Když na začátku tohoto roku oznámilo nakladatelství CREW vydání prvního dílu třísvazkové dystopické série Proti přírodě (Unnatural), mnohé komiksové fanoušky potěšilo spojení lehké erotiky a drsné zápletky, kde jde hlavní hrdince o život. K čemu má však Proti přírodě od Mirky Andolfo (Ms. Marvel) blíž? Jedná se o titul patřící spíše do červené knihovny, nebo o promyšlený dystopický příběh vhodný i pro muže?

Příběh série se odehrává v dystopickém světě obývaným antropomorfními zvířaty. Všichni obyvatelé musí dodržovat velmi přísné zákony. Zvířata musí navazovat romantický vztah pouze s osobou stejného druhu a opačného pohlaví. Kdo tento zákon poruší, bude buď uvězněn, nebo si projde léčbou v psychiatrické léčebně. Při dalším porušení už na jedince čeká trest smrti. Všichni obyvatelé navíc musejí k seznámení používat povinnou sociální síť, díky které vám vláda najde ideální protějšek. Ti obyvatelé, kteří se seznámení brání a žijí bez partnera, musejí platit mnohem větší daně. Svět série Proti přírodě je prostě zlý, zákeřný, nepříjemný a zasahuje postavám do jejich soukromí. A za to musíme autorce udělit jedno velké plus, protože dokázala představit trochu jiný pohled na antiutopický svět.

Jak ale do příběhu zapadá hlavní hrdinka, prasečí dívka Leslie? Na první pohled téměř nijak. Jedná se o obyčejně neobyčejnou mladou ženu, která miluje hudbu, jídlo a nesnáší práci, kterou dělá. Avšak každou noc se jí zdá sen o tajné lásce s neznámým členem vlčí rasy. Z tohoto pohledu připomíná série Proti přírodě titul z červené knihovny a osobně musím říct, že při čtení několika prvních stránek jsem chvíli přemýšlel, jestli to, co mám před sebou, není náhodou čistě pro konzumenty křehčího pohlaví. Abych nechodil kolem horké kaše, bylo mi trochu trapně. Ve finále ale nemá lascivní sen nějakou romantickou premisu. Zmiňovaný sen dostane hlavní hrdinku do problémů, do velmi velkých problémů. Avšak z důvodu spoilerů nemůžeme prozradit, kdo chce Leslie vlastně zabít.

Můj pohled na hlavní zápletku je tedy trochu rozporuplný. Kdyby na začátku komiksu do příběhu Leslie nevstupovalo seznamování s drsným světem, opravdu bych řekl, že Mirka Andolfo přinesla prachobyčejný eroticko-romantický příběh s nudnými postavami. Ve druhé třetině se však zápletka na plno rozjede. Kola osudu se dají do pohybu, hlavní hrdinka spadne z každodenní rutiny do víru mysteriózních událostí a vám dojde, že Leslie vlastně není tak obyčejná.

Více rozporuplná je však samotná kresba, kterou měla taktéž na starosti Mirka Andolfo. Moje výtka však nemíří na obecný vzhled, protože autorka odvedla opravdu skvělou práci. Kresba je krásná, pozitivní a barevná. A to je vlastně ten hlavní problém, protože barevnost, učesanost a příjemnost autorčiny ilustrace trochu kazí tajemnou atmosféru, kterou komiks Proti přírodě scénářem navozuje.

I přes obrovskou rozporuplnost je první svazek série Proti přírodě s podtitulem Probuzení dobrý komiks. Pokud se prokoušete celkem nudným úvodem, dostanete zajímavou, tajemnou a mysteriózní zápletku končící cliffhangerem. Proti přírodě můžeme doporučit všem, kteří mají rádi dystopické příběhy a rádi vyzkouší něco nového.