Alternativní světy inspirované komiksovými hrdiny jsou něco, co mám opravdu rád. Když jsem začal sledovat The Boys, věděl jsem, že to bude jeden z mých nejoblíbenějších seriálů. Brutalita, necenzurovaná sexualita, parodování již známých hrdinů, které si nebere žádné servítky. Každý díl seriálu jsem si užil od začátku do konce. Takže to, že na mě připadla recenze 4. řady, není žádným překvapením. Proto se pohodlně usaďte a užijte si recenzování téhle šílené jízdy! A pokud nemáte odběr či lajk, víte, co dělat.

Rychle si připomeneme hlavní body minulých řad. V první sezóně jsme se seznámili s Bandou. Všechno to začalo záchrannou akcí rychlíka A-Traina, který spěchal do cíle tak moc, že proběhl přítelkyní jednoho z hlavních aktérů, Hughieho Campbella. Proběhl doslova. Hughiemu tedy nezbylo po přítelkyni nic moc. Konkrétně levá a pravá ruka. Tato událost zapříčinila Hughieho nenávist a spojila ho s Butcherem, který superhrdiny zrovna v lásce taky nemá.

Dění v druhé řadě se točí hlavně kolem látky Compound V a zjištění, že superhrdinové se nerodí, nýbrž některým normálním lidem byly tyto schopnosti dopřány v mládí. Ve třetí sezóně se dozvídáme, že když se zmenšíte, můžete vlézt někomu do… sorry, to už z hlavy nedostanu. Hlavní linka této řady je hlavně o hrdinech z minulosti. Převážně Soldier Boye, který by mohl vyřešit problém zvaný Homelander.

Hlavní záchytné body předchozích sezón jsou za námi, pojďme se tedy více zaměřit na tu aktuální. Můžu s klidem říct, že standardy předchozích řad jsou zde splněny na výbornou. Tak nějak jsme si zvykli, že vždy dostaneme minimálně jednu nechutnost, která se nám vtiskne do paměti. Šůůů šůůůů. Nezklamou nás ani absurdně nadopovaná zvířátka nebo zvraty, na které bychom nepřišli ani v nejdivočejších snech.

Hlavním bodem všeho je opět Homelander, který, i když se snaží porozumět sám sobě, je těkavější než kdy předtím. A nikdo - včetně nás diváků - není schopen určit, jak se zachová.

Již v minulých sériích diváci prahli po tom, aby dostal Anthony Starr více prostoru před kamerou. Mně osobně vyhovovalo i to, kolik času strávil před kamerami předtím. Přišlo mi to dostačující a hlavně během krátkého momentu i tak ohromil diváky klidně i na celý díl. Na druhou stranu, v aktuální sérii se dozvíme mnoho o Homelanderově minulosti a porozumíme trochu více tomu, proč je takový magor. Oceňuji, že na rozdíl od jiných seriálových postav, u kterých se dozvíme o jejich těžké minulosti, se Homelander nesnaží dostat z nás odpuštění za to, co dělá. Chápeme, že to měl těžké, ale zároveň chápeme, že je to někdo zlý, koho je třeba se zbavit.

V návaznosti na spin-off Gen V, který hraje v této řadě The Boys roli, se rozšiřují možnosti toho, jak Homelandera kontrolovat. Pokud jste tedy zmíněný spin-off neviděli, mohu jej jen doporučit. Některé postavy z něj se velice zajímavě promítají i v The Boys.

Homelander není ve 4. sérii jediný, komu minulost motá hlavu. Zajímavé informace se vynoří i na Williama Butchera, jehož minulost sžírá více než obvykle, a to hlavně kvůli vedlejším účinkům dočasné „V“, látky, která mu na krátkou chvíli propůjčila schopnosti v minulé sezóně. Nyní se Butcher musí pomalu smířit se svým přicházejícím koncem a balancovat nad rozhodnutím, které je správné, a nad tím, za které může nenávist k superhrdinům a místy asi i k sobě samému.

Celou řadu bych možná nazval utápěním se v minulosti, protože většina hlavních postav selhává právě kvůli své historii. Předešlá sezóna si našla oblibu u mnoha diváků, ale kvůli některým změnám se naopak do seriálu obula řada lidí. Proto je tato řada označována jako ta nejvíce komentovaná. Bohužel největší hejt schytala Starlight, konkrétně herečka Erin Moriarty. Ta si totiž nechala udělat plastiku nosu. Její vzhled v předchozí sezóně vzbudil v mnoha fanoušcích teorie, že prošla více než jednou operací, což v seriálu opravdu tak působí. Její herecký výkon je ale lepší než kdy předtím a úspěšně nám předává mnohem víc emocí..

Nevhodné komentáře přišli na adresu sexuální orientace Frenchieho, který je najednou zamilován do muže. Jako jo, jedná se o svět, ve kterém hrdinové nemají problém chodit se superhrdinkou, která se mění v lamu (doufám teda, že to byla superhrdinka). Ale co chudák Kimiko?

Mně osobně tyto maličkosti nevadily. Spíše jsem byl rozhozen z nekonzistentního děje oproti minulým sezónám. Jako by autoři chtěli nacpat dvakrát tolik zápletek do stejného časového úseku. To má za následek, že některé dějové zvraty jsou buď zbytečné, nebo těžko uvěřitelné. Naštěstí je tohle jen jeden z mála větších mínusů nové řady.

Herecké výkony jsou ještě lepší! A že ta laťka byla nastavena fakt vysoko. Určitě zase vyzdvihnu výkony Anthonyho Starra a Karla Urbana. Pět minut naprostého debutu si užil i Simon Pegg v roli Hughieho otce.

Také se mi líbí podání náhradního Noira. Původní byl totiž zabit Homelanderem, jak si můžeme pamatovat a Sedmička najala super herce aby veřejnost nic nepoznala. Povahově to je přesný opak Noira kterého jsme znali. Snad každý záběr na něj je vtipný.

Dočkali jsme se samozřejmě i změn v Sedmičce superhrdinů, kteří chrání Ameriku. Ale v návaznosti na již zmíněnou uspěchanost jsou to asi nejhorší a nejnudnější změny Sedmičky ze všech sezón. Do řad přibývá Firecracker, jejíž nejmocnější superschopností pro Sedmičku je to, že dokáže naštvat Starlight, protože o ní zveřejňuje choulostivé informace.

Firecracker je zkušená moderátorka a umí to s davem. A její fyzická superschopnost je to, že umí prsty házet jiskry. Když si vzpomeneme na pečlivost výběru hrdinů v minulých řadách, tak pochybuju, že by jiskřící prsty uspokojily jak americký lid, tak Homelandera. Jak tedy prošlo dostat do Sedmičky Firecracker?

Tak v tomhle plánu má prsty druhá nová členka, Sage, což je nejchytřejší člověk na světě. Díky její schopnosti neustálé regenerace mozku si ji najal samotný Homelander. To už je superschopnost, která by se mezi sedmi nejmocnějšími hrdiny hodila. Akorát že až do teď pochybuju o její nadprůměrné inteligenci. Jediné její chytré plány byly nevydařená past na Butchera, nevydařený pokus o vzpouru a to je tak vše. Někdo by mohl namítat, že její plány pořád někdo kazil. Ale když si vezmete v potaz vypočítavost Victorie Neuman, která si se všemi hraje už tři řady, tak prostě nevěřím, že nejchytřejší člověk světa nevymyslí lepší plán než Sage. A je úplně jedno, že za tebou stojí maniak, který je schopný tě rozcupovat pohledem.

Pokud znáte film Watchmen, tak si stačí vzpomenout na Ozymandiase, ten dokázal přelstít naprosto kohokoliv s gracii. Sage ve výsledku je sice úspěšná. Ale podává to stylem, jako když se mi náhodou něco povede a všem okolo řeknu „jo jo to jsem celou dobu plánoval”.

Ano, jsem trochu zlý na aktuální řadu, ale je to seriál, který díky jeho kvalitě prostě hltám ve všech směrech. Takže mi vadí, když někde viditelně polevuje.

Ovšem nové tváře mimo Sedmičku jsou velice zajímavé. Jistě mnohým udělá radost herec Jeffrey Dean Morgan, který se proslavil převážně rolí Negana v seriálu The Walking Dead. V The Boys ztvárnil Butcherova kámoše z minulosti, který mu pomůže popohnat plány. Skvělé je, že některá jména, která se mihla ve spin-offu Gen V, více vyniknou v The Boys. Třeba Tek Knight s jeho schopností rychle ucpat díru v okruhu deseti metrů.

Když se mírně odchýlím od této recenze, tak chválím i samotný Gen V, protože si stěží vybavuji spin-off, jenž by dosahoval kvalit původního seriálu a zároveň by jej rozšířil o důležitý příběh.

Co se týká technického zpracování, je naprosto skvostné. Užijete si každý jeden efekt, ať už se jedná o regenerující se Kimiko, praskající hlavy nebo natahující se Ezakielovu končetinu. Vzhledem k tomu, že 4. řada je spíše o taktikách a debatách, mnou vysněných efektů nebylo zase tolik, kolik bych chtěl. Ale každý jeden byl výborný. Práce se střihem a kamerou taky nepolevily. A perfektně dodávají myšlenku záběrům aniž by v nich musel někdo promluvit. Stačí tři sekundy ticha a vy víte že se máte smát či bát.

4. sezóně dávám 8 bodů a to především kvůli slabšímu a nekonzistenci scénáře a některých postav, třeba Victorie Newman a velice divné integraci nových členů do sedmičky. Nicméně i když remcám, každý jeden díl jsem si užil! Rozhodně nebudete zklamáni. A pokud máte 4. řadu za sebou, tak nám v komentářích popište scénu, která vám utkvěla v hlavě