Product placement ve filmech a seriálech je někdy úplná věda. Na jedné straně ho filmaři potřebují, aby natáčení filmu nebo seriálu zafinancovali. Na druhé straně přichází spolupráce s velkými společnostmi s celou řadou pravidel a omezení. Logo třeba musí být dostatečně dlouho vidět v záběru, nesmí být zakryto, přičemž daný produkt se smí používat pouze specifickým způsobem, případně ve specifické scéně.

Například v sérii Živí mrtví bylo oblíbené auto skupiny přeživších, Hyundai Tucson, vždy čisté a nepoškozené, protože šlo o velký product placement společnosti Hyundai. Tato nesrovnalost špinavého a umírajícího světa s nádherně čistým autem s vždy plnou nádrží, vyprodukovalo dokonce několik internetových parodií.

THE WALKING DEAD Product Placement Parody!

No a pak je tu Apple, které má na použití svých produktů také velice specifické podmínky. Pravidla vznikla již v roce 2002 v sérií 24 hodin. Zde všichni kladní hrdinové používali pouze a jen Macy a padouši počítače s Windowsem nebo prostě různé neidentifikovatelné značky počítačů..

Toto pravidlo jde ale dál. Společnost Apple totiž nechce, aby její produkty používaly záporné postavy, případně aby byly jejich produkty použity ke zlým účelům, protože by to údajné mohlo poškodit „dobrý“ obraz firmy. Jako kdyby si zlé PR nedělali sami.

Největší množství Apple produktů je ovšem na očích v AppleTV seriálech a filmech. Třeba seriál Ted Lasso je již chronicky známý tím, kolik Apple produktů v krátkém čase je na obraze vidět. A také to, že když někdo nepoužívá Apple produkt, ale třeba telefon s Androidem, jde o zápornou nebo negativní postavu.

Třeba ve filmu Na nože filmem byl hlavní padouch prozrazen právě používáním Android zařízení, ještě než na to přišel samotný detektiv. Jo a když se budete v blízké době koukat na Zootropolis, pozorně se podívejte, jaký telefon používá Judy Hopkavá a jaké telefony používají záporné postavy.