Většina určitě slyšela o dnes recenzovaném filmu Madam Web jen to nejhorší. Sám jsem očekával obrovský průšvih, ale některými momenty jsem byl mile překvapen. Nevypínejte teď s naštváním tohle video! Dovolte mi vše vysvětlit. Madam Web je špatný film. To rozhodně. Ale většina nenávisti na internetu je opravdu přehnaná. Ano, ve filmu padne věta, že se Ben těší, až bude strýček. Ale co je na tom špatného? V konkrétní scéně to dává smysl. A takhle by se dalo pokračovat dál a některou zbytečnou kritiku ještě v recenzi zmíním. Film by byl upřímně lehce nadprůměrný, kdyby nedošlo na časté změny scénáře na poslední chvíli. Pojďme si tedy říct i nějaká ta pozitiva, protože pár lidí bude s filmem relativně spokojených. A to nejen kvůli Sydney Sweeney a Dakotě Johnson. Raději než ženám věnujte pozornost tlačítku odebírat, ať vám neuniknou další recenze a tematická videa.

Madam Web je nejnovější Marvel film od Sony a Columbia Pictures. Děj nás zavede do roku 2003, kdy potkáváme Cassie Webb, budoucí superhrdinku Madam Web, která vidí nejen do minulosti a budoucnosti, ale i ostatních realit. Jak v komiksech, tak v animovaném Spider-Manovi patří mezi nejmocnější postavy, protože propojuje osudy všech Spider-Manů napříč mnohovesmírem. Nedivil bych se, kdyby se objevila ve třetím animovaném Spider-Man filmu. Ale to odbíhám. Cassie je záchranářka a jejím kolegou není nikdo jiný než strýček Ben. Po jedné nehodě se u ní projeví schopnosti, které pochází ze vzácného pavouka, po němž pátrala její matka. Vše se nám lehce zamotá a najednou musí zachránit puberťačky Julii, Anyu a Mattie, protože v budoucnosti jakožto pavoučí hrdinky zabijí záporáka tohoto filmu.

Zní to lehce komplikovaně, ale ve finále je to lehce pochopitelné. Představte si to jako typický film o cestování v čase, jen místo cestování do minulosti jen vidíte skrze vize budoucnost. Samotná zápletka a postavy mají obrovitánský potenciál, ale finální provedení silně pokulhává. Vždycky, když dojde na dobrou scénu, následně ji silně zničí špatná navazující scéna. Tahle horská dráha trvá od začátku do konce. Jenže čím lepší scéna přichází, tím krušnější je finální pád. Samotné finále je to nejhorší na filmu jako takovém, takže odejdete z filmu s totální nechutí.

Za to může scénář a střih. V jednom z rozhovorů propálila Dakota Johnson, že film byl na začátku úplně odlišný a docházelo k častému přepisování na poslední chvíli. Upřímně bych se nedivil, kdyby právě ty přepsané části byly ty špatné. Jde to často poznat tím, že se najednou objeví rozhovor, který vůbec nesedí do samotné scény. Postavy mluví lehce jinak a většinou řeknou tu největší hloupost. Jako když Julie najednou řekne “umím taekwondo”, ale film se k tomu už nikdy nevrátí. V těchto scénách je i výrazné předabování. Postava začne mluvit mimo záběr. Dokonce jednou jde i vidět, jak se rty hýbají úplně jinak. A špatný střih akorát posílí tyhle divné scény, protože na sebe navážou hodně nepřirozeně. Film v jiných scénách totiž velmi dobře kombinuje akční kameru se statickými záběry. Nejlepším příkladem je ukázka, kterou vydalo samo studio online. Cassie leze do auta, najedou je přestřih a už tam sedí. Jenže to vypadá, jako kdyby zachraňovala samu sebe. I nenáročný divák si všimne, že zde něco nesedí. A takhle to je po většinu filmu, kdy dojde na špatnou a na poslední chvíli přetočenou scénu. Je vtipné, že si lidi dělají srandu ze zmiňovaného klipu. Ale ve filmu je scéna o něco delší, lépe sestříhaná a jde i vidět, kdy Cassie přímo zalejzá do auta. Jak kdyby marketingový tým chtěl sabotovat film špatnou upoutávkou a klipy z filmu.

