho, jak se mezi nimi prohlubují vztahy. Dozvídáme se o jejich minulosti, motivacích a cílech, čímž se pak mohou lépe dostat do přízně diváka. Onen odklon by možná fandům filmové série mohl vadit, ale osobně se domnívám, že problém mnoha spin-offů spočívá v tom, že se až příliš snaží napodobovat původní dílo, čímž se připravují o vlastní identitu.

Hotel Continental na to ale jde jinak. Akce je zde důležitým, ale nikoliv primárním prvkem, díky čemuž se minisérie může více zaměřit na vývoj a vykreslení jednotlivých postav. A mnohé z nich jsou opravdu fajn, kromě Winstona, tu máme například Frankieho vietnamskou přítelkyni Yen, drsnou policistku KD, která po Frankiem pátrá také, ale ze zcela jiných důvodů, a v neposlední řadě je zde i mladší verze Charona, jehož můžeme znát také z filmové série. Celkový zážitek obohacuje také nejenom naprosto fantastická výprava, ale také parádní soundtrack, který se skládá ze samých 70. hitů. To vše dodává minisérii skvělou atmosféru a vlastní unikátní styl, kterým se od filmové série také sympaticky odchyluje.

Některé dějové linie u vedlejších postav však působí podivně nedotaženě a občas i zbytečně. A kdyby se jich seriál nakonec zbavil, lépe je strukturalizoval, případně jim nevěnoval takovou pozornost, možná by to i pomohlo celkovému tempu vyprávění. Co se akčních sekvencí týče, je vidět, že si s nimi tvůrci dali práci, přesto nečekejte podobně nadupanou nálož, kterou nám představily poslední díly s Johnem Wickem. Z trailerů bylo navíc vidět, že speciální efekty také nebudou zrovna na nejvyšší úrovni, přičemž výsledný produkt to jen potvrdil. Ne snad, že byste si po nich chtěli hned vypíchnout oči, ale i tak se jedná o aspekt, ve kterém seriál jednoznačně neexceluje.

Ve výsledku je ale Hotel Continental i tak velice příjemným překvapením, které skvěle funguje i samostatně, užít si ho tudíž můžete i bez jakékoliv další znalosti tohoto univerza. Některým možná nebude úplně vyhovovat onen odklon od akce a specifického stylu, kterým oplývaly filmy s Johnem Wickem, ale já to ve výsledku beru jako velké plus. A vlastně se mi i chce smeknout před tvůrci, že na něco takového měli odvahu.