Konečne sme sa dočkali štvrtej série animovanej Castlevanie od Netflixu. Po poriadne zamotanej tretej sérií sme sa obávali, že tvorcovia nestihnú všetko v priebehu poslednej série uzavrieť. Našťastie sme sa báli zbytočne, ale zdá sa, že toto zrejme urýchlené ukončenie seriálu si nejakú daň predsa len zobralo.

Dej štvrtej série pokračuje v podstate presne tam, kde tretia skončila. Je teda posunutý o 6 týždňov, počas ktorých sa toho stane dosť veľa, ale tie nám tvorcovia ukazujú v pomerne stručnej montáži. Život TrevoraSyphy ide po udalostiach v Lindelfelde od deviatich k piatim. Neustále boje s démonmi ich unavujú a pravidelne narážajú na ľudí, či skôr nemŕtvych, ktorí sa snažia oživiť Drakulu.

Alucard sa zase rozhodne pomôcť blízkej dedine s ich stále sa zhoršujúcim problémom v podobne každodenných útokov nočných besov. Tu stretáva odvážnu vodkyňu dediny Gretu, ktorú si okamžite zamilujete. A nebudete jediní. Vracia sa aj Saint Germain a na opačnej strane sveta ambiciózna Carmilla, jej tri sestry a chudáčik Hector.

Kto si pamätá na moju recenziu tretej série vie, že som tam postavu Hectora celkom slušne zdisoval za jeho naivitu a relatívne nudnú príbehovú linku. To sa tentoraz našťastie mení a Hector sa nie len v mojich očiach jednoznačne vykúpil. Zmeny čakajú aj jeho niekdajšieho druha Isaaca na opačnej strane sveta, ktorý mal 6 týždňov na premýšľanie, a tak konečne zhodil ten emo tínedžerský pohľad na svet a začal konečne trochu používať aj mozog

Očakávať môžete samozrejme aj pár nových upírskych záporákov a celkom zaujímavé nové vedľajšie postavy v zničenom meste Targovište, kde Tervor so Syphou na istý čas zakotvia.

Tu ale už s dejom a postavami naozaj končíme, lebo by hrozili spoilery. Predchádzajúce série nás ohúrili skvelou animáciou, hudobnou zložkou, to predovšetkým vo finálne druhej série a samozrejme aj výborne vymyslenými bojovými pasážami. Ako je na tom štvrtá?

Animácia miestami trochu trpí. Zdá sa, akoby sa v niektorých momentoch animátori trochu šetrili a to dokonca aj v bojových sekvenciách. Predovšetkým v porovnaní s treťou sériou to dosť udrie do očí. Na druhej strane tu máme oveľa, ale skutočne oveľa väčšie množstvo akčných sekvencií a súbojov, takže ak sa vám tretia séria zdala príliš ukecaná filozofická, tu si prídete na svoje. A rozhodne sa je na čo pozerať. Občas však pri väčších scénach narazíte na nejaké 3D prvky, ktoré bijú do očí a neprirodzene vystupujú z obrazu, či už omnoho plynulejšou animáciou, alebo nesediacim svetlom a tieňmi.

Aj napriek nedostatkom však stále ide o pastvu pre oči a dalo by sa povedať, že táto séria trhá rekord v počte "Oh, shit", "ČTK" "Yes!" momentov. Hudobná zložka síce finále druhej série neprekoná, ale aj tak sme sa dočkali skvelej hudby vo veľkom finálnom súboji, vlastne hneď v niekoľkých veľkých súbojoch. A samozrejme aj jemnejších, emocionálnejších pasáži, ktoré vás minimálne raz donútia vyrojiť aj nejakú tú slzičku.

Dialógy sú na rovnako vysokej úrovni, na akú sme zvyknutí. Vážne rozhovory sú prekladané občasnými one-linermi a nejakým tým vtipom. Všetkému pomáha skvelý herecký prednes pomerne známych hviezd, ktoré jednotlivé postavy v anglickom jazyku nahovorili. Predovšetkým ale ide o takmer dokonalé uzavretie epického príbehu, ktorý sa začal skromnou prvou sériou. Jediným problémom je mierny pocit akéhosi uponáhľania deja na začiatku, počas ktorého sa viaceré postavy výrazne charakterovo zmenili. To je ale zrejme dôsledkom netflixovskej politiky štyroch sérií na seriál, ktorá mi už začína celkom liezť na nervy. Castlevania totiž mala potenciál fungovať podstatne dlhšie a nestratiť pritom dych.

Všetky spomenuté negatíva sú však skôr drobnosti, ktoré iba mierne kazia inak takmer dokonalý seriál. V tomto bode vám totiž môžem Castlevaniu odporučiť ako celok. Ide o skvelý seriál bez ohľadu na to, či poznáte pôvodnú videohernú sériu, alebo nie. Ide totiž vlastnou cestou a všetko potrebné vysvetľuje ideálnym tempom. To je ale zároveň dôvod, prečo sa zrejme nebude páčiť hardcore fanúšikom každej jednej Castlevanie od prvého dielu z roku 1986. Ja teda za redakciu Nerdfixu udeľujem tejto sérií a celému seriálu silnú deviatku a rozhodne vám ho odporúčam.

Teraz nám ostáva iba dúfať, že ohlásený spin-off bude minimálne rovnako dobrý. O čom presne bude sa ešte nevie, ale každý, kto aspoň trochu pozná hry môže mať na základe poslednej epizódy štvrtej série aspoň hmlistú predstavu.