Pokémoni. Co začínalo jako série nenápadných japonských hříček, postupem času přerostlo v globální fenomén. Lví podíl na tom nese především stejnojmenná seriálová adaptace, která představila skvěle napsanou postavu odvážného Ashe Ketchuma, jenž se společně s věrným Pikachu vydal na strastiplnou pouť za získáním statutu nejlepšího trenéra. Bez nějakého většího mučení teď přiznávám, že jsem byl jako dítě schopen prosedět hodiny právě u tohoto animáku, na který mám jen ty nejlepší vzpomínky.

V roce 1998 se však všechno změnilo s příchodem prvního Pokémon filmu. Ten sice ani zdaleka nebyl nejlepší ze všech, ale jednu věc uměl skvěle. Ukázal všem bez výjimky, jak temný může svět těchto roztodivných příšerek být. A jaký podíl na tom nesou někteří z tamních obyvatel.

Příběh předělávky v podstatě kopíruje události původního filmu. Opět se tak setkáváme s již zmíněným Ashem, Pikachu, s Brockem, který má crush na jakoukoliv hezkou holku, a s Misty, jež je pořád tak drzá, jak si pamatujeme. Prostě trio, které se navzájem doplňuje. Bez Rakeťáků by to ale nebylo ono, a tak se i tady objeví panovačná Jessie, James a mluvící kočičák Mňau.

Do všeho však záhy vstupuje tajemný Mewtwo, který plánuje rozehrát svou největší partii. Proto trenéry pozve do obřího sídla na zdánlivě nemožný zápas, který ukáže, jak krutý vlastně tento protivník je. Jak ale se vším souvisí tajemné experimenty? A co je zač ten tajemný a zatraceně roztomilý Pokémon, který poletuje všude kolem?

Přechod z ikonické plošné animace na plně 3D podobu bohužel nezůstal bez odezvy. Už nyní totiž snímek schytal pořádnou dávku kritiky za to, jak divně vypadá. Některým vadí nedostatek detailů či odklon od předlohy, jiní zase nadávají na vzhled postav, které jim více než co jiného připomínají špatně animovanou plastelínu. Co si ale budeme povídat. Když se tvůrci striktně drželi anime předlohy, něco zkrátka musí vypadat divně, protože takový byl i původní animák.

Že to nebyla úplně nejšťastnější volba, je věc druhá. A jasně, pár postav vypadá strašně. Rakeťáci mi například připomněli doby, kdy letěla Barbie a Ken. A sem tam sebou někdo divně škubne, jako by mu Pikachu dal pořádnou ránu do zad. Což ale rozhodně nesráží výslednou kvalitu celku, který vyniká skvělými texturami, prostředím a detailní prací s částicovými efekty. Fanoušky pak určitě potěší vzhled jednotlivých Pokémonů, kterým byla očividně věnována královská péče.

Komu tedy tuto 'vytuněnou' verzi Pokémonů doporučit? Jako u mnoha dalších animáků i zde platí, že si je užije jakákoliv věková skupina. Dětem nabídnou další z heroických dobrodružství jejich oblíbeného hrdiny, dospělí zase v Mewtwo Strikes Back uvidí hlubší a mnohem temnější podtext, který je silně nadčasový. A fandové? Ti se povezou na vlně nostalgie, již bude doprovázet mnoho známých znělek.

Mnohým však tento film nebude po chuti, což je zároveň jeho největší slabina. S jistotou se totiž dá říci, že kvůli nezvyklému vizuálu přehlédnou ucházející příběh a fakt, že tenhle Mewtwo je poplatný především příznivcům celého univerza.