Magazín · Novinky · ve čtvrtek 24. 10. 2019 15:59
Netflix se snaží omezit sdílení hesel, zatímco HBO GO potichu zdražilo
Obchodní model Netflixu je založen na tom, že každá domácnost má svůj vlastní účet, v němž si může vytvořit jednotlivé profily. Toho ale uživatelé nedbají a vesele své účty sdílejí nejen s kamarády, ale i s cizími lidmi v rámci sdílení hesel. K tomuto problému dochází nejen u Netflixu, ale i u dalších streamovacích služeb.
Podle průzkumu společnosti Magid sdílí své heslo 35 procent mileniálů. U generace X to má být 19 procent a 13 procent u generace Baby boomers. To jsou hrozivá čísla. Naštěstí celkový podíl uživatelů má být devět procent, což pro Netflix v současné době nepředstavuje takový problém, ale v budoucnu by to mohlo být více. To si vedení Netflixu uvědomuje a monitoruje situaci. Produktový ředitel Greg Peters uvedl, že vymýšlejí způsoby, které budou vstřícné ke spotřebitelům.
Netflix je v těžké situaci. Uživatelé ho tímto způsobem připravují o zisky, ale společnost nemůže zdražit z důvodu konkurence, kterou představuje HBO GO. Navíc brzy dojde ke spuštění Disney+ a Apple TV+.
I když zdražení je pravděpodobně taky cesta. Alespoň takovou se vydalo HBO GO, které v České republice, na Slovensku nebo v sousedním Polsku potichu zdražilo měsíční předplatné ze 129 Kč na 159 Kč. Přitom je to teprve rok, co HBO GO zlevnilo ze 199 Kč na 129 Kč. Stále jsme na tom tedy lépe než před rokem. Na Slovensku se nově za měsíční předplatné bude platit 5,99€ z dosavadních 4,99€.
HBO GO je tedy stále levnější než Netflix, který v předplatném Basic stojí 199 Kč. Uživatelé ale nejčastěji volí Premium za 319 Kč, kde si mohou pouštět obsah současně na 4 obrazovkách - využíváno je u sdílení účtu.
Důvodem zvýšení ceny u HBO GO je neustále rostoucí zájem zákazníků po novém a exkluzivním obsahu. „Rozhodli jsme se výrazně navýšit nabídku originální produkce z USA (Černobyl, Watchmen, Jeho temné esence) i řadu seriálů původem z Evropy (pokračování snímku Wataha, Umre a nové špionážní drama Bez vědomí z české produkce, které má premiéru již 17. listopadu). Díky této změně dokážeme odběratelům nabídnout ještě pestřejší nabídku seriálů, filmů i dokumentů,“ dočteme se v oficiálním prohlášení HBO GO.