Nedávno k nám konečně dorazilo HBO Max. Mezi jedny ze žhavých novinek, které služba nabízí, rozhodně patří i nadmíru očekávaný seriál Peacemaker. Ten přímo navazuje na Sebevražedný oddíl Jamese Gunna, který si od Killera odnesl krásných devět bodů. Hned na začátku vám mohu prozradit, že se tato sólovka skutečně povedla a už dlouho jsem se u seriálu takto nebavil.

Peacemaker se probouzí kdesi v nemocnici. Události Suicide Squad mu stále leží v hlavě, a tak neví, co dál dělat se životem. Tedy až do chvíle, kdy se mu znovu ozve Amanda Waller. A nepřekvapivě chce právě Peacemakera naverbovat do týmu, který se musí vyrovnat s hrozbou tajemných motýlů. Víc už vám ale o příběhu neprozradím, jelikož bych vás ochudil o mnoho překvapivých a zábavných momentů.

Jelikož se seriálu opět ujal James Gunn, nechybí mu nejen řádná dávka akce, ale i humoru. Pokud jste viděli Strážce Galaxie, asi už víte, co čekat. Hlášky a vtipné situace se tu povedly opravdu na jedničku a místy jsem se skutečně popadal za břicho. Smutnější momenty mě naopak chytly za srdce a donutily soucítit s postavami. Tohle prostě James Gunn umí a uměl vždycky. Zkombinovat vážnost s nesmírně absurdními momenty a konverzačním humorem. Vzniká tak perfektně vyvážený koktejl, který si budete užívat od začátku až do konce. Stejně jako Sebevražedný oddíl je Peacemaker mnohem krvavější, brutální a co mě hodně překvapilo - vůbec se nebojí nahoty. Nějaké to ňadro tedy uvidíte víc než jednou. To víte. Když se Peacemaker po letech dostane z vězení, zkrátka nějakou tu ženskou potřebuje.

Hodně mě překvapilo, jak moc jsem si tuto postavu oblíbil. Hlavně proto, že po zhlédnutí Suicide Squad jsem Peacemakera vyloženě nenáviděl. Ale kdo by se mi divil, že? Jedním z kouzel tohoto seriálu ale je, že si k hlavnímu hrdinovi postupně vybudujete cestu a začnete ho mít rádi. Seriál jej totiž vykresluje jako obyčejného člověka, který sice chce bránit mír i za cenu nejvyšší, zároveň jej ale trápí jeho minulost. Peacemaker se tak stává antihrdinou, kterého si v průběhu osmi epizod bezpochyby zamilujete.

Peacemaker samotný ale rozhodně není to jediné, co vás u seriálu udrží. Osobně jsem si zamiloval takřka všechny prvky seriálu, které umí být pořádně praštěné. Kde jinde uvidíte orla v roli domácího mazlíčka, který navíc umí objímat? No neskutečné. Zde bych jen dodal, že Eagly rozhodně není žádný měkkota a nebojí se zuřivě zapojit do boje. Celková retro stylizace je pak naprosto dokonalá, a to ať už se bavíme o hudbě, kterou mimo jiné tvoří největší hity glam rocku, nebo naprosto božím intru, které jsem jako jedno z mála ani jednou nepřeskočil. Tancující Peacemaker prostě nemá konkurenci.

Ostatní postavy vám ale také nebudou lhostejné. Gunn má talent na to vytvářet mnohovrstevnaté hrdiny a ani Peacemaker není výjimkou. Zdejší tým tvoří různorodé postavy, z nichž některé jste mohli potkat už v Suicide Squad. Ať už je to John Economos, nedostupná Elizabeth Harcourt, které Peacemaker neúspěšně nadbíhá, nebo nový vůdce týmu Clemson Murn. Posledním členem této nesourodé party je Leota Adebayo, která skrývá nejedno tajemství. Každá z těchto postav si projde určitým vývojem, chcete-li změnou. Z nedostupné agentky se tak rázem stává týmový hráč. O to více vás pak díky tomuto posunu budou jednotlivé postavy zajímat.

Mimo nich se ale Peacemaker střetne i s mnoha nepřáteli. Čestnou zmínku si rozhodně zaslouží jeho otec, ze kterého se vám bude chtít zvracet. Takhle rasistické, šovinistické hovado jsem v seriálové podobě neviděl už pěkně dlouho. Ale přesně o to jde. Postavy, situace a příběh ve vás cíleně vyvolají celou řadu pocitů, ať už pozitivních či negativních. Tohle se v kinematografii nestává tak často a rozhodně bych nečekal, že mě Peacemaker dokáže takto ovlivnit.

Technicky se seriál také velmi povedl. Kamera velmi efektivně zachycuje důležité momenty, nebojí se close-up záběrů a nejrůznějších úhlů pohledu. Znát je to zejména při akci, která vás zcela pohltí. Zde bych rád poukázal na to, že se akční záběry velmi často drží při zemi. To aby mnohem více vynikly větší akční sekvence, které sice obsahují bezchybně udělané CGI, zároveň se ale digitálním trikům cíleně vyhýbají.

Celkově Peacemaker působí velmi komiksově (ostatně esenci komiksů se mu podařilo zachytit na jedničku) a místy až dětinsky, tyto chvíle ale chytře střídá s velmi realistickými pasážemi, které jsou naopak dospělé. Přispívají k tomu herecké výkony, které snad nemají jedinou chybičku. John Cena mě překvapil škálou svých hereckých dovedností a přinutil mě mít rád hlavního hrdinu. Což je samo o sobě velký úspěch. Freddie Stroma je jako Vigilante správně střelený. Ani ostatní herci se ale nemají zač stydět a dostávají dostatek prostoru na to, aby se projevili a my je byli schopni pochopit.

Vadou na kráse jinak skvělého seriálu je jen pár utahanějších momentů a nikam nevedoucí dialogy. To jsou ale jen drobnosti. Jinak je Peacemaker po všech stránkách perfektní dílo. Úroveň Suicide Squad se tedy povedlo udržet i tentokrát. V určitých aspektech dokonce tento seriál film předčí.

James Gunn dokázal něco neuvěřitelného. Vzal komiksového zabijáka, kterého jsme nenáviděli, a udělal z něj hrdinu, kterého jsme schopni pochopit a milovat. Seriálová forma Peacemakerovi neskutečně sedne. V průběhu osmi epizod dostanete možnost podrobně prozkoumat motivace a emoce všech postav. Vše pak doprovází trefný humor, který vás dozajista rozesměje, povedený příběh, skvělé herecké výkony a mnoho netradičních nápadů tvůrců. Vznikl tak perfektní seriál, který je natolik atypický, že mezi ostatními komiksovkami rozhodně nezanikne. Přes všudypřítomné násilí totiž obsahuje mnoho emotivních momentů. Pokud tedy zvažujete koupi předplatného HBO Max, právě Peacemaker by vás k tomu mohl donutit.

Já si seriál velmi užil a mohu jej doporučit jak všem fanouškům komiksů, tak i ostatním divákům. U Peacemakera se totiž nebude nudit nikdo. Jedná se o perfektně vyvážený zážitek, který mistrně střídá vážné momenty s humornými pasážemi. Já si Peacemakera rozhodně pustím minimálně ještě jednou a doufám, že to není naposledy, co se s ním vidíme.

Není proto divu, že si od nás Peacemaker odnáší krásných devět bodů z deseti.