I sami herečky si z filmu začaly upřímně dělat srandu. Na druhou stranu například Dakota Johnson prohlásila, že by se ráda vrátila v případném pokračování. I když film je spíše jednohubka na dlouhý večer, rád bych viděl pokračování. Jenže to by všemu ohledně Spider-Mana nesměl velet Avi Arad. Pokud neznáte tohoto producenta, tak buďte rádi. Úplnou náhodou se v devadesátých letech dostal k licenci Spider-Mana a díky dobrému rozprodávání dalších licencí dokázal zachránit Marvel před krachem. Jenže čím dál více vyplouvá na povrch, jak on zaříznul čtvrtý Spider-Man film od Sama Raimiho. Jak také zaříznul třetí díl Amazing Spider-Mana, jak právě on chtěl sebrat Toma Hollanda Marvel Studios, nyní chce udělat film větší než Spider-Man: Bez Domova, i když Kevin Feige a Holland chtějí spíše menší příběh, jenž by byl více zaměřen na pouliční kriminálníky, Daredevila a vztahy Petera s ostatními. On neustále mění, jakým směrem se mají Sony Marvel filmy vydat, také vytvářel psychické nátlaky na animátory, kteří pracovali na Spider-Verse filmech. A nečekaně kecal i do přetáčení Madam Web. Jde poznat, že to štve nejen fanoušky, ale i režisérku, scenáristy a herce.

Ti jinak odvedli skvělou práci. Až na Tahara Rahima, který ztvárnil záporáka Ezekiela. Jeho podivný chrapot a zvláštní chůze ještě více zdůrazní tragicky napsanou postavu, které napříč scénami vystřídají vlasy všechny odstíny šedi. Dakota Johnson je velmi slušná Cassie Webb. Chápete, proč se nežene do zakládání rodiny, ale také to, proč se stará o trojici puberťaček. Jen teda nechápu, jak může jakožto vzdělaná osoba nalít kočce mlíko. Její vztah s Benem je dobře rozveden a upřímně by mi nevadilo, kdyby dostal ještě více prostoru. Vidět Adama Scotta jakožto mladšího Bena je příjemná změna, díky které si samotnou postavu napříč filmy o to více zamilujete.

Sydney Sweeney, Isabela Moner a Celeste O’Connor hrají tři na první pohled odlišné postavy, které nečekaně spojuje pavučina osudu. Julie, Anya a Mattie jsou přece jen puberťačky. Mají problémy jako každý jiný v jejich věku, ale zároveň se nebojí ukázat své přednosti. A ne, tohle není narážka na Sydney. I když film nemá tolik akčních scén, nebude vám to tolik vadit, protože tahle trojice působí mile a zajímavě, i když se vydají do bistra napříč jasnému zákazu.

Madam Web měla velký potenciál a upřímně si myslím, že stále má. Nulové napojení na jakékoliv jiné projekty dává filmu možnost vybudovat něco trochu jiného, než jsme zde měli. Herečky dokáží prodat i průměrnější scény. Je škoda, že střih zkazí většinu dobře natočených scén a často přepisovaný scénář zase přebije i fungující momenty filmu. Byl jsem připraven film odsoudit. Po zhlédnutí ale cítím snahu z mnoha stran, která narazila primárně u produkce. Konkrétně u Aviho Arada. Nezbývá než film za redakci NerdFixu doporučit pouze na 4 body z 10. Do kina se úplně nevyplatí jít, pokud nemáte slevový kupón. Ale zase je dle mého škoda si to pustit doma a ochudit se o některé doopravdy hezké scény. Tohle nechám čistě na vás. Pokud nejste náročný divák, mohl by se vám film líbit.