Hry na hrdiny jsme jako malí hráli snad všichni. Ať už to bylo dětské běhání po sídlišti s klackem v ruce, nebo házení kostkou nad mapou nakreslenou na hexagonovém papíře, vždy jsme si možnost vžít se do role nepřemožitelného barbara nebo mocného kouzelníka užívali. Světový fenomén D&D se v naší České kotlině proslavil hlavně kvůli tuzemské předělávce - Dračímu doupěti. V dobách, kdy jsme měli víc času a méně povinností, jsme se s partou zavřeli klidně na celý víkend na chatě a jen „pařili Dračák“. Tohle bohužel, obzvlášť v dnešní době, už není tak snadno proveditelné. Nebo ano?

Se spásným nápadem přišel přibližně dva roky zpátky český designér a vývojář Jan Roose, mimo jiné vášnivý hráč D&D. Když zjistil, že na mobilních zařízeních zatím neexistuje platforma, která by simulovala zážitek z hraní her na hrdiny s přáteli, využil díry na trhu a svých zkušeností s designem mobilních aplikací.

„Docela mě to překvapilo. Lidi rozbíjí na telefonech cukrátka, ale nehrají si na hrdiny? Věřím, že hodně z nich by se do toho zamilovalo. Role-playing je sociální, kreativní a ideální pro nové vzpomínky,“

JAN ROOSE PRO CZECHCRUNCH

Tak vznikl Fireball - mobilní aplikace, se kterou si „Dračák“ můžete zahrát kdykoliv a kdekoliv. Stačí mít připojení k internetu. Jako v Dračím doupěti, nejdůležitějším článkem je vypravěč (PJ, Pán Jeskyně, Game Master, nebo prostě jak chcete), který načrtne začátek dobrodružství a potom už je jen na hráčích, jak se příběh vyvine. Veškeré interakce mezi hráči probíhají online textovou komunikací, ale je možné využít i takových vychytávek, jako třeba videa. To se bude určitě hodit, až se vaše prsatá elfí lupička bude snažit zařídit slevu u kupce ve městě. ;) Velkou výhodou oproti klasické „offline“ verzi je úplná automatizace pravidel, takže už nehrozí několikahodinové pročítání 400 stránkové bichle. Zahrát si bude moct každý a hned! Další hraní usnadňují i editovatelné mapy, inventář, nebo deník postavy, kde hráč přehledně vidí všechny svoje statistiky a schopnosti. Samozřejmostí je potom virtuální kostka.

Slyšíme výkřiky nadšení, tohle prostě chcete hrát? Nejste sami. Hře věří i čeští investoři, jako Jiří Hlavenka nebo Oliver Dlouhý. Před pár dny se také rozběhla kampaň na Kickstarteru a vůbec se nedivíme, že vývojáři už cílovou částku 20 000 $ vybrali a vesele pokračují dál. Pokud se rozhodnete hru podpořit, dostanete za odměnu předběžný přístup, který by měl být otevřen v létě. Ostatní si budou muset počkat na přelom podzimu a zimy. Trochu nás mrzí, že hra bude nejdřív cílit hlavně na americký trh, ale z pohledu poptávky je to pochopitelné. Navíc zahrát si budeme moct i tak.