Magazín · Novinky · ve čtvrtek 29. 4. 2021 15:00
Svět World of Darkness se podívá na stříbrné plátno
Tento svět kombinující prvky hororu, fantasy, sci-fi a v některých případech i tak trochu kyberpunku, se objevil poprvé již v roce 1991, když Mark Rein-Hagen vypustil do světa stolní RPG Vampire: The Masquerade. Od té doby jsme se dočkali hned několika dalších stolních RPG, a dokonce i nějakých těch videoher. Tady se ovšem svět World of Darkness zastavit nehodlá.
Zdroj: Electronic ArtsKrátký dokument z Medal of Honor: Above and Beyond získal Oscara
Teď po třiceti letech se tajuplný svět World of Darkness podívá na filmové plátno a na naše obrazovky v podobě filmových snímků a seriálů. Informoval o tom magazín Variety, dle nějž byla do vedení těchto adaptací postavena společnost Hivemind. Tu můžete znát například díky seriálovému zpracování Zaklínače či filmu Bloodshot. Zatímco v čele produkce a psaní scénáře je Eric Heisserer společně s Christinem Boylanem.
I přesto, že prvotina z tohoto univerza Vampire: The Masquerade je fanoušky stále považována za nejlepší titul, velké popularity se také dostalo dalším kouskům ze světa World of Darkness. Mezi ně patří například Werewolf: The Apocalypse, Mage: The Ascension, Wraith: The Oblivion či Changeling: The Dreaming.
Nejsou to ale pouze stolní RPG, která nám představují svět World of Darkness, jelikož toto univerzum nám v průběhu let přiblížila řada videoher. Těmi nejznámějšími jsou tituly ze série Vampire nebo se vám také může vybavit nedávno vydané Werewolf: The Apocalypse – Earthblood, které nedopadlo zrovna nejlépe. Mimo to v tuhle chvíli vzniká Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, na kterém pracuje studio Paradox Interactive.
Paradox Interactive vlastní práva jak na videoherní tituly, tak i na stolní hry z tohoto univerza. Navíc podle všeho bude tato společnost zapojena do vzniku filmových a seriálových adaptací, jelikož bude na vše dohlížet z pozice kreativního partnera.
"Svět World of Darkness je záměrně a nepopiratelně inkluzivní a různorodý," řekl Boylan magazínu Variety, "vždy to mělo smysl v rámci obsazování genderově vyvážených postav, protagonistů a antagonistů všech ras a reprezentace všech vyznání - přináší ženské a rozmanité publikum do her tak, jako nic předtím. Jeho hry a fanouškovská základna jsou místem, kde se ženy, POC a komunita LGBTQI cítí vítány, a jsme velmi hrdí na to, že tyto příběhy uvedeme do života."
Zatím sice nevíme, z jakých kousků budou filmové a seriálové adaptace čerpat inspiraci nebo kdy se něčeho z toho vůbec dočkáme, ale je rozhodně skvělé vědět, že se něco takového chystá. Můžeme jen doufat, že práce na filmech a seriálech budu probíhat lépe než ty na Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2, jelikož vývoj této hry má v poslední době značné problémy, kvůli nimž se titulu nedočkáme ani v letošním roce.