Magazín · Novinky · v pátek 10. 2. 2023 15:34
Služba Disney+ zaznamenala ztrátu více než 2 milionů předplatitelů, začalo se proto vyhazovat
U Disneyho to vře. Bob Iger, který se nedávno vrátil zpět do své pozice generálního ředitele The Walt Disney Company, nedávno oznámil, že během posledního finančního čtvrtletí loňského roku se 2,4 milionů uživatelů rozhodlo své předplatné neobnovit. Je to nejvíce od doby, kdy služba v listopadu roku 2019 odstartovala. Momentálně by Disney+ měl mít asi 161,8 miliónů předplatitelů, ještě na konci září minulého roku jich ale měl 164,2 miliónů.
Za oním poklesem může stát řada důvodů. V první řadě je nutné dodat, že analytici s poklesem počítali, ovšem nakonec byl větší než se předpokládalo. Drtivou ztrátu zaznamenala společnost v Asii, především tedy v Indii, kde studio již před půlrokem ztratila streamovací práva na vysílání kriketu, což v zemi vyústilo v milionové úbytky předplatitelů. Jedno je nyní každopádně jisté. Disneyho nečekají vůbec lehké časy a jeho generální ředitel má před sebou náročný úkol.
Malér také je, že třeba ve Spojených státech a Kanadě zaznamenala služba bídné přírůstky v podobě jen 200 tisíců předplatitelů, podobně špatně jsou na tom i platformy Hulu a ESPN Plus, které pod Disneyho spadají také. Jistou záchranou tak byl růst na jiných kontinentech, včetně Evropy.
Bob Iger však zároveň investory ujistil, že už mají připravený plán, který by měl dalším poklesům zabránit. Za loňský rok Disney vykázal provozní ztrátu 1,1 miliardy dolarů, jež je připisována vyšším nákladům za služby Hulu a Disney+. V rámci snižování těchto nákladů bylo proto ve společnosti zrušeno až 7000 tisíc pracovních míst, což činí 3,2 % pracovní síly firmy.
Disney tak doufá, že tímto krokem by mohl ročně ušetřit až 5,5 miliard dolarů. Není ovšem známo, z jakých pozic se přesně propouštělo, je ale jasné, že Disney momentálně žádné nové tváře ve velkém nabírat nabude.
Zdroj: Pixar/DisneyNejvýdělečnější animovaný film historie se na Disney+ objeví za necelé dva týdny
Určitou roli zde ale mohou hrát i následující faktory. Když byla například platforma představena veřejnosti během události Expo 2019, tak účastníkům, kteří byli členy oficiálního fanklubu společnosti, byla nabídnuta speciální tříletá sleva. Ta ale samozřejmě vypršela v listopadu loňského roku, který byl zahrnut do posledního finančního čtvrtletí společnosti.
Pak je zde také ona krapet delší přestávka se značkami jako Marvel a Star Wars, kvůli kterým si mnozí uživatelé Disney+ předplácí. Poté, co během podzimu minulého roku měly premiéru všechny epizody seriálů Andor a She-Hulk: Neuvěřitelná právnička, nevydal Disney žádnou kompletní sérii z těchto dvou populárních značek. Ona několikaměsíční přestávka tak mohla způsobit pokles zájmu o platformu.
Necháme se každopádně překvapit, co s sebou přinesou nadcházející měsíce. Předplácíte si Disney+?