Magazín · Novinky · v sobotu 23. 1. 2021 13:00
Sociální experiment Fake Famous z dílny HBO zanedlouho zboří mýty o světě influencerů
„Chceš být slavný/á?“ Tak zní vstupní otázka komise, která vybírá vhodné adepty do kontroverzního sociálního experimentu technického novináře Nicka Biltona. Ten zkoumá význam slávy a její vliv v současné éře digitálního věku. Dokumentární zázemí HBO nedávno představilo jeho nadcházející snímek Fake Famous v oficiálním traileru.
Film sleduje tři mladé lidi z Los Angeles, kteří mají na vlajkových sociálních sítích relativně nízkou sledovanost, a následně zkoumá jejich pokusy o dosažení influencerské slávy a vlivnosti tím, že si kupují falešné followery, jejichž vlna srdíček představuje potenciál vyzdvižení jejich profilů do virtuálních výšin. Ctižádostivá herečka Dominique, módní návrhář Chris a realitní makléř Wylie – všechny spojuje jeden účel, avšak zkušenost s tím, jak jejich základna sledujících roste každý den o tisíce, je diametrálně odlišná.
Přečtěte si také: Kriminální minisérie The Investigation znovu otevře případ brutální vraždy švédské novinářky
Řetězec událostí stírá hranice mezi skutečností a instagramovou realitou, čímž odhaluje, co se skutečně děje v zákulisí slávy influencerů, a sofistikovaně tak poukazuje na posedlost počty lajků či followerů jako na alarmující sociální problém. Kdo jsou influenceři a jaké dopady má prezentace jejich online reality na současnou společnost? To jsou otázky, na které se údajně musíme stále více a více ptát s ohledem na to, jak se pod námi neustále prohlubuje propast digitálního věku.
Dokument Fake Famous si mimo jiné klade za cíl nabourat umělé představy o dokonalosti, a to zejména u mladších generací diváků. Proto před jeho sledováním popadněte své mobilní telefony a pro jistotu je na chvíli odložte ve vedlejší místnosti, neboť jakmile 2. února 2021 přistane snímek na kartě HBO Max, už se s nimi mezi čtyřmi stěnami možná nebudete cítit komfortně.