Internetové memy jsou úžasná věc. Mimo jiné proto, že se leckdy mohou zrodit úplnou náhodou a na základě desítky let starých věcí. Stačí si vzpomenout na herce Jonathana Frakese, který se zásluhou sestřihu ze seriálu Věřte nevěřte může objevit kdykoliv, kdy vám někdo vážně důrazně chce říct, že se mýlíte. A jelikož v kinech právě vládne druhá polovina filmové adaptace Duny, někdo prostě musel připomenout úchvatný výstup zástupců Gildy ze seriálové adaptace z roku 2000, vedle níž mají herecké výkony a kostýmy z libovolného představení žáků 1. třídy základní školy nárok na Oscara.

Přečtěte si také: První trailer série The Acolyte láká na mysteriózní thriller v kulisách Star Wars

Do síně slávy memů pak nejen zásluhou Redditu vstoupila také prakticky každá scéna ze všech tří filmových prequelů Star Wars, ale občas dojde i na původní trilogii. Jako třeba teď. Uživatel Twitteru s přezdívkou Windy připomněl, že když v Chile okolo roku 2003 dávali v televizi Star Wars, tamní 13. kanál pojal velmi svérázným způsobem reklamní přestávky. Aby nemuselo dojít na tradiční reklamní bloky, jaké můžeme znát nejen z českých komerčních televizí, byly reklamy na pivo Cerveza Cristal zakomponovány přímo do vybraných scén.

Tvůrcům pivních reklam tak stačilo levně, ale vlastně geniálním způsobem natočit kombinaci plechovek a lahví se správným úložným prostorem a správně oblečenýma rukama. A výsledkem je něco, co dokáže pobavit i po 20 letech. Zásluhou reklam zakomponovaných přímo do filmu a snažících se zachovat kontext a prostředí dané scény se tak zdá, že Obi-Wan Kenobi má vážný problém s alkoholismem. Místo světelného meče Anakina Skywalkera totiž vytáhne z truhly plechovku piva Cerveza Cristal a pivo má po ruce také v momentě, kdy Han Solo na palubě lodi Millennium Falcon zpochybňuje existenci Síly.

Také se ukázalo, že ovládací věž tažného paprsku Hvězdy smrti ukrývá mini-ledničku, asi aby měli tamní operátoři příjemnější přestávky při práci. Značce Cerveza Cristal pak očividně nedokáže odolat ani císař Palpatine, ať už se nachází v jakkoliv napjaté a dějově důležité situaci. Samozvaný Senát dokazuje, že i přes Hanovy pochybnosti je s chilským pivem velká Síla, která se hodí nejen pro jeho snadné dosažení.

V době psaní tohoto textu se u příslušného tweetu zobrazují údaje o neuvěřitelných 36,4 milionech zobrazení, takže chilské reklamy ve Star Wars jsou mírně řečeno populární a začaly si žít vlastním životem. Už pár dní se tak na YouTube i na jiných místech objevuje nesčetné množství parodií a narážek, přičemž pochopitelně došlo na pokusy nabídnout remasterované a obrazově vyladěné verze scén, v nichž se reklamy objevují. Jeden z těchto pokusů najdete výše.

YouTuber HelloGreedo dokonce upozornil na to, že společnost Lucasfilm, která má vše okolo Star Wars na starosti, v roce 2004 proti těmto úchvatným reklamním vsuvkám právně zakročila, takže celá věc měla očividně i právní dohru. Která mimo jiné dokládá, že Lucasfilm je odjakživa firma jako každá jiná a využití značky Star Wars si hlídala už dávno předtím, než ji v roce 2012 koupil Disney. Přesto se reklamy dochovaly a my tak můžeme nyní řešit, zda nemůže být Cerveza Cristal přece jen součástí kánonu. A jestli někde v následujících dnech a týdnech narazíte na pivo v místech, kde byste ho nečekali, můžete za to poděkovat televizním géniům z Chile.