Mnoho z vás si jistě vzpomene, jaký poprask vyvolalo uvedení dokumentární série Pán tygrů, kterou si vzal na starost Netflix. K seriálu jsem se dostal až několik dní po premiéře, kdy už se o něm živě diskutovalo. Tehdy jsem pochopil, proč se z Pána tygrů stal takový pojem. Nejen výrazný ústřední protagonista, ale i celá problematika domácích zoo ohraničená vyprávěním, kterému nechyběly zvraty ani temný podtext. To mě přimělo si tento počin takřka ihned zamilovat.

No a pokud jste stejně jako já hladově volali po jeho pokračování, konečně jsme se dočkali. Jako blesk z čistého nebe totiž Netflix uvedl druhou řadu, která naštěstí zachovává kvality seriálu.

Navazujeme přesně tam, kde Pán tygrů skončil. Joe Exotic sedí ve vězení, ze kterého se marně snaží dostat ven. Prozradím jen toliko, že ve druhé řadě se objevuje šance na jeho svobodu. Jak si ale vedou ostatní, se kterými jsme se v průběhu prvního Pána tygrů setkali? Většina se nepřekvapivě stala celebritami. Někdo si tuto pozici užívá, jiný ji logicky odmítá. Každopádně mě potěšilo, že se tým dokumentaristů ve druhé řadě rozhodl ukázat obě strany mince, tedy i to, jak na oblíbenosti seriálu mnozí z nich profitují. A že to často není úplně příjemný pohled.

Dočkáte se tedy návratu starých známých. Ať už to jsou bývalí zaměstnanci G. W. Zoo, Joeovi společníci či majitelé jiných zoo s velkými kočkami. Musím říci, že je hodně zajímavé pozorovat, kam se tito lidé v mezidobí mezi první a druhou řadou posunuli. Seznámíme se i s několika nováčky, kteří dávají celému příběhu zcela jiný směr.

Druhá řada ostatně nabourá snad vše, co jste si o Pánu tygrů doposud mysleli. Přichází totiž hned s několika zásadními odhaleními, která jen přispívají k celkovému tajemnu. Třeba zavření Joea ještě více působí jako promyšlený komplot s cílem převzít jeho tygří impérium. Stejně tak se opět řeší zásadní otázka záhadného zmizení manžela Carol Baskin. K tomu už vám ale více neřeknu, protože bych vás připravil o moment překvapení, který je pro tento typ dokumentu naprosto zásadní. A že si pro vás tvůrci takových chvílí přichystali hned několik.

Pán tygrů se navíc organicky propojuje s dalšími, poměrně nedávnými událostmi. Nepřekvapivě tak do všeho vstoupí nejen koronavirus, ale i prezidentské volby, které zde hrají poměrně zásadní úlohu. Jsem velmi rád, že se tvůrci do seriálu nebáli zapojit i tato témata. Ale nejen to. Nezalekli se ani velmi osobních konfrontací, abychom byli přítomni několika velice vyhroceným okamžikům.

Druhá řada tak ve výsledku klade mnohem více otazníků, než první. A řekl bych, že je to kupodivu jen dobře. Vše totiž dostává až mysteriózní náboj, který vás až do konce udrží v napětí. Sám jsem se například utvrdil v tom, že byznys s velkými kočkami prostě není čistý. A dodnes vlastně přemýšlím o tom, kdo říkal pravdu a kdo jen nepokrytě lhal.

Přesně tohle by ve vás měl takový dokument vyvolat. Neklid a neustálé přemýšlení. Co se tedy skvěle dařilo první řadě, zdárně pokračuje dál.

Pokud bych měl druhé sérii něco vytknout, pak asi jen to, že jsem měl dojem, že samotný pán tygrů ustoupil do pozadí dalším příběhům. Nutně bych to ale nebral negativně, protože i tak dostal Joe Exotic dostatek prostoru. A vlastně jsem ve výsledku rád, že jsme dostali příležitost blíže prozkoumat jeho okolí.

Druhou řadu Pana tygrů bych tak doporučil jak fanouškům té první, tak i těm, které lákají dokumenty o zajímavých lidech se špetkou krimi. To, proč jsme si Pana tygrů zamilovali, je tedy stále přítomno i v jeho pokračování. Proto za tým Nerdfixu uděluji druhé řadě Pana tygrů krásných devět bodů z deseti.

Na závěr se už jen sluší dodat, že možná budete stejně jako teď já nedočkavě vyhlížet pokračování. Protože příběh Pána tygrů ani zdaleka neskončil. A já pevně doufám, že se k nám třeba za rok zase vrátí.