Magazín · Novinky · ve čtvrtek 15. 12. 2022 21:33
Death Stranding se dočká filmové adaptace
Zdá se, že příznivci skvělého herního bizáru Death Stranding od japonského studia Kojima Productions mají letos pořádné žně. Na jaře se PC hráči dočkali vydání Director's Cut edice, která ve verzi pro PS5 vyšla minulý rok, teprve před týdnem proslulý designér Hideo Kojima během The Game Awards oficiálně odhalil Death Stranding 2 a nyní server Deadline přichází se zprávou, podle níž se připravuje také filmová adaptace originálu z roku 2019. Tehdy hra vyšla na PS4, v dalším roce následoval port na PC.
Zdroj: Kojima Productions Death Stranding 2 oznámeno… Je toho potřeba říkat víc?
Při vývoji filmu, jenž má být už nyní na dobré cestě, se studio Kojima Productions spojilo s produkční společností Hammerstone Studios, kterou vede producent Alex Lebovici (Barbar, Pořádné pecky Billa a Teda). Lebovici a Kojima se mají v rámci svých firem ujmout produkce, zatímco mezi výkonnými producenty najdeme Allana Ungara nebo americkou pobočku Kojima Productions, jež byla založena v roce 2021 a soustředit se bude na filmy, seriály a hudbu. Hammerstone se postará také o kompletní financování projektu.
Hot on the heels of announcing ‘Death Stranding 2’ (w/t) at The Game Awards, Hideo Kojima’s Kojima Productions has partnered with ‘Barbarian’ EP Alex Lebovici’s Hammerstone Studios to develop & produce a film adaptation of hit video game, ‘Death Stranding’https://t.co/kbEc0QDhlQ
— Deadline Hollywood (@DEADLINE) December 15, 2022
Zatím není jasné, kdo dostane na starost režii a scénář a o čem filmová adaptace vlastně bude. Tedy zda se má jednat o přímou adaptaci příběhu Sama Bridgese, kterého v herní podobě ztvárnil herec Norman Reedus, o volné zpracování nebo třeba o zcela samostatný příběh zasazený do světa Death Stranding. Podle Deadline má ale snímek uvést do Kojimova svérázného univerza nové prvky a postavy.
„Z tohoto nového partnerství s Hammerstone Studios nemohu být víc nadšený. Pro sérii je to stěžejní okamžik a opravdu se těším na to, až s nimi budu spolupracovat při snaze dostat Death Stranding na velké plátno,“ prohlásil Hideo Kojima.
Alex Lebovici pak prohlásil, že je příležitostí spolupracovat s Kojimou poctěn, přičemž věří, že ve srovnání s ostatními velkorozpočtovými filmovými adaptacemi videoher půjde o něco mnohem více intimního a uzemněného. Cílem tvůrců je podle něj změnit definici toho, čím může videoherní adaptace být, pokud máte k dispozici kreativní a tvůrčí svobodu. „Tento film bude autentickou produkcí Hidea Kojimy,“ láká Lebovici.
Vznik filmové adaptace Death Stranding by nás každopádně neměl příliš překvapovat. Kojima založením filmové, televizní a hudební divize studia Kojima Productions naznačil, že by se dříve či později rád vrhnul i na filmařskou dráhu, a mnohé z jeho herních projektů obsahují citelnou inspiraci Hollywoodem a mnohdy dost dlouhé cut-scény, v nichž se fascinace světem filmů opravdu nezapře (tímto zdravíme především autory Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots). Tak jen doufejme, že adaptace Death Stranding nebude mít 40 hodin. A že se o hudební doprovod postará Ludvig Forssell, protože bez jeho hudby si aktuálně svět Death Stranding neumíme dost dobře představit.