Magazín · Novinky · ve středu 22. 1. 2020 13:25
76 milionů domácností sledovalo seriál Zaklínač od Netflixu, má to ale jeden háček
Netflix se pochlubil úspěchy za čtvrté čtvrtletí minulého roku a odhalil zajímavá čísla. Americká společnost tvrdí, že první řadu seriálu Zaklínač sledovalo 76 milionů domácností. To je na první pohled působivé číslo. Když se ale podíváme více do hloubky, zjistíme, že Netflix změnil definici pro sledování. Dříve se do statistik započítávala domácnost, která sledovala jednu epizodu série alespoň ze 70 procent. Nyní jde ale o dvě minuty.
Je tak nutné napsat, že 76 milionů domácností sledovalo seriál Zaklínač po dobu alespoň dvou minut. Podle dřívější definice by to bylo jistě méně. Určitě to sami znáte, pustíte si nějaký seriál, ale během pár desítek minut ho vypnete, protože vás nezaujal. Na druhou stranu, podobnou metriku má i YouTube nebo stránky The New York Times. Na oko tak tahle čísla působí lépe a podle odhadů jsou zhruba o 35 procent vyšší než u předchozího způsobu měření sledovanosti.
I přes tyto skutečnosti je Zaklínač na dobré cestě stát se nejsledovanější řadou v historii první série seriálu na Netflixu. Není tak divu, že Netflix plánuje do dobrodružství Geralta z Rivie investovat další peníze. Druhá řada je v plánu na rok 2021 a má být větší a lepší než ta původní.
Nejsledovanějším snímkem za poslední čtvrtletí roku 2019 ale byl film 6 Underground: Tajné operace. Ten si v prvních čtyřech týdnech pustilo 83 milionů domácností, dle nové metriky. Abychom si to dali do souvislosti, Irčan měl v prvním měsíci dosáhnout na 40 milionů domácností.
Co se konkurence týče, Netflix zatím může zůstat v klidu. Podle vyjádření nejvyšších představitelů společnost neplánuje zdražit a nedojde ani na reklamy při sledování vašich oblíbených filmů a seriálu. Netflixu se nadále daří zaujmout a streamovací gigant přivítal zhruba 8,7 milionů nových předplatitelů. Očekáváno bylo 7,6 milionu nových předplatitelů. V současné době má tak Netflix 167 milionů předplatitelů po celém světě. V následujícím období by toto číslo mělo vzrůst o dalších 7 milionů s tím, že větší zájem o Netflix bude v Evropě, zatímco za velkou louží musí Netflix bojovat s větší konkurencí.
Netflixu se tedy daří. Firma musí řešit akorát Spojené státy a Kanadu, kde získala pouze 420 tisíc nových členů. Uvidíme, co se zájmem o Netflix udělá příchod Disney+ do západní a střední Evropy, stejně tak chystané spuštění HBO Max. Investorům Netflix vzkázal, že má velký náskok ve streamování a bude na něm stavět tím, že se zaměří na to, co za posledních 22 let dělat.