Superhrdinské filmy a seriály v současnosti zažívají zlatý věk. Na vlně popularity tohoto žánru se pokouší svézt i Netflix, který přichází se svou novinkou jménem Thunder Force. Po jejím dokončení už máme jasno. Tento zážitek je mnoho věcí, ale rozhodně ne super.

Film se předně profiluje jako komedie a což o to, nápad to není špatný. V minulosti jsme u snímků, jako je například Shazam! mohli vidět, že odlehčenější nota může sedět i superhrdinům. Jenže tady se provedení jaksi nepovedlo. Osobně tak Thunder Force nevidím jako komedii, ale pro mne byla spíše jednou pořádnou katastrofou, při které jsem permanentně obracel oči v sloup.

O kvalitách tohoto hrůzostrašného díla a případně i o tom, co na vás čeká, částečně svědčí už herecké obsazení. Hlavní hrdinku Lydii totiž ztvárnila Melissa McCarthy, která za sebou má skutečně „hvězdnou“ kariéru a pokud tuto herečku znáte, asi už víte, co od Thunder Force čekat. Opět znázorňuje takovou tu typickou americkou buranku, která krká, prdí a svými hláškami nás vrací kamsi do devadesátek.

Naprostým opakem je geniální vědkyně a shodou okolností i Lydiina nejlepší kamarádka, která se snaží nalézt zbraň proti zdejším zločincům se superschopnostmi, známými jako Miscreants.

Příběh Thunder Force je tedy na papíře velmi jednoduchý, tím pádem přece není co pokazit, ne? Inu, uvidíte, že je. Vyprávění sleduje typická žánrová klišé. Někdo chce ovládnout město, ale postaví se mu nečekaní hrdinové, kteří získají profláknuté supersíly. Právě motiv neobvyklých, možná až divných superhrdinů měl být podle mě tím, co by film vyzdvihlo. Jenže je to přesně naopak. Naše postarší hrdinky film táhnou ke dnu jako tunový kámen.

Přitom některé nápady vůbec nejsou špatné. Třeba už jen padouši docela slušně upomínají na X-Meny a jednu dost velkou událost s nimi spojenou. Tohle je důvod, proč budete chtít film vidět. Obzvlášť mě bavil Jason Bateman, který si zde zahrál dost zajímavou postavičku s originální schopností. Která – a to se podržte – je jako vystřižená ze SpongeBoba. I když osobně netuším, jak se sakra Netflixu povedlo právě Batemana ukecat pro takovou pitomost.

Třešničkou na dortu je pak Pom Klementieff, jejíž zmutovaná sadistická mrcha vás bude bavit. Ale teď vážně. Tato herečka je skutečně žhavou kandidátkou na post současné femme fatale. A je jedno, jak rozpačitá a nevyrovnaná její postava ve Thunder Force je. Tohle navíc nemůžeme až tak házet na herečku, jako spíše na scénář, který je silně nedopečený.

Celý film shrnuje jediné slovo: trapnost. Ať už to jsou rádoby vtipné dialogy, které známe z miliardy dalších komedií, zbytečné popkulturní odkazy nebo scénář, který snad dala dohromady retardovaná umělá inteligence. Toto dílo v sobě má tolik děr, jako struhadlo na sýr. Jenže sýr vám aspoň chutná.

Nicméně najdeme i pozitiva. Třeba vizuální efekty a kamera jsou na velmi dobré úrovni. Na druhou stranu se ale nemůžeme divit, když Thunder Force vznikla pod záštitou Netflixu. Povedly se i kostýmy a co víc - film má kupodivu osobnost, kterou mu nelze upřít. Navzdory určité nechuti jej dokoukat mě tedy cosi nepopiratelně hnalo až ke konci. Otázkou ale je, jestli to něco nebyla spíše než naděje touha zjistit, jak hluboko sahá tato studna trapnosti a nevkusu.

Abychom si to tedy shrnuli. Thunder Force zklamala na všech frontách. Ale upřímně jsme od filmu už od jeho představení moc neočekávali. Jen to je snad ještě horší, než jsme mysleli. Hlavní hrdinky předvádí úděsné výkony, příběh je plný chyb a takových nelogičností, že by nad nimi zakroutil hlavou i Albert Einstein. Naštěstí ale někteří herci podávají jakž takž dobré výkony a vizuální stránka je nadprůměrná.

Divíme se tomu, že Netflix vůbec dal tomuto projektu zelenou. Ale kolik dalších, podobně špatných filmů už vlastně schválil? Tohle nás vede k otázce, jestli je správné lít velké peníze do snímků, které jsou nekvalitní už ve svém jádru. Nicméně věříme, že film si své diváky určitě najde. A pokud se opravdu, opravdu nemůžete dívat na nic jiného, klidně si Thunder Force pusťte. Jen se připravte, že se jedná o překvapení v nedobrém slova smyslu. Superhrdinská tématika rozhodně není vyčerpána, ale takto se to rozhodně nedělá.

Za Nerdfix tedy uděluji Thunder Force značně podprůměrné tři body z deseti.