Na Netflixu se čím dál častěji setkáme s filmovými nebo seriálovými adaptacemi videoher. Díky tomu vznikly i takové kousky, jako je například Castlevanie, Dragon Age nebo nový Sonic Prime. V průběhu let se kolem Sonica objevilo mnoho seriálů i filmů, o kterých máme kompletní shrnutí na našem kanále. Ne všechny ale stojí za vaši pozornost, zbývá se tedy zeptat, zda nejnovější seriál od Netflixu dokáže zaujmout. Odpověď je poněkud překvapivá.

Zatímco se předpokládá a ví, že Eggmanova snaha ovládnout svět a podrobit si celé lidstvo doprovází neutuchající snaha o vytvoření nekalého plánu, existuje zde tým správňáků. Respektive každý ďábelský plán musí překazit Sonic a jeho tým. Sonic Prime jde ale o stupínek výš a hned v úvodu si s divákem velmi hezky pohraje, jelikož vytvoří multivesmír, případně podle popisu tvůrců „roztříštěný svět“, do kterého je samotný divák přiveden poměrně dost rychle. Někdo by mohl předpokládat, že v tomhle bodě vzniká absolutní zmatení, ale chytré postavení kamery a vyprávění skrze více pohledů jednotlivých postav vás nenechají na holičkách.

Na rozdíl od Spider-Man: Paralelní světy, kde Miles zažívá příchod různých Spider-manů do své reality, je Sonic oním cestovatelem napříč dimenzemi. Jeho samotná přítomnost ovlivňuje naprosto všechno a roztříštěné světy mezi sebou postupně začnou interagovat, což rozhodně nedělá dobrotu. Na druhou stranu, Sonicův hlavní cíl je dát tyhle roztroušené reality zase dokupy, takže je pochopitelné, že se snaží vše a všechny zase spojit do jedné své reality.

Pokud vás zajímá historie Sonica napříč filmy a seriály, máme na tohle téma celé video.

Velmi rychle si uvědomíte, co se děje, perfektně se zorientujete v prostoru, času i situaci a ještě předtím, než Sonicovi dojde, co se vlastně děje, vy už tušíte, o co tady jde. Správné využívání retrospektivy postupně odhaluje, co vše se přihodilo předtím, než se povedlo rozbít Paradox Prism. Tedy krystal, po němž Eggman pase, a který způsobí rozbití prostoru.

Roztomilá 3D grafika je příjemná, svižná a je poměrně krásně vidět, že celý seriál míří hlavně na dětské publikum. Jenže celý seriál tím velmi trpí. Příběh se přesouvá mezi různými dimenzemi, čemuž odpovídá i prostředí. Jednou se ocitnete v dystopickém městě New Yoke, jindy se děj přesune na širý oceán. Jenže každá dimenze má své vlastní verze Sonicových přátel, kteří si na něj nepamatují. K tomu všemu přidejte ještě Eggmana v pěti různých věkových verzích a máte dokonalý recept na totální pohromu.

Ačkoliv myšlenka a koncept celého seriálu zní více než zajímavě, celkové provedení už tak slavné není. Zatímco Sonic je stále jen jeden, Eggmanů je zatím jen pět a Sonicův tým se duplikoval napříč dimenzemi, moc rozdílů mezi jednotlivými verzemi nenajdete. Ostatní světy jsou natolik rozdílné, že by se dalo předpokládat, že i osobnosti jednotlivých postav budou daleko více pozměněné. Akorát že vůbec. Největší „vývoj“ zažil pouze Tails, který je v jedné dimenzi přejmenován na Nine, tedy Devět, a v jiné je z něj absolutní primitiv. Ostatní z přátel jsou sice lehce determinováni prostředím, ale vesměs jsou všichni takoví, jací byli ještě před rozpadem.

Na Netflixu v současné době najdeme jen první řadu, která rozvíjí děj a odhaluje příběh, jenž se odehrál ještě před první epizodou. Když je řeč o první epizodě, tak zhruba její polovina slouží jako ukázka na to, co vás vlastně čeká v následujících osmi dílech. A je to lehce otravné. Když se ale přes tenhle časový segment přenesete, můžete se těšit na klasického ježka Sonica, který má nos vždy nahoře, epické souboje, mnoho referencí a klasické vtipy, kterým se jistě děti velmi rády zasmějí. Ale víc od toho neočekávejte.

Celý seriál tedy působí dost průměrným dojmem, za co ale získává malé bezvýznamné plus, je audio stránka. Do role Sonica v originálním znění byl obsazen Deven Christian Mack, který rozhodně dodal postavě dost života, aby rozproudila celou akci. Hlavně v místech, kde se příběh táhne a chybí tomu ona jiskra, která vás u sledování udrží. Hudební doprovod je více než výborný a skvěle umocňuje atmosféru situací. Je tady ale jedno ALE. Hudba dokáže být epická, ale hrozně často se střídá s hluchými místy. A je to poměrně dost velká škoda, která poctivého diváka práskne přes uši.

Celkově můžeme říct, že Sonic Prime není špatným seriálem na zabavení dětí a lehkým zavzpomínáním si na dětství, kdy se Sonic poprvé objevil. Je hezké vidět, jak Sonicův tým odvážně rozbíjí roboty, aby osvobodil flicky, ale víc od toho nečekejte. Humor je velmi jednoduchý a nejspíš se pousmějete, ale žádná hláška vám v hlavě celkem pravděpodobně neutkvěje. Tedy krom toho, že Sonic miluje hot dogy s chilli. Seriálu udělujeme 6 bodů z 10. Pokud zvládnete překonat první díl, zorientovat se a dále sledovat, co se děje, tak zjistíte, že na odreagování je tento seriál ideální. A kdo ví, třeba nás následující série přesvědčí o tom, že to nejlepší nás ještě čeká